sobota 23. července 2016

11 INCI pod lupou: Niacinamide

Niacinamide, niacin nebo také vitamín B3 je jednou z aktivních složek, která mě v posledním půlroce zaujala natolik, že jsem ji chtěla prozkoumat blíž. Při studování účinků aktivních složek v kosmetice mi nejde ani tak o anti-aging vlastnosti jako takové, jako spíš o funkčnost kožní bariéry a vliv aktivních složek na ni. Zdravá pleť pro mě není bezvráščitá pleť. Mně v mých 33 letech bohatě stačí pleť, která nevyšiluje při náhlých teplotních a povětrnostních změnách (čti: není vysušená nebo naopak netrpí nadměrnou produkcí kožního mazu a ucpáváním pórů), netrpí na hyperpigmenaci a celkově vypadá barevně sjednocená, jasná a jakž takž pevná. Vrásky sem tam neřeším a myslím, že nebudu řešit ani za deset let (jestli v tu dobu ještě budu blogovat, zkusím si na tento post vzpomenout). 




Poněvadž jsem celkem měla problém najít v evropských luzích a hájích pečující kosmetiku s obsahem niacinamidu, objednávala jsem ze zemí, kde je niacinamide díky svým účinkům celkem v kurzu - v Asii. Niacin má totiž - mezi jinými - tu vlastnost, že zesvětluje pimentové skvrny vzniklé v důsledku akné a slunečního záření (navzdory pečlivému mazání a klobouku jsem se nevyhnula pár pigmentovým skvrnám v obličeji, a že jsem těhotná, celou věc moc neulehčuje). Niacinamide je ve své podobě stabilní  a není znehodnocován světlem a přirozenou vlhkostí vzduchu (narozdíl třeba od snadno oxidujícího vitamínu C). Nerovnoměrné zabarvení pleti, akné, zmenšená elasticita pleti, narušení kožní bariéra i konec konců akné, to všechno je niacinamide schopen zkorigovat. Pokud tedy nejste alergičtí zrovna na vitamín B3 nebo netrpíte na rosaceu, tam je niacinamide kontraproduktivní. Koncentrace mezi dvěma a pěti procenty je nejúčinnější, obsah pod nebo nad touto koncentrací nemá smysl. 

Kosmetika s niacinamidem, kterou poslední dva měsíce testuji:

COSRX BHA Blackhead Power Liquid (exfoliátor)
COSRX Galactomyces 95 Whitening Power Essence (zvhlčující toner)
Pure Heal's Propolis 90 Ampoule (sérum)

Víc o niacinamidu na:





11 komentářů:

  1. Uff, přiznám se, že tohle je pro mě zcela novinkou.. :(

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojcek. Ja mam rada Azijsku kozmetiku ... Kuknem a objednam si ... A mozu to pouzivat tehotne??? Nemalo by sa ne plet behom tehotenstva pouzivat co najmenej chemie??? Aky ma na to nazor? Dakujem moc za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vzhledem k tomu, že je těhotná a 2 měsíce testuje, tak bych z toho vyvodila, že to vyhodnotila jako neškodné...

      Vymazat
    2. Jak píše Meduňka - mně výš zmíněná kosmetika nepřipadla riziková.
      A k té chemii - chemie je všechno, i voda, kterou pijem.

      Vymazat
  3. Cyklistko, muzu se zeptat, odkud jsi objednavala? Asi si nemam delat nadeje, ze bych toto sehnala tak, aby to dorucili do ceskych luhu a haju...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Niacinamid je bezny tovar na nemeckych e-shopoch s kozmetickymi surovinami. Objednat, vyrobit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za tip! Já se teda vyrábění zdržím, ale ostatním se to může hodit.

      Vymazat
  5. Tak to mě moc zajímá, co vyzkoumáš! A s přístupem k pleti sympatizuju, vnímám to stejně a těším se, co zas na Tvé doporučení vyzkouším - posledně to byl asi Aurelia olej a je fakt velepříjemný! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aurelia olej je opravdu třída, i po roce jsem pořád spokojená. Zbývá mi ho pár kapek a chystám se vyzkoušet zase jiné sérum. K Aurelii se ale určitě někdy vrátím.
      A pír slov k niacinamidu a kosmetice nahoře: Whitening Power mi nevyhovuje vůbec, BHA ano, propolisové sérum plní svůj účel.
      Krásné léto!

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!