středa 25. září 2013

20 Malé černé

Tak už to mám doma (nějakou dobu) taky. Malé, černé, elegantně vyhlížející. 


Africké mýdlo s bambuckým máslem. Nemůžu říct, že jsem ohromená, unešená nebo jinak výrazně pohnutá. Je to prostě normální mýdlo. Ale byla celkem zábava tenhle typ pevného mýdla nastěhovat do koupelny, protože jsem se podobným druhem umývala naposledy snad někdy před deseti lety, tudíž na mě maličko dýchla nostalgie. X let jsem navyklá na sprchové gely nebo tekutá mýdla (vivat Dr. Bronner's, kterého jsem si z feelunique nedávno objednala do zásoby, i když momentálně používaná láhev je pořád ještě ze 4/5 plná). 

Nuže... Tohle mýdlo je celkem cool, protože je černé, ovšem na černé barvě v kosmetice já neujíždím. Mýdlo slabě, nasládle voní, celkem slušně pění (ne moc) a to bambucké máslo v něm je pro mě spíš symbolické. I když právě ono společně s dalšími oleji umývá a odstraňuje mastnotu z kůže... Málokdy totiž zaznamenám potíže s vysušenou pokožkou (sulfáty a jiné syntetické detergenty už strááášně dlouho nevedu), se kterou by bambucké máslo mělo zatočit a uvést ji zpět do normálního stavu. Palmový a kokosový olej, aloe vera, esenciální oleje, rostlinný glycerin a mořská sůl jsou všechno chvályhodné ingredience, hojně zmiňované a oceňované zelenou blogosférou. Taky za mě má složení za jedna.

Protože se sem tam potýkám s pupínky na ramenou, očekávala jsem, že mě mýdlo zachrání nebo aspoň trochu domluví mým mazovým žlázám, ale ne. Nic takového se nekonalo, pupínky nakonec opakovaně vyzmizíkuje úplně něco jiného. Proto pro mě tohle mýdlo zůstane spíš barevnou raritou a natrvalo mu místo v koupelně vyhrazeno nebude.


Dovedu si představit, že lidem se suchou pokožkou a takovým, kterým i obyčejná voda způsobuje svědění, tohle mýdlo může přinést úlevu. Možná si ho schovám na zimu a konečný ortel si nechám na později. Zatím ho hodnotím jako nestandardně vyhlížející, ale průměrné mýdlo s minimalistickým, sympatickým složením. 

20 komentářů:

  1. Už nějakou chvilku používám olivové mýdlo, je to v podstatě jen zmýdelněný olej a jsem spokojená. Ačkoli jsem byla navykla na sprchové gely a kde co, tak jsem si raz dva zvykla zpátky na kostku mýdla a jsem od té doby jeho zastáncem :-D i na umytí obličeje je senzační.
    Gleys is Here

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevná mýdla jsou v mnohem pohodlnější. Hele, nemáš to slavné aleppské mýdlo? Trochu mi ho tím popisem připomínáš. Já mám totiž z Iráku takovou zelenou kostku, kromě olivového oleje je v něm i vavřínový.

      Vymazat
    2. Já mám nějaké Řecké a je to rovněž zelená kostička. Momentálně "dodělávám" TOHLE a pak je na řadě TOHLE

      Vymazat
    3. Fotky se mi bohužel nezobrazily...

      Vymazat
    4. Promiň, nezkontrolovala jsem si to po sobě.
      http://www.olivovyobchod.cz/olivovyshop/eshop/10-1-OLIVOVA-MYDLA/0/5/19-PRIRODNI-OLIVOVE-MYDLO-HYGEIA
      http://mydla.heureka.cz/knossos-olivove-mydlo-zelene-100g/

      Vymazat
    5. Už jsem doma, děkuju :) Odkazy fungují dobře. Zvlášť to druhé mýdlo vypadá zajímavě.

      Vymazat
    6. Na to druhé jsem slyšela jen samou chválu, tak jsem se rozhodla teď pro něj... na umývání obličeje je to senzace, dokonce i na miminka je to mýdlo parádní.

      Vymazat
  2. to mydlo vyzera na prvy pohlad trochu odstrasujuco, ale tak zdanie klame:)

    Inak posledny tyzden MEGA BIELENDA giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/09/bielenda-super-mega-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá věc, vypadá trochu jako nějaký mořský živočich. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nezkoušela jsi i ajurvédská mýdla? docela mě na ně nalákala Renča: http://www.day-loves-colours.com/2012/11/guest-post-rena-prirodni-vlasova-pece-ii.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezkoušela, jen jsem se po návratu ze Středního východu umývala nějakou dobu aleppským mýdlem. Ještě mám jednu kostku doma, zrecenzuju.

      Vymazat
  5. Ahoj, pouzivam africke cerne mydlo na myti obliceje. Cisti slusne a jsem s nim spokojena (zvladne i lehci make up). Na telo a na vlasy mi nevyhovuje. Ale mam trochu jine - neni to pekna kostka, ale rucne delana hrouda, takze si vzdycky kousek odloupnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni to vlastne zadna oficialni znacka. Koupila jsem ho na eBay od prodejce, ktery se specializuje na ruzne prirodni veci (kokosovy olej, neem olej, aloe vera gel, bambucke maslo, kakaove maslo apod) a ma vysoke hodnoceni. Na obale se pise, ze je fair trade a hand made. Samozrejme nemam jak to overit. Moje hrouda je velmi podobna tomuhle: http://africaimports.com/black_soap_article.asp

      Vymazat
    2. Čím víc fair trade, tím líp. Děkuju za odkaz, villette!

      Vymazat
  6. Na takéto čierne mydlo si už robím zálusk dávnejšie, ale v obchode, kde ho u nás predávali, malo takú hrubozrnnú štruktúru, a to ma odradilo...
    Ja dlhodobo používam mydlo Aleppo, hoci vôna nie je bohviečo, ale vyhovuje mi najmä na int.hygienu (nemám rada parfumované gély, i ked sú určené na to, ale sú príliš parfumované). Takže Aleppo vedie....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleppo je náhodou strašně in, aspoň v mém nejbližším okolí. Ve své domovině stojí pár peněz a v kurzu jsou mýdla z Evropy, ale s geografickou vzdáleností cena roste. Exotika táhne :) Ale Aleppo si popularitu zaslouží, je to skromné, ale šetrné a účinné mýdlo.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!