neděle 23. března 2014

10 Prevence z apotéky aneb "lepší drobné ústupky než vážné komplikace"

A pokud se vůbec jedná o ústupky, myslím tím ústupky vlastní pohodlnosti, protože to je základním "problémem" prevence, ona musí být dlouhodobá a disciplinovaná, aby byla účinná, kdežto léky bývají rychlým řešením. V dnešní upěchané době se víc sahá k lékům, než že by se nemocem předcházelo (aspoň mi to tak přijde). 

Takže dneska vám ukážu něco málo z mojí domácí apotéky (to slovo s významem "sklad" se mi líbí víc než lékárna, poněvadž ta odkazuje k lékům), s čím jsem přežila letošní vlahou zimu bez chřipky, vážnějšího nachlazení, bolavých kloubů a svalů a relativně bez vrásek.  


Zázvor - už jsem o něm psala, víc zde. Krásně a dlouho hřeje, pokud se použije do zábalů. 

Kurkuma - na obličej jako součást masek. Do jídla nebo rozmíchat ve vodě a vypít, pokud je v těle zánět. Tlumí záněty a uklidňuje, kromě toho skvěle barví. 

Šípky - asi můj nejoblíbenější zdroj vitamínu C. Nejoblíbenější proto, že se dá nasbírat za domem a dlouho ve spíži vydrží. Prášek si sypu na müsli nebo jím jenom tak, ráda ho používám do obličejových masek. 

Pupalkový olej - vnitřně i jako obličejový olej. Drží v šachu hladinu hormonů stejně jako olej z obilných klíčků a byl (je) to jeden z mých zachránců po vysazení HA. 

Želatina - vnitřně na nehty, na vlasy, na klouby, na pokožku. Navenek jako čisticí a stahovací obličejová maska. 


Pěkný začátek jara!

10 komentářů:

  1. Zrovna zápasím se zánětem protože mi na obličeji vyskákaly pupínky a nemůžu se jich zbavit, tak zkusím kurkumu :)
    Pupalkový olej doma syslím už dlouho, ale nějak jsem nevěděla, na co ho použít, tak ho budu jíst :D
    No a šípky mám doma taky nadrcené a nevěděla jsem co s nimi, děláš si z nich teda masku jen smíchanou s vodou, nebo přidáváš něco dalšího?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míchám je třeba se solamylem nebo nějakým jiným práškovým pojidlem, nebo s jílem + voda, ony se totiž jinak drobí.

      Vymazat
  2. ja ten pupalkový asi skúsim.hormonalny profil nemam robeny,ale mam pleť ako keby som mala nasť,tak si myslím,že hormony.pupalkový kupujem bratovi,má vysoký tlak a je kus objemnejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co to znamená "keby som mala nasť"? Jsem teda pochopila, že pleť asi není úplně v nejlepším stavu...

      Vymazat
    2. :-) predpokladám, že direčnaslečna chcela povedať: "...ako keby som mala -násť...". A myslela tým dvanásť, trinásť, štrnásť atď...., teda ako keby bola v puberte. viktoria.

      Vymazat
    3. S diakritikou už je to jiná :) Díky :)

      Vymazat
  3. Já bych do seznamu ještě přidala rybí olej, teda jen na vnitřní použití. Škoda jen, že je u nás tak malý výběr (myslím toho tekutého, ne v kapslích); předpokládám, že ve skandinávských zemích tenhle problém nemáte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybí olej je tu taky nejčastější v kapslích, co jsem si všimla. Ale nikdy jsem se po nich ani tekutém oleji cíleně nepídila, mám rybu minimálně dvakrát týdně na talíři.

      Vymazat
  4. Kurkumu mám rada do masiek, ideálne s nimbovým (neem) práškom :) A ani mi nevadí, že trochu farbí na žlto, lebo moja tvár má aj tak žltý podtón, takže to ani nevidno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kurkuma je rozhodně podceňovaná. Moje kolegyně si v případě potřeby míchá lžičku kurkumy ve troše vody a říká, že jí to pomáhá proti zánětům.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!