neděle 1. června 2014

17 Certifikovaná kosmetika je lepší!

...říká Muž. Včera se vrátil z nákupu s dvěma baleními (on, který syslení z duše nemá rád...) certifikovaného šamponu se slovy "... radši jsem si koupil dvě flašky, tenhle přírodní šampon je mnohem lepší než ten můj minulej". Že by se blýskalo na lepší časy? U nás je to totiž tak: já jsem uvědomělý konzument a eko je pro mě každodenní život. Šetřit vodou, nekupovat co měsíc nebo dva nové oblečení, podporovat lokální výrobce, neplýtvat jídlem... V tom se doma shodneme. Ale používat kosmetiku bez složek, které zatěžují životní prostředí - tak v tomto ohledu jsme trochu odlišní. Ale znáte to, cestu si každý musí najít sám. Okolí se nesnažím nijak konvertovat, protože integrita v tom, co dělám, jak se chovám (a co píšu tady na blogu) je podle mnohem účinnější než verbální přesvědčování. 


Asi to nese malé výsledky, aspoň u nás doma. Ale až Drahý vypotřebuje tu meduňkovou měsíčkovou vazelínu od Baley, o které si momentálně myslí, že je to ten nejlepší krém pod sluncem, trochu přitvrdím a podstrčím mu lehce manipulativně nějakou přírodní alternativu. 

17 komentářů:

  1. Môj občas odo mňa dostane nejakú prírodnú kozmetiku, alebo sem tam sa ma už aj sám pýta, či mu niečo neodporučím :)
    Ale začiatky boli hrozné, len si nechápavo ťukal na čelo (napr. prečo by som si dobrovoľne dávala olej na vlasy a podobne :D)

    OdpovědětVymazat
  2. Výborně! Ten můj se vždycky ptá, co si myslím o kosmetice, kterou používá. Tak mu vyložím, jaká to je chemka a on jen pokrčí rameny a řekne, že mu to stačí.. Ale když koupím něco certifikovaného, s radostí to používá.. Snad se jednou dožiju dne, kdy si sám koupí nějaký takovýhle produkt! :)
    <"Wonderfull Today">

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jo, jednou si neco takoveho koupi sam ;) Az si to oduvodni sam pro sebe.

      Vymazat
  3. A jéje. Tak to je poprvé, kdy mi nad Tvým článkem vylítly oči v sloup. No.. Nicméně mi to necpeš, cpeš to svému drahému a ještě nenásilně, tak co je mi po tom, že. Ale fakt si myslím, že extrémy nejsou 'zdravé'. A to ani v eko - bio - nablblej zelenej mozek. *Utíká*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že bych konečně šokovala? Drahý má samozřejmě vlastní vůli, takže si obstará to, co nejvíc sedne jemu.
      O jakých extrémech mluvíš btw? Docela by mě to zajímalo (než sem napíšu, co si myslím já), i ve spojitosti s tím eko - bio - nablblej mozek.

      Vymazat
    2. A já si dodnes myslela, že extrém v oblasti eko a bio je spíše ta situace, co jsem viděla u svých přátel - co nejvíce samozásobitelský život na venkovském hospodářství a nákup jen toho opravdu nejnutnějšího - což kosmetika rozhodně není, žádná (stejně by na ni nebylo a vztahuje se to i na nákup drahých ingrediencí z druhé strany zeměkoule na sofistikované výrobky vlastníma rukama).

      Vymazat
    3. Extrém z mého pohledu je, že měsíčkovou vazelínu nevydýcháš natolik, že svému milému podstrčíš nějakou přírodnější alternativu. To znamená co? Vazelínu od nějaké firmy s lepším marketingem, s pohádkou okolo, či co?

      Vymazat
    4. Ty to tu asi moc nečteš, co :) Za přírodní alternativu vazelíny považuju jakoukoli mast s vysokým podílem lanolinu, vosku (včelí nebo karnaubský třeba) nebo bambuckého másla.

      Vymazat
    5. Ale jo. Člověk by řekl, že při počtu těch, kteří odpovídají na komentáře máš v povědomí nicky, které Tě čtou :)

      Vymazat
    6. Povědomí mám, právě proto jsem nečekala poznámku o firmách s lepším marketingem a pohádkama okolo (nemám pocit, že reklama na firmy a plané kecy se tu objevují natolik, aby se to vůbec mělo objevovat v komentářích).

      Vymazat
  4. Přítel lékarník mi z lékárny přinesl nějaký NoName krém na ruce - dle něj byl jenom za 11Kč. Nechtěla jsem mu kazit radost, protože narozdíl odemě, mě prakticky nikdy s ničím nepřekvapí : ). Krémem jsem se ze slušnosti namazala, ale zjistila jsem při tom, že je v něm několik parabenů a podobných látek. Tak jsem oznámila reklamaci, protože doma se snažím mít "lehčí" kosmetiku nebo nějakou přírodní a občas to s ním i probírám. Dostala jsem vynadáno od nechápajícího přítele, že mě to prý nezabije :DD.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak určitě nezabije, ale co je v té přírodní kosmetice místo parabenů? Methylisothiazolinone, phenoxyethanol, EDTA, triethanolamine? To je málem jak z bláta do louže v některých případech.
      Ale je od pana lékárníka milé, že domů nosí pozornosti :)

      Vymazat
  5. Tak my doma už komplet jedem v home made.. nikomu jsem to necpala, jen jsem podstrčila do koupelny domácí balzám po holení a bylo. Je fakt, že od té doby už se zkazil, protože nabírat špachtličkou, nebo ho přechovávat v ledničce už je fakt velké scifi na chlapa =D ale on se ho zarytě odmítá vzdát, že si tím prý bude mazat aspoň nohy, když je to tak dobrý a když ho na chvilku nehlídám, přejede si tím i obličej =D

    Ajó, když tak o tom přemýšlím, asi budu "nablblej zelenej mozek", jak to nazvala Blekota a jsem na to pyšná! Ať si každý dává na sebe co chce, oboustranně. NEvím proč se vždycky někde vynoří názor, že je jediná rozumná cesta je zlatá střední a extrémy jsou špatné - ne, pro mě není. Co budu nového objevovat v drogerkových produktech? Nové chemické sloučeniny? Co objevuju v přírodce? Pro mě neznámé bylinky, účinky, sloučeniny a vůně.. Stále nemůžu přijít na to plus syntetiky i za cenu, že tam být nemusí.. A to si o sobě nemyslím, že jsem zrovna radikální zastánce přírodky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já plusy syntetiky docela chápu - dostupnost, cena, "okamžité" účinky, trvanlivost... Jako jo, o všem tomhle by se dalo s úspěchem pochybovat.
      Co mně vadí na zelených mozcích, je, že si často protiřečí. Nakupují zelenou kosmetiku, ale takovým způsobem, že to se šetrným přístupem k životnímu prostředí nemá nic společného. Nebo hromadu kosmetiky dostávají darem a není jim blbý prodejci říct ne a dát najevo, že jasné, mám ráda přírodní kosmetku, ale v jejím používání vidím víc než jenom momentální trend a krátkodobý zisk. Objednávají (nejen blogerky) ze zahraničí všechno od dekorativky po prázdné obaly, aby si do nich mohli lít svoje DIY věcičky. Nemluvě o kvantu odpadků, co z toho všeho je. To je moje definice nablblého zeleného mozku.

      Vymazat
  6. Ahoj, prosím tě poradila bys mi, kde koupit Tebou doporučovaný balzám na vlasy "Neutral" ? Slídila jsem po netu, ale nikde jsem ho neobjevila :)
    H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V severní Evropě, v Německu (pokud nezmizel z prodejen) a jinak nevím. I na českém trhu se určitě najde levná neparfémovaná varianta bez parabenů.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!