neděle 22. září 2013

11 Pro sportovce: Malá ledvinka na velký mobil

S koupí nového mobilu jsem při prvním výběhu začala řešit klasickou nerudovskou otázku "Kam s ním?" Protože ten můj nový smártfoun je velký. Ne jako Samsung Galaxy Note II (nad kterým jsem při vybírání mobilu taky dlouho stála), ale furt je větší než všechny moje dřívější telefony, které jsem při výbězích normálně třímala v ruce. Nastalo pátrání po optimální kapse/ledvince, která je dostatečně velká, placatá, nepromokavá, dobře ušitá, s pár kapsami navíc a s dostatečně širokým páskem. S reflexními prvky. A hlavně taková, která sebou nehází, když zapnu turbo a pořádně se v terénu rozběhnu! 

Nakonec jsem se po asi třítýdenním rozhodování mezi čtyřmi různými výrobci (Nathan, iFitness, 2XU, Karrimor) rozhoupala a na ebay.com vysolila pár stovek prodejci athlete_world za iFitness. 


Řeknu vám, nemohla jsem se dočkat, až mi miniledvinka spadne do schránky. Protože telefon používám při běhu nejen jako komunikační jistotu v případě uvíznutí dál od civilizace, ale taky k mapování běžeckých tras a intervalům, je pro mě logicky docela důležitým prvkem a jeho používání/nošení musí být pohodlné (z toho důvodu jsem nechtěla kapsu na paži, není mi to příjemné). Po asi dvou týdnech jsem se dočkala, roztrhala vypolstrovanou obálku a jala se prozkoumávat nový doplněk.


Málem jsem se orosila potem, když jsem zjistila, že kapsa tak tak pasuje na můj Samsung S3. A to v ní telefon leží natěsno. Kapsa je sice trochu elastická, ale větší telefon do ní podle mě nacpete stěží (výrobce uvádí, že se hodí i pro Samsung S4 a samozřejmě i pro iPhony, které jsou ale obecně menší). Rozměry ledvinky jsou 14 x 7,5 cm. 


Kromě hlavního prostoru jsou do ledvinky všity dvě přihrádky. Do té větší se vejde cokoli velikosti starší české občanky, do té malé zase řidičák (platební karta atp.). Pozitivně mě překvapila kvalita švů a materiálu. Látka u přihrádek je z jedné strany pogumovaná, tudíž i nepropustná a věci z kapsiček nevyklouzávají. Ledvinka jako taková je potom podle údajů výrobce z neoprenu a nepropouští vlhkost. Tahle vlastnost pro mě byla při výběru hodně důležitá, protože na Severu prostě chvístá, prší, leje a padají trakaře a čím blíž moři, tím to většinou bývá horší. 


Zdrhovadlo je masivní a dobře všité do okrajů otvoru. Jezdec ve fabrice opatřili rukojetí z měkčeného plastu, takže se i v zimě (a ve tmě) v rukavicích pohodlně nahmatá a bude se dobře ovládat. Ledvinka postrádá přihrádku nebo kapsu na svojí vnější zadní straně, což považuju za plus, protože pokud se rozhodnete nosit ji pod tričkem, nebude vás nic dřít do holé kůže zad. 


Měkký, poddajný pásek je dostatečně široký (3,5 cm) a nastavitelný díky dvěma plastovým přezkám. Zapínání je masivní, z tvrdého plastu (potěšilo mě na něm logo výrobce). Celková délka se pohybuje od 61 do 140 cm. 


Reflexní prvky na obou stranách ledvinky umístěné u pásku jsou dostatečně velké a viditelné, pokud se rozhodnete ledvinku nosit přes svrchní vrstvu oblečení. Reflexní je i nápis a logo na ledvince. Chybí mi víc reflexních prvků po obvodu pásku, ale to se dá vyřešit jinak. 

Tahle ledvinka JE trochu nákladná na pořízení, ale beru ji jako dlouhodobou investici pro kratší (do 15 km) celoroční výběhy. Ačkoli je ledvinka "made in China", zpracování mě kladně překvapilo a doteď jsem na kapse nenašla žádnou viditelnou vadu v podobě odfláknutých švů, čouhajících nití nebo špatného našití čehokoli na cokoli. Cena holt odpovídá kvalitě a vice versa. Všechno to zatím vypadá ťip ťop a moje dosavadní dva výběhy mě přesvědčily o tom, že si spolu budeme dobře rozumět. 


Kam při běhání ukládáte telefon vy (pokud ho vůbec berete s sebou)?

11 komentářů:

  1. Mobil mám s sebou skoro pořád. Nejen kvůli aplikacím, ale právě kvůli tomu, kdyby se mi něco stalo.
    Dávám ho buď do kapsy v bundě (kde ho ale celou dobu cítím, jak poskakuje) a nebo do zadní kapsičky na šortkách nebo legínách. Tam ho dávám nejradši, protože kapsička je velká tak akorát a vůbec ho necítím. Na druhou stranu trvá, než ho do kapsičky dám nebo vytáhnu.
    Chtěla bych si na něj něco koupit, ale kapsa na rameno je dělaná hlavně na smartphony, který nevlastním a s ledvinkou se mi běhá špatně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem starý mobil strkala do zadní kapsy, ale opakovaně mi tam vlhnul potem, takže jsem ho nosila v ruce. Poudro na rameno by ale mělo sedět i jiným mobilům, ne?

      S klasickou ledvinkou se mi taky běhá špatně, tu používám akorát v zimě na běžky, protože je prostorově vystouplejší a vejdou se do ní vosky, škrabka a jiné serepatičky, navíc se na běžkách hýbu v jedné ose, takže tam klasický ledvinkový tvar neva. Ale u běhu je to problém, protože to nadskakuje, zatímco tahle placatá zůstává nalepená na zádech (na břiše).

      Vymazat
    2. Zatím jsem natrefila jen na ty pouzdra pro placaté mobily. Možná jsem zatím jen narazila na špatný tvar. Ale zkusím se poohlížet i po takové malé ledvince a uvidím.

      Vymazat
  2. Já když chodila běhat (už je to nějakej pátek - ostuda), měla jsem to nedomyšlené a mobil měla buď v ruce, nebo v kapse na břiše, což skákalo a bylo to na prd. Pokud se k tomu tedy zase jendou rozhodnu/dokopu, pořídila bych si určitě nějakou takovouto ledvinku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To skákání je na houby. Ruka nebo kapsa jsou spolehlivé (pokud teda kapsa není děravá a obě ruce levé), ledvina ještě lepší. Aplikace naštěstí umožňují odpočítávání, takže i manipulace mobilu směrem dovnitř do/z ledvinky nezhorší rychlostní průměr.
      Přeju radostné běhání, Akkarin! :)

      Vymazat
  3. Ja som mobil prestala nosit odkedy mam garminy. Inak mam popruh na ruku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gps hodinky asi ušetří spoustu starostí. Mobil bych s sebou ale nosila i s hodinkama - jednou jsem si zvrtla kotník 4 km od nejbližšího lidského obydlí a musela to dopajdat sama. S mobilem to mohlo vypadat jinak.

      Vymazat
  4. Dobrý den,

    mohla byste mi poslat přesný název ledvinky? Nemůžu ji na netu najít... a docela by se hodila... obal na ruku je děsný... a hlavně velký a klouže dolů... rozčiluje mě to při běhání... takovou "placatou" jsem nikde neviděla

    Moc děkuji ( popř. pošlu na sebe mail )

    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hledala bych pod "ifitness running belt" nebo "ifitness running pouch", případně úplně jinou značku s podobnými vlastnostmi. Snad něco najdete!

      Vymazat
    2. http://www.ebay.com/itm/iFitness-Unisex-Adults-Belt-with-Elastane-Pouch-fits-iPhone-Samsung-HTC-/361021531636?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item540e8f65f4

      Vymazat
  5. Něco takového by se mi líbilo. Ani ne na mobil, ten s sebou vůbec nenosím (běhám jen v civilizaci a aplikace taky nepoužívám), ale na klíče. Máte někdo nějaký levnější tip, kam s nimi? Teď je držím buď v ruce, nebo dám do bot :D
    Kapsičky na ruce mě taky vyčilujou, na ruce nesnesu při běhu ani hodinky. Hrozně mi vadí, jak cítím tep :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!