úterý 4. prosince 2012

4 Moje péče o pleť v zimních měsících

Napadl sníh (ne moc, ale na adventní náladu to stačí tak nakonec přes noc nasněžilo 15 cm) a venku je od pátku -8°C nebo ještě míň. Co víc si člověk může přát? :) Spousty sněhu a mrazivé dny jsou mojí láskou už odmalička a na mrazivé běhání nebo běžky v zasněženém lese se těšívám celý rok. Už se nemůžu dočkat letošních zimních radovánek... Kéž by napadlo ještě víc sněhu a hlavně ať pak vydrží...! 

Obličej teď v mrazech dostává zabrat, ale moje pleťová péče je prakticky stejná jako kdykoli jindy. Jen jsem mnohem důkladnější a víc promazávám mastnými krémy a oleji. Snažím se hodně pít, to mám sklony lajdačit. Co se týče mastnějších krémů, dřív to na ven léta vyhrávala modrá Nivea, klasika asi v každé rodině. Pak jsem v DM našla vazelínu od Baley a po dvou měsících jsem s ní místo obličeje začala mazat boty. Voní hezky, ale to je asi tak všechno. Deriváty ropy fakt ne-e. Předloni jsem se večer a na ven mazala mandlovým olejem, ale ten byl zase moc hutný, špatně se vstřebával a navíc jsem si neprozřetelně vybrala rafinovaný. Až loni jsem našla to "svoje" a doufám, že se mi to osvědčí i letos. 

Čištění a peeling:
Na hlubší čištění jsem loni začala používat acylpyrinovou masku, stačí mi jednou za dva týdny. Medem si potom obličej mažu kvůli zklidnění, masku z něj si dělám zhruba jednou za týden.


Hloubkové čištění a maska: acylpyrin na číštění a peeling,
med jako zklidňující maska

Denní a noční péče:
Moje denní a noční péče zahrnuje tři věci: 

Aloe vera gelem se po sprše mažu celoročně a někdy ho používám i do vlasů. Trvalo mi, než jsem tenhleten malý zázrak našla, a teď už by mi fakt chyběl, kdyby se náhodou přestal vyrábět. Líbí se mi, že pěkně zvlhčuje a zklidňuje. Vždycky jsem si myslela, že na smíšenou pleť (resp.na ty problematické části) by se měly používat přípravky určené pro tenhle typ pleti, ale nikdy mi vlastně nepomáhaly. Až mi kamarádka doporučila hydratující přípravky místo vysušujících. Pleť přestala rázem stávkovat, póry se zmenšily, akné vymizelo. 

Denní a noční péče: aloe vera gel, olejová emulze
a mast s shea, lanolinem aj.

Po aplikaci aloe vera přichází na řadu olej. Na zimu jen přidávám víc pupalkového a jojobového oleje - jojobový proto, aby se pleť snadněji vyrovnala s výkyvy vlhkosti ve vzduchu a aby se zjemnily rozdíly mezi suchými a míň problémovými částmi obličeje. Pupalkový pak pro zevní výživu. Emulzi používám hlavně večer. Po sprše obličej lehce máznu aloe vera, pak vmasíruju olej. Když je zapotřebí, ještě si před spaním natřu suchá místa mastí. Tu ostatně používám i před vyběhnutím ven jako ochranu před mrazem. 

Ráno pak po umytí přejedu pleť tonikem, kápnu si na dlaň tři čtyři kapky oleje a jdu snídat. Po čtvrthodině je olej pěkně vstřebaný a když je zapotřebí, vyrukuju s MMU od Idun Minerals. Lucy Minerals v zimě odpočívá v šuplíku, v zimě úplně nesplyne s pletí a to se mi nelíbí. Do práce se každý den nelíčím, malá zarudnutí neřeším. Popravdě, působí na mě docela odpudivě, když potkám slečny a paní, které jsou viditelně nalíčené, mají řasenkou slepené řasy, konturku na rtech atd. Upravenost jasně, pro tu jsem všemi deseti. Evidentně je ale pojem upravenost velice flexibilní a přístupný různým interpretacím :)


MMU od Idunu je vedle LM můj oblíbenec, na pleti působí přirozeně a nenápadně. Přitom ho jde dobře vrstvit, když je potřeba. Nepráší ani nevytváří mapy, nezvýrazňuje suchá místa. Bohužel mi odstínově sedí právě jen v období podzim - zima, kdy moje pokožka nabyde neutrálního odstínu. Škoda, že si nelze namíchat vlastní odstín jako u jiných značek, používala bych ho celý rok. Korektor s ním vůbec není třeba. Pak už jen přejedu řasy řasenkou, na tvářích přistane trocha tvářenky, na rtech balzám (teď v zimě mám ráda i rtěnky) a jde se. 

Odličování:
Odličuju se mandlovým olejem, ten stáhne všechno; zjemní, ale nedráždí. Už jsem se poučila a pořídila si nerafinovaný, lisovaný zastudena. Olej a poslední zbytky makeupu odstraňuju tonikem s vilínem.

Odlíčení: mandlový olej a vilínové tonikum

Tak, těchhle pár flaštíček a tub jistí moji pohodu. Jak jste si asi všimli, nejsem moc na hypovanou kosmetiku. Peníze utrácím jinak :)

Mějte se hezky! 

4 komentáře:

  1. Musím říct, že mě fascinuje, jak to máš všechno opravdu do detailu promyšlené a je mi to strašně sympatické. Taky bych toho chtěla někdy docílit,mít vše "na přírodno":)
    Měla bych jeden dotaz, zrovna jsem přišla z venku a teda vítr štípal do tváří až jsem si říkala, že by asi nezaškodilo máznout se něčím na ochranu. "Problém" nastává zde:)...když používáš tu mast i jako ochranu ven,čistíš si před tím pleť? Asi to zní hloupě, ale prostě akorát přemýšlím, že když třeba příjdu ze školy a jdu s pesanem ven, tak mi přijde celkem zátež pro pleť jí něčím umýt/odlíčít/vyčistit a dát ochranný krém/mast, ale zase plácnout si to na obličej, který jsem normálně oštřila ráno tzn. před několika hodinami asi také není to pravé ořechové...Ono když jsem jeden čas trpěla periorální dermatitidou, tak časté umývání pleti nedělalo zrovna dobrotu(opravdu 2x denně byl strop, teď už je to v pohodě), proto přemýšlím, co je pro pleť menší zlo.
    A ještě tedy, co říkáš na masti, kde je jako základ vepřové sádlo. Celkem ráda čas od času používám mastičky od dr. Popova a ty mají právě vždy základ v tom sádle. Tak jenom jestli jsi toho odpůrce nebo jenom upřednostňuješ spíš bambucké máslo apod. jako základ.
    Předem děkuji za odpověď, tvůj blog je pro mě skvělým zdrojem informací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Jsem ráda, že v "no-poo" vlně neplavu sama :)
      Taky jsem nad tímhle oříškem přemýšlela a jde to (pro mě) jednoduše vyřešit. Po návratu z práce stáhnu MMU (případně oční stíny) tonikem a přetřu mastí, když jdu hned vzápětí ven. Neodstraňuju řasenku, to až večer. Problémy mi to nezpůsobuje, nejsem úplně zastáncem každodenního hloubkového čištění. Taky si myslím, že pokud se používají podkladové krémy a make-up bez chemikálií (obecně látek, které pleť dráždí), nemusejí se používat ani agresivní odličovače.
      Zas na druhou stranu, netrpěla jsem nikdy žádnou kožní nemocí, takže s opravdu citlivou pletí nemám zkušenosti.

      Vepřové sádlo jsem na pleť nikdy nezkoušela ani s dr. Popovem jsem neměla tu čest. Možná zkusím, až se na Vánoce objevím v ČR. Rozhodně ale živočičné tuky (sádlo) nezavrhuju. Veganská kosmetika není nutně můj požadavek. Z etického hlediska jsem samozřejmě ráda, pokud se kosmetika vyrábí jako vedlejší produkt (třeba jako emu olej) a pokud mám možnost, ráda výrobce prozkoumám podrobněji. U rostlinné kosmetiky taky upřednostňuju ekologicky pěstované a ošetřované zdroje.
      Takže živočišná vs. rostlinná kosmetika: důležitá je pro mě snášenlivost s pletí.
      Co vyhovuje víc Tobě?

      Vymazat
  2. S tím tonikem je to asi nejschůdnější řešení. Teď ještě konečně něco takového pořídit:D. V tomhletom jsem strášně líná a jako uzavírač pórů používám pouze ledovou vodu a žádné přidané hodnoty pleťové vody/tonika nevyhledávám:)nebo mě spíš otravuje strávit těch pár vteřin jeho použitím, tohle už chci dlouho napravit:)
    Já vlastně přírodní kosmetiku kupuji jenom v obchodě se zdravou výživou u nás ve městě, takže moc zas tak z čeho vybírat nemám. Po těch mastích jsem sáhla tehdy proto, že jsem měla pocit, že řádně mě promastí snad už jen indulona nebo vazelína a přeci jenom vepřové sádlo mi bylo sympatičtější:)
    Nějak se neodkážu s olejíčky úplně zžít i když je ráda používám, ale vždy jen na nějaký čas, po nějaké době jak kdyby se všechno hatilo. Asi spíš nemám vychytaný druh nebo i směs olejů.

    OdpovědětVymazat
  3. S tím tonikem je to asi nejschůdnější řešení. Teď ještě konečně něco takového pořídit:D. V tomhletom jsem strášně líná a jako uzavírač pórů používám pouze ledovou vodu a žádné přidané hodnoty pleťové vody/tonika nevyhledávám:)nebo mě spíš otravuje strávit těch pár vteřin jeho použitím, tohle už chci dlouho napravit:)
    Já vlastně přírodní kosmetiku kupuji jenom v obchodě se zdravou výživou u nás ve městě, takže moc zas tak z čeho vybírat nemám. Po těch mastích jsem sáhla tehdy proto, že jsem měla pocit, že řádně mě promastí snad už jen indulona nebo vazelína a přeci jenom vepřové sádlo mi bylo sympatičtější:)
    Nějak se neodkážu s olejíčky úplně zžít i když je ráda používám, ale vždy jen na nějaký čas, po nějaké době jak kdyby se všechno hatilo. Asi spíš nemám vychytaný druh nebo i směs olejů.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!