sobota 22. listopadu 2014

7 Staří známí aneb je povinností beauty blogerky prezentovat pořád nové věci?

A je to tady. Dny absolutně nevhodné pro pořizování fotek na blog, a to ani o víkendu, kdy doma můžu strávit celý den, resp. tu jeho světlou část. Ani to nejjasnější denní světlo nestačí na přijatelné focení, navíc jsme se přestěhovali a já pořád ještě nenašla tu část domu, kam světlo dopadá pod správným úhlem. Nu což, za chvíli je Lucie, za měsíc slunovrat a pak už to zase bude lepší. 

Tma ráno navíc vůbec nepřispívá k pohodovému líčení, a tak se podzim co podzim uchyluju ke kosmetice, o níž vím, že se s ní zvládnu nalíčit málem i poslepu. Takže, prověřené držáky:


Blogger Tricks

středa 19. listopadu 2014

7 Moje cvičení ve třetím trimestru

Jestli si jste si stejně jako já mysleli, že s pohybem budu pokračovat i v poslední třetině těhotenství, měli jste pravdu. Ona je to totiž čím dál větší radost a zábava! Asi proto, že jsem se pořád ještě nedostala do velrybího stádia, naopak se cítím čilá a zdravá jako rybička...


Klidně bych sem mohla zkopírovat část textu z jiného postu: cílem mých aktivit je udržet kondici, sílu a ohebnost, samozřejmě s ohledem na momentální stav. Změnily se jen prostředky a metody. Kladu víc důrazu na držení těla, každodenní běžný pohyb (chůze do schodů místo používání výtahu, kolo místo MHD atp.) a při cvičení důraz na správnou techniku. O nějakých sportovních výkonech momentálně nemůže být řeč, ale kdo by to taky čekal... Nenechávám se svazovat časem, prostě se hýbu tak dlouho, jak je mi to příjemné, a klidně si cvičení rozdělím do dvou bloků - něco odcvičím hned zrána, než jdu do práce, něco večer. Tepovku neřeším, při letmých kontrolách na crosstraineru/elipticalu jsem se pohodlně vešla do 140 tepů/min. Díky novému bydlení mi k mému potěšení narostla vzdálenost do zaměstnání, a tak mám deset kilometrů denně na kole k dobru.

Oblíbené aktivity:
- posilování s thera-bandem (hluboké zádové svaly, ramena, biceps, triceps, modifikace mrtvých tahů, posilování beder, boků a hýžďových svalů)
- cvičení s násadou od smetáku (protahování šíjových, zádových a pažních svalů, svalů trupu a zadní strany nohou)
- posilování s gymn. míčem (dřepy, posilování pánevního dna, beder a hlubokých zádových svalů)
- protahování (pozdrav slunci, některé jogínské cviky)
- procházky
- eliptical/crosstrainer
- jízda na kole
- uvolňovací a dýchací cvičení

Intenzita ani zátěž pro mě nejsou důležité, cvičení a pohyb obecně jsou pro mě hlavně potěšením. Díky nim jsem doteď nezaznamenala problémy, které s sebou těhotenství obvykle přináší - bolest kloubů nebo svalů kvůli nárůstu váhy a přesunutí těžiště, potíže se spánkem, otoky, lehká inkontinence atp. Jsem sice o dost těžší, vlastně jsem přibrala víc, než jsem čekala, ale ne co do objemu, spíš co do kompaktnosti. Pořád nosím stejnou velikost a vlastně i oblečení, což mě dovedlo k nevyhnutelnému závěru, že v břiše se krčí malý wolverine s kostrou z adamantia. Kila nesu lehce, fyzicky i psychicky, ostatně to by imho mělo být smyslem cvičení obecně - zvládat zátěžové situace bez větších potíží. Díky posilování a snad i popíjení želatiny (nebo je to placebo efekt?) jsem se navíc zbavila i bolestí pánve a mrzutosti, které se na mě po nedávném balení/vybalování krabic a stěhování sesypaly. 

Převládající pocit posledních týdnů je... Vděčnost. Jsem vděčná za dosavadní průběh, za každý den v dobrém rozpoložení a za svoje a především pasažérovo zdraví. Kéž bychom se tak skvěle měli pořád!

neděle 16. listopadu 2014

8 Co mi no 'poo dala a vzala

Jen málokdy si uvědomím, že moje vlasová a tělová péče nejsou úplně standardní. Většinou mi to připomenou jen reklamní pauzy v televizi nebo někdo v okolí (když se zeptá, co že to používám za šampon).

Nedávno jsem se při procházce ve městě přistihla, kolik času jsem přechodem na no 'poo ušetřila. Akce v drogeriích a parfumériích mi už puls nezvedají, v supermarketech úplně vynechávám regály s kosmetikou... Odpadlo čtení etiket u balzámů a kondicionérů, kterému jsem věnovala hodně času s balzámovou metodou. Dnes si radši si zajedu do oddělení s kořením a přípravky na pečení, abych se podívala, jestli se na trhu náhodou neetabloval nějaký další výrobce/dovozce sody, octa a olejů. Na cesty balím menší množství kosmetiky, protože skoro všude jsou k dostání základní potravinářské suroviny, které s no 'poo mají co dělat.


No prostě všechno je jednodušší. Život je snadnější. Mám nazbyt víc času i peněz (které zase požírají další zájmy). Míň se zabývám svým zevnějškem, protože vlasy vypadají skoro každý den hezky, nezacuchaně a upraveně. Rostou, jak jsou zvyklé, nevnucuju jim to, co jim není vlastní. Kůže je v cajku, nevysušená, nepodrážděná, na dotek i na pohled hladká. Vůbec se mi zdá, že tak nějak vypadám víc zdravě. A jsem spokojenější. I když teda ta moje spokojenost není postavena na zevnějšku. Ale snad víte, jak to myslím - prostě ráno nemusíte řešit nevyžádané změny, které přes noc najednou vyrašily, a tak je start do nového dne hned hladší, rychlejší a mám mnohem víc času na líčení. A efektivní minimalismus se odrazil i v dalších aspektech každodenního života.

Bohužel to s sebou nese i pár "nevýhod" - v ženském kolektivu nemám co říct v diskuzích, kde se řeší ty nej pleťové krémy, vlasové kúry a další marnivá témata (naštěstí už jsem ve věku, kdy se konverzace netočí výhradně kolem kosmetiky, diet a celebrit). Lidi někdy divně koukají, když se dozvědí, že si vlasy umývám sodou a octem a kůži mažu oleji, které se dají sehnat v nejbližším supermarketu. Blbě se mi vybírají kosmetické dárky příbuzným, protože nemám přehled o aktuálních novinkách a trendech, ale zato mě rozveselí reklamy na krémy s výtažky zlata a diamantového prachu.

Takže no 'poo mi toho vlastně zas až tak moc nevzala. Jen mě zbavila iluzí o kosmetickém průmyslu a o zázracích, které její produkty slibují. Netvrdím, že konvenční kosmetika je bezhodnotná, pro mě je to však sázka do loterie - ne vždycky odpovídají výsledky ceně, navíc se složení čas od časů mění. No 'poo funguje pořád na stejných principech.

úterý 11. listopadu 2014

13 K zamyšlení: Jak se dělá PR

Dobrý den,
Objevila jsem Váš velmi chytrý a tematicky různorodý blog a mezi všemi posty i něco o značce XXX, proto jsem se rozhodla Vás touto cestou oslovit... 


neděle 9. listopadu 2014

10 Moje domácí posilovna

Že se nedá cvičit doma, na minimální ploše? Ale dá. Když je málo času nebo chuti vydat se ven do deště, prokrvuju svaly doma. Svoji posilovnu mám schovanou v krabici, čouhá z ní jen násada na smeták, a míč natlačím vždycky někam do rohu. S pěti předměty procvičím celé tělo. Dá se s nimi protahovat, posilovat, provádět balanční i kondiční cvičení. Kromě násady a míče používám kus záclony, jednoručku a thera-band, k tomu plochu 2x1 metr a aplikaci na měření intervalů. Náklady na pořízení takové tělocvičny jsou minimální. 


Na míči nejčastěji posiluju hluboké svaly trupu, teď navíc ještě nohy a zadek při hlubokých dřepech s oporou o stěnu. Zátěž se dá zvyšovat posunováním těžiště, počtem opakování nebo prodlužováním intervalů.
Jednoručky mám zatím jenom k tzv. vrtuli - posilování ramen a vrchní části zad. Zátěž se dá zvyšovat jen počtem opakování nebo delšími časovými intervaly.
Záclona (v kombinaci s hladkou podlahou) je vděčný pomocník při cvičení zadní strany stehen, pánve a beder, nebo třeba i hlubokých břišních svalů. U zátěže platí totéž co s jednoručkami.
S thera-bandem se dá procvičit snad celé tělo a zátěž se dá volně regulovat např. zkrácováním pásu.

Ráda bych si ještě pořídila nějakou skladnou podložku, čekám jen na Vánoce a každoroční dárkový poukaz od zaměstnavatele. A zanedlouho se snad dočkám dalšího "závaží", bude pohyblivé a jeho váha doufám utěšeně poroste, netřeba se tak bát svalové stagnace a mentálního zakrňování!

Hezkou neděli a mužským čtenářům i pěkný den otců (pokud ho slavíte)!