pátek 21. srpna 2015

26 No 'poo 2015

Co takhle malá aktualizace na vlasové frontě? 


Moje "hair care routine" je vlastně pořád stejná jako loni, dokonce jsem se k vlasům posledních osm měsíců chovala dost macešsky. Konce jsem si nechala zastřihnout a délky sestříhat naposledy v lednu, přesto zatím netrpím na roztřepené nebo lámavé vlasy. Ale cítím, že před nástupem do práce za pár dnů to bude chtít malou úpravu. Kštice mi dorostla pod lopatky a narovnává se a plihne vlastní tíhou, no a ty konečky...

Mytí:
Umývám jednou za pět dní, většinou sodou a octem (ještě pořád jsem nečetla ten článek poukazující na poškozovaní vlasů sodou), teď v horkém létě někdy sáhnu po balzámu (TRESemmes) a jedu balzámovou metodu, protože slunko dost vysušuje. Zjara jsem vlasy sem tam umyla i posledním šamponem, ale není to ono, protože doba k dalšímu umytí se zkrátí o den či dva. Navíc citelně vnímám vysoušení vlasové pokožky a svědění. Kdepak, i když mi během šestinedělí a kojení bláznily hormony, byla no 'poo tím nejlepším možným řešením. 

Zábaly:
Tak tady se za spoledních osm měsíců skví jedna velká nula. Ani olej, ani vejce, ani med, ani henna. Měla bych se polepšit. 

Barvení:
Naposledy jsem barvila před dvěma roky a na začátku letošního léta jsem měla choutky namíchat si nějakou hennu, ba dokonce bych šla i do barvy, ale pobyt v ČR a slunko to vyřešily za mě. Vyšisované prameny mi zatím stačí.

Styling:
Nic (Kinky-Curly gel si smutně hoví ve skříni). Někdy jdu spát s umytou hlavou (a probudím se s vlhkými vlasy, délka už je holt znát), někdy si vlasy myju přes den, vždycky je ale nechám uschnout volně na vzduchu, což momentálně docela trvá (na fotce výš např. ještě úplně nedoschly).

Úprava:
Jak ráda bych chodila s rozpuštěnými vlasy! Jako dřív! Ale to by se mi do nich nesměla zaplétat Minicyklistka. Takže to řeším zapletenými copy, tyčinkami, vidličkami, drdoly. S copem i spím, abych si usnadnila kojení. Taky každý den kartáčuju, jak jinak než kančími štětinami. Hřeben na definici vln leží někde hluboko ve skříni.

Shrnutí:
Navzdory - z hlediska hormonálního - turbulentnímu roku si na vlasy stěžovat nemůžu. Trochu sice postrádám těhotenský lesk a glanc - v těhotenství jsem se vůbec cítila skvěle po všech stránkách, ale jakmile kadeřím věnuju trochu pravidelné extra péče a až přestanu kojit, určitě to bude lepší. Nezpozorovala jsem ani nijak drastické vypadávání, ťuk ťuk. Výrazně mi chybí jen skutečnost, že nemůžu nosit rozpuštěné vlasy, aniž bych jich o pár nedobrovolně nepřišla. Ale tak za pár let... se snad dočkám i toho. Jo a ještě mě napadlo - díky tomu, že nemusím řešit barvení a dobarvování, že vlasy vypadají dobře i poslední den před umytím, že nepotřebuju hromadu času na styling, jsem vlastně pořád upravená a nepřipadám si jako uštvaná, nestíhající máma s odrosty a minimem času i peněz na kadeřníka. Jsem zkrátka s no 'poo ohromně spokojená. Kéž by to vydrželo.

Hezký víkend!

26 komentářů:

  1. Skvělý článek, na no poo se chystám (respektive si to myslím, až dodělám ty litry šamponů nakoupených v nevědomosti o silikonech), jsem ráda, že jsem objevila někoho, kdo je aktivní no-pooák a můžu sledovat výsledky. Obdivuji tě, že zvládáš dlouhé vlasy i s miminkem a je fajn, že si nepřipadáš uštvaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to zatím fajn, ale naprosto chápu, že hodně maminek zkracuje vlasy.

      Vymazat
  2. Máš krásné vlasy! K no poo se třeba někdy zase vrátím. Začátky byly těžké, neuměla jsem sodu moc dobře dávkovat a vlasy se mi mastily víc než normálně, takže jsem umývala častěji. Třeba jsem ale nad tím zlomila hůl příliš brzo. Nějakou dobu asi ještě potrvá než si ve vlasové péči najdu to svoje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda Tě zase vidím, Ivet! :)
      A co používáš teď? A jsi spokojená?

      Vymazat
  3. nojo tahání za vlasy... však jen počkej, až tě to za nějaký čas bude chtít učesat... to teprve bude vlasových obětí.
    sodu jsem na vlasy pořád nezkusila, vlastně ani nevím proč, asi lenost. balzámy jsem konečně zkusila... a není to vůbec špatné. ale přestala jsem, protože jsem uvízla na své neschopnosti koupit balzám na vlasy. prostě neumím nakupovat kondicionéry... takže prostě nic a skončila jsem zase u šampónů. a mám jich doma tolik, že mi nespíš vystačí na další rok používání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomenu si na Tebe, až to s tím česáním bude aktuální!
      Mě na kondicionérech štve, že výrobci mění složení, a to postávání a čtení etiket v obchodě mě vůbec neba.

      Vymazat
  4. Ahoj, díky za článek. A jak už tu stojí - máš opravdu krásné vlasy. Já zrovna teď řeším, co s těmi svými... Někdy v listopadu nebo prosinci jsem přešla od šamponů na sodu a ocet, zprvu dobré, ale později (tak po 4 měsících) jsem začala mít ty vlasy strašně suché. Vůbec se mi nelíbily. Zkusila jsem ještě vydržet, že se to třeba srovná, ale nic. Během léta jsem vyzkoušela místo sody mouku, ale ta vůbec nešla vymýt. Vlastně jsem k jejímu odstranění vyplýtvala tolik vody, že se mi to vůbec nelíbilo. A stejně jsem tam mouku měla ještě týden poté. A to mám vlasy po ramena, a ani nejsou nějak husté. Nakonec jsem vtáhla šampon od Alverde, ale s tím se mi pro změnu mastí vlasy tak, že už druhý den po umytí jsou zralé na nové umytí. Jsem z toho docela smutná. V září jdu po dvou měsících zpět do práce, tak přemýšlím, co s těmi vlasy dál, abych byla spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mouky se docela bojím, vím, jak takové těstíčko vypadá, když peču...
      A co třeba umýt vlasy balzámem? Nebo přidat víc octa, když myješ sodou? Nebo zábaly z majonézy nebo vajec?
      Držím palce, ať něco vymyslíš a hlavně ať to zabere! A ať se Ti v práci po takové době líbí!

      Vymazat
  5. hele, po té sodě a octu, češeš? Já jsem to zkoušela párkrát, a hrozně mě rozčiluje, že mi to ty vlny "rozčeše". I když to je skoro stejné i po šampónu. Tak nějak nevím, jestli na trvalo přejí na sodu a ocet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kartáčuju. Třeba jako na té fotce nahoře, kartáčuju vlasy ještě za mokra a nechávám je pak volně schnout, do vln si pak najdou cestu samy.

      Vymazat
  6. Máš překrásné vlasy :-). R.

    OdpovědětVymazat
  7. Taky se přidávám, takové vlasy bych taky brala :-) já jsem na no poo přešla díky tvému prvnímu článku, sodu a ocet jsem vzdala a nastoupuila jsem na mýdlo na vlasy a ocet a nemůžu si to vynachválit! Vlasy se míň mastí, barva je hezčí, objem nadýchaný a to mám jemné rovné vlasy, většinou byly zplihlé... Mouku jsem také vyzkoušela - musí být žitná chlebová, ta jde vymýt velmi snadno a nedělá v kombinaci s vodou lepidlo :-D ale na moje vlasy to nebylo ono, hlavně mě pár lidí upozornilo, že mám cosi v uších - zbytek těsta, tak jsem s tím skončila :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Já prostě pěnu ve vlasech potřebuju - neboj tak do roka max. ten úchopový reflex ztratí. Ale stejně je lepší vlasy zaplést, udělat culík nebo drdol - člověk se furt sklání a vlasy překáží.
    Jo a když se vracíš do práce, kam dáš dcerku? U nás jsou myslím jedny jesličky - ale berou děti min rok a půl staré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malá zůstane doma s námi, já i Muž budeme pracovat na půl úvazku a doma se střídat.

      Vymazat
    2. Aha, to by u nás neprošlo:-P Znova jsem koukala na fotku a takové vlasy taky chcu!!! Nestříhat!!!!

      Vymazat
  9. Já používám sodu+ocet už téměř rok. První ucelené informace o této metodě jsem našla právě na tomto blogu. Myslím, že už nic lepšího hledat nebudu. Mám velmi jemné, pomalu rostoucí, mastící se, ale třepící se vlasy se sklonem k plihnutí. Používala jsem mraky přípravků na zvětšení objemu, drahé i levné šampony, balzámy, pěny, tužidla, spreje na tepelnou úpravu :-) A paradoxně mi pomohlo, až když jsem zjednodušila svůj přístup. Dnes už kromě sody, octu a občas rasulu nebo nějakého oleje na zábal nepoužívám vůbec nic dalšího a moje vlasy mají objem i bez tužidel a fénování, přirozeně se lesknou a nemusím je mýt každý den. Nechala jsem odrůst melíry, ostříhala ty nejzničenější konce a smířila se s typem vlasů, které mám a musím říct, že si je teď dost užívám. Velmi zřídka, většinou na cestách, použiji šampon bez silikonů a parabenů, ale jak ráda se pak zase vracím k sodě! :-) Takže za mě super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, žes uhodila hřebík na hlavičku - zjednodušit přístup a smířit se s tím, co je dané (to druhé bývá obtížnější). Což jde dosti proti tomu, čím nás každodenně masírují média.
      Stejně jako Ty jsem nadšená z objemu a vůbec mě pokaždé překvapí i po tak dlouhé době, co se no 'poo věnuju, jak čisté, nadýchané a lekslé vlasy po sodě a octu mám.
      Díky za Tvoje postřehy!

      Vymazat
  10. Ahoj :)
    Máš opravdu nádherné vlasy. Tak mě napadá - čím myješ hlavičku minicyklistky? :)
    Já na No poo nejsem, ale ráda si o tom přečtu.

    Narazila jsem na jedno video, které by Tě mohlo zajímat, tak když budeš mít čas a chuť, mrkni:
    http://video.aktualne.cz/dvtv/vyvoj-kosmetiky-vetsi-posun-nez-u-mobilu-rika-expertka/r~dc7f4b3a45ab11e5b22d002590604f2e/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blekoto, ráda Tě zas vidím! :)

      Minicyklistku umývám Shikakai mýdlem od Dr. Bronnera (Dr. Bronner Baby Unscented Hand & Body Shikakai Soap).

      Moc dík za linknutí videa! Žes s tím přišla akorát teď, když sbírám materiál o cosmeceuticals a (poměrně) nově se objevily informace o cyclomethiconech (D5) http://ec.europa.eu/health/scientific_committees/consumer_safety/docs/sccs_mi_plenary_09_en.pdf
      Škoda že nemám možnost si s Lenkou Průšovou popovídat, zvlášť legislativní otázky by mě docela zajímaly.
      Co ve videu nejvíc zaujalo Tebe?

      Vymazat
    2. Jo a jinak mě ještě napadlo - souhlasně jsem přikyvovala během skoro celého videa :)

      Vymazat
  11. Dobré odpoledne :), děkuji za odpověď. Na mýdlo kouknu.

    Nejvíc mě zaujaly informace o bio kosmetice, bio olejích a psychické závislosti na pomádě na rty, protože jsem je neznala. Pokud jde o parabeny, minerální oleje - tam se myslím poměrně dobře orientuji a byla jsem jen ráda, že ty informace zazněly. Jak o lobby v souvislosti s parabeny, tak o užitečnosti minerálních olejů v určitých výrobcích - vysvětlení proč :), tak o poměru zastoupených % ve výrobku - parabeny vs. jiné konzervanty. Taky mě to video donutilo si vygooglit látku matrixyl, ač žádná super novinka, neměla jsem o ní ponětí (anebo mě dřív nezaujala a já zapomněla, čert ví :). Na víc si nevzpomenu, už je to nějaký čas :). Každopádně se moc těším na Tvůj článek.

    Mimochodem jsem narazila ještě na jedno video, které by Tě opět mohlo zajímat:
    http://video.aktualne.cz/dvtv/posilovani-na-strojich-je-spatne-jde-o-zdravi-tvrdi-trener/r~6cb17520532111e5b440002590604f2e/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukla jsem, díky moc za odkaz. Zajímavé video, pro mě naprosto samozřejmé, co říká ten trenér (až na ty kettebells, zdraví nestojí na jen jejich používání, ač koncept zdraví je asi zapotřebí na něco napasovat), ale z otázek redaktora jsem pochopila, že většinová společnost v ČR přemýšlí o spojitosti zdraví a pohybu úplně jinak. Respektive asi o spojitosti nepřemýšlí.

      Jinak mě napadlo, jak hezky (náhodně?) stereotypně mají v pořadu rozděleny role - o posilování a pohybu si povídá chlap s chlapem a o kosmetice ženská s ženskou. Škoda. Rozhovor p. Veselovského s p. Průšovou o kosmetice mohl být minimálně stejně zajímavý.

      Já asi budu ta videa muset postnout do samostatného příspěvku, byla by škoda, kdyby je nevidělo víc lidí. Díky za ně!

      Vymazat
  12. Vlasy mas opravdu krasne...ja od ledna presla na mydla na vlasy + ocet, ale potom se mne začaly dělat lupy a měla jsem potřebu se drbat. Tak jsem zkusila mycí zem od Logony a ta mně vyhovuje asi nejvíc. Nedávno jsem na základě tvých článků zkoušela i sodu s octem, ale opět stejný problém, lupy a svědění, zkusím si ještě pohrát s poměry, třeba to pomůže...experimentuju ještě s ajurvédskými prášky z bylin, vlasy jsou dost natužené trochu jako koňské žíňe, což je sice super, ale moc nevím, jak to potom upravit. Každopádně jsem ráda, že jsem do toho šla a snad se nebudu už muset vrátit k "normálním" šamponum...

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, dozvedela jsem se o obezsamponove metode, ale mam par nejasnosti, tak bych te chtela poprosit o radu. Mam kudrnate a vysusene vlasy, pouzivam kvalitni sampony, kondicionery i kury, ale porad nic nepomaha. Vlasy se mi vubec nemasti a kdyz pouziju olej do vlasu (obzvlaste prirodni kokosovy olej), tak jsou takove neprirozene. Uz si vazne nevim rady, tak bych rada zkusila jednu z bezšamponovych metod. Mohla bys mi nejakou doporucit? Chodim ale ke kadernici a barvy me na blond, je to problem? Po kazdem barveni mi samozrejme umyva vlasy a dava mi tam pripravky na myti. Ma to cenu se do toho poustet? Navic mam tak kudrnate vlasy, ze je nemuzu ani cesat, jinak bych vypadala jako obri mikrofon, cesu je jen prsty a pri myti, jinak ne. Diky moc za odpoved :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Martino, jestli jsem Tvůj dotaz pochopila správně, chceš se hlavně zbavit vysušených vlasů.
      Kudrnaté vlasy bývají díky své struktuře náchylnější k vysoušení. Zmiňuješ, že si vlasy barvíš na blond. Jestli se domýšlím správně, asi nejsi blondýna od přírody, takže kadeřnice asi nejdřív odbarvuje a pak teprv barví - to vysušuje už tak suché vlasy ještě víc. Takže já bych řešení hledala spíš v omezení toho barvení, jakákoli bezšamponová metoda Tě myslím těžko spasí.
      Jinak podle popisu musíš mít nádherné vlasy!
      Přeju hodně štěstí!

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!