čtvrtek 25. října 2012

2 Takhle posiluju nejradši - efektivně a komplexně

Poslední půlrok jsem si hodně oblíbila cvičení s velkou činkou. Hledala jsem nové výzvy a í díky trenérskému kurzu jsem našla ideální řešení. Velká činka je pro mě skloubením síly, výbušnosti, ohebnosti i techniky. A taky se si toho můžu pořádně naložit :) Ale to se mi líbí u každého pohybu, já mám obecně tendence se trochu nechat strhnout a pořád chtít překonávat nějaké hranice :))

Seznamte se: Olympijská činka

Další výhodou velké činky je komplexnost jednotlivých cvičení - pohyby zapojují velké svalové skupiny a tím pádem i hluboko uložené svaly. Nevýhodou (jestli se to tak dá nazvat) je, že vyžaduje dobrou techniku a tak zvlášť u začátečníků to chce hodně opakování bez závaží (samotná činka váží 20 kg pro muže a 15 kg pro ženy - ta pro ženy je i štíhlejší, líp se ženám drží) nebo s dřevěnou tyčí, aby se pohyby zautomatizovaly. Rozhodně doporučuju cvičení před zrcadlem anebo pomoc sparringpartnera, který vaše pohyby bude korigovat.

Tady jsou moje nej cviky:

nohy: dřepy, mrtvý tah s napnutýma nohama, výpady
záda a ramena: mrtvý tah, přítahy k hrudníku, military press, přítahy činky k bradě
hluboké břišní svaly a svaly trupu: benchpress, joystick 


Mrtvý tah
Joystick

Na začátku jsem se hodně soustředila na provedení cviků a nedávala si žádná závaží. Protože jsem od dětství měla velkou skoliózu a v nějakých čtrnácti mi reálně hrozilo ochrnutí v důsledku dalších komplikací, jsem na záda opatrná. V tom smyslu, že dřu jako blázen, abych zmenšila riziko zranění, a to právě zaručí technicky správné provedení (+ ohebnost a dobrá rovnováha). Posilování a pohyb celkově mě pravděpodobně zachránily od kolečkového křesla. Nemusím mít nutně větší svaly, mým cílem je mít a udržet sílu, aby mě svaly udržely pohromadě, a rozvíjet výbušnost. 

Pokud máte aspoň trochu základní posilovací návyky a víte, jak vaše tělo fuguje, určitě si troufněte i na velkou činku. Je to zábava a pravděpodobně vás to chytne! 

2 komentáře:

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!