úterý 2. září 2014

10 Rok poté - a stále velká spokojenost s Tikei Mineral Foundation

Rok se s rokem sešel (v září 2013 jsem o Tikei psala poprvé) a já jsem si uvědomila, že navzdory téměř každodennímu líčení se MMU od Tikei nedočkal samostatného článku. Je čas tenhle nedostatek napravit. 

Málokdy se mi stane, že v dekorativce vyškrabuju dno (s výjimkou řasenek a balzámů na rty). Minerální kosmetika má dlouhou životnost a většinou je jí zapotřebí málo pro kýžený efekt. A pokud člověk nemá potřebu střídat produkty často, třeba v zimním/letním období kvůli odstínu nebo kvůli různým požadavkům na krycí schopnosti, může klidně vydržet i roky. Takže když Tikei začal sypat z posledního, byla to pro mě známka, že jsme se opravdu velice těsně sžili (že jsem ze svého odsypávala čtenářkám na zkoušku, pominu). Je to opravdu tak - Tikei jsem používala skoro každodenně od loňského podzimu přes zimu až do léta, kdy jsem ho kvůli pohodlnosti na pár týdnů vyměnila za BB od REN. Důvodů, proč jsem si ho tak oblíbila (a už v době loňského adventního kalendáře koupila nové balení do zásoby), je hodně:


- odstín W2 mi perfektně vyhovuje (možná bych ho jen během nejtřeskutější tmavé zimy smíchala s trochou W1) po celý rok. Ale to proto, že se záměrně neopaluju.

- krycí schopnost lehká až středně těžká (většinou preferuju jen sjednocení a lehké krytí) a pudr se dá dobře vrstvit. Zase to však beru jako důkaz dobré péče a stravy/životosprávy - moje pleť nejančí, netrpím na pupínkoidní extrémy, akné, vyrážky, nic. Popravdě, moje pleť je dlouhodobě v mnohem lepším stavu než za dob braní HA. Sama bych nevěřila, že tohle jednou napíšu.  

- pudr nevytváří masku a suché mapy během dne. Jako podklad mám vyzkoušený pleťový olej, krém, aloe vera gel i nic (třeba po večerním použití séra od Pai se následující ráno vůbec nemažu, účinky vydrží celý den). 

- je velice jemně namletý a nezvýrazňuje mi póry, přestože na tvářích a nosu by se úrodná půda našla

- výsledný dojem je saténově hedvábný (podobně jako Idun Minerals). Ani lesklý (Everyday Minerals Jojoba, Lumiere), ani třpytivý (Bellapierre), ani plytce matný (Lucy Minerals). S jiným MMU jsem tolik komplimentů o tom, jak zdravě a odpočatě vypadám, nedočkala, hlavně v kombinaci s finishing veil glow. 

- složení je minimalistické a bez bismuth oxychloridu, nedráždí kůži ani při vyšších teplotách

- výdrž v průběhu dne, která je bezesporu jednou z těch nejlepších, co jsem ve světě minerálních produktů vyzkoušela. 

- neslévá se do mimických vrásek a neusazuje se v případných jizvách (určitě je to taky otázka podkladu a typu pleti), aspoň u těch, kdo mají podobně jako já smíšenou či lehce suchou pleť. 

- obecně bych mohla říct, že Tikei se dobře vyrovnává s rozdíly v teplotách a počasí, dá se stejně dobře používat v mrazivé zimě i horkém létě, jako bylo to letošní. Protože od loňska moje pleť prošla menší typovou proměnou (od smíšené loni na podzim až po lehce suchou v zimě, po naprosto normální, nemastící se pleť momentálně), mám srovnání i v této škále - a lepší MMU bych asi stěží našla. Skoro u všech minerálních pudrů se najde typ pleti, pro který je konkrétní MMU naprosto nevhodný (viz omílaný Lucy Minerals a suchá pleť), Tikei podržel. 


Takhle vypadaly moje loňské vzorky - při výběru odstínu jsem šla celkem najisto. Domovská stránka ostatně nabízí velice dobré srovnání s jinými minerálními pudry a je průběžně doplňovaná. 

Ano, pěju jenom chválu a málem je mi to trapné. Ne, od Tikei nedostávám žádné slevy ani bonusy za propagaci. 

Jediné, co mě nedávno trochu nemile vykolejilo, bylo zdražení menšího balení o 10 a plného balení o 20 SEK (na současných 169 SEK). Není to moc, nerve mi to žíly, ale nemám z toho radost (v Tikei v průběhu posledních pěti let poskočili cenově o skoro 50 SEK směrem nahoru). Jinými slovy, těším se na letošní adventní kalendář.

10 komentářů:

  1. Ahoj Cyklistko!

    Máš zajímavý blog, jsem tu poslední dobou častým hostem :)

    Poradila bys mi, prosím, jestli existuje anglicky psaný e-shop, kde se dá Tikei kosmetika nakoupit? Na jejich webovkách nevidím nikde možnost přepnout do angličtiny.

    Díky! Měj se!

    Roo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Roo,
      Tikei je jediným výrobcem a prodejcem zároveň a na anglických stránkách se podle všeho pořád ještě pracuje. Doporučuju Google Translate nebo mi napiš mail, pokud máš konkrétní otázku a ve švédštině se nevyznáš.
      Pěkný den a díky za návštěvy!

      Vymazat
  2. Ahoj, dnes budu objednávat pro dceru a něco i pro sebe. Prokousat se švédštinou není lehké, ale zkusila jsem si přeložit Googlem i recenze.
    Jelikož tam není k porovnání Bobbi Brown a ten odstín mi sedí tutově, zeptám se.
    Mohu se spolehnout že když mám odstín Warm Beige, což je druhý nejsvětlejší v řadě a dcera má buď to samé nebo trojku, tak se vejdu do škály W 2,3,4? Nebo bych si měla objednat i vzorečky Neutral? Cool objednávat nebudu, že bych se tak pletla, nepředpokládám.
    Taky je v akci ten veil glow, ten si vezmu pro seba plné balení, pubertální dceři spíš ten matový. Je tam ještě něco, co bych měla mít? :-)
    A jeden dotaz na konec. Jak jsem pochopila, o adventu jsou slevy. Je to potřeba hlídat, nebo si lze nastavit nějaké oznámení na mail?
    Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Warm Beige by škále W 2,3,4 mohl odpovídat, 0 a 1 jsou opravdu hodně světlé. Zkusila bych ještě stejné odstíny z podtónu Neutral, jak píšeš, nebo Peach (pokud jde podtón pleti spíš do růžova).
      Nevím, co ještě bys měla mít, aangie :) Všechno jsem nevyzkoušela, takže nevím. Matný veil jsem myslím testovala jen jednou, ten zářivější používám jako podklad. Concealer Mint je třeba taky hodně dobrý na začervenalá místa, ale asi záleží na tom, jak moc pro něj budeš mít použití, kdo nekoriguje každý den, obejde se bez něj.
      O adventu jsou každodenní slevy (aspoň loni to tak bylo) a ceny výrazně nižší. Letos si ráda počkám na akce na štětce a rtěnky. Oznámení na mail si můžeš nechat zasílat pod rubrikou "Nyhetsbrev" vpravo v první třetine stránky (je u toho symbol zavináče).
      Ať vám ten výběr klapne!

      Vymazat
  3. Taky mám Tikei, vyhovuje mi, ale musím přiznat, že když jsem na jaře začala jezdit hodně na kole (a bydlím v místě, kde je to pořád z kopce a do kopce, potím se u toho dost), líčení jsem vzdala. Stejně jako teď v prostředí, kde je přes den cca 34 stupňů ve stínu, si prostě netroufnu obličej nalíčit a pak pořád kontrolovat, v jakém je "fasáda" stavu. Taky se mi s sebou nechce tahat všechno vybavení na případné úpravy škod. Jak to vlastně všichni, co se líčíte pořád, děláte ve vedru, když víte, že se potíte a budete potit? Nebo v zimě s rýmou? To jsou dle mého názoru situace neslučitelné s líčením;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nalíčím se ráno, ještě než se začnu potit, zafixuju něčím tekutým a pak už se o fasádu starat nemusím. Když se potím, přiložím na obličej savý papír, na nějaké úpravy během dne většinou kašlu. Že by někde v makeupu byly vidět čůrky potu, se mi stalo jen jednou s Lucy Minerals hned někdy v začátcích, přehnala jsem to s množstvím.
      Rýma je horší s tím věčným utíráním nosu, ale holt se smířím se začervenáním, než že bych po každém vysmrkání utíkala spravit mejkap okolo nosu.

      Vymazat
    2. Konvičko, já se potím hodně a navíc mám mastnou pleť s počínajícími vráskami (jsem 30+) = smrtelná kombinace :). Letos poprvé jsem zkusila minerální mejkap včetně fixačního zmatňujícího pudru od Lily Lolo (na tváří jsou mi příjemnější než klasické pudry a podkladové báze z drogerky, ale bohužel cca po hodině a půl se celá lesknu ... Řeším to ranním nalíčením a přes den mě zachraňují papírové kapesníky, které nosím stále s sebou. Rýmu a přelíčení neřeším, zpravidla u toho slzím, takže na nějaké pořádné opravování mejkapu stejně nevidím :)

      Líčení v krizových situacích zdar!

      Roo

      Vymazat
    3. Děkuji za reakce, trochu jste mě uklidnily. Budu muset udělat nějaké pokusy, jak se bude mejkap chovat. Jsem sice taky 30+, ale líčení na chuť přicházím až takhle docela pozdě, takže mám v tomto směru nejpíš víc různých bloků a předsudků a jsem opatrná.

      Vymazat
  4. Dobry vecer,uz asi dva tyzdne hladam na nete vsetko o mineralnych makeupoch,najskor to bolo Lily Lolo,potom EDM a nakoniec Tikei a to vsetko vdaka vasim diskusiam....ale poviem vam pravdu,nie som z toho o moc mudrejsia...este nikdy som mineralny makeup nemala,takze absolutne neviem ako zacat a co vsetko budem potrebovat...nejaky podklad,make up,korektor,fixacny puder?...neviem a nevyznam sa v tom a ani neviem kde a ako to objednat...POMOOOC!!! Prosim vas dievcata ak mozte pomozte....Dakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechcete svoje otázky trochu strukturovat a položit je konkrétněji? Bude se na ně líp odpovídat.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!