úterý 30. října 2012

8 Emu olej a proč nepoužívám obvyklou levnou ani značkovou kosmetiku

Čistý emu olej a moje testovaná emulze

Možná jste slyšeli o emu oleji, minimálně z alpy nebo různých masážních emulzí. Byla jsem zvědavá, co to ten emu olej je, jestli opravdu pochází z pštrosům příbuzných nelétavců. A jestli má ty vyhlášené anibakteriální a antirevmatické účinky. 

Nechci opakovat už několikrát napsané, a proto si tady, tady (anglicky), tady (německy) nebo tady (slovensky) můžete počíst, co všechno emu olej slibuje ošetřit, odkud pochází a jaké má vlastnosti. A komu se nechce číst, shrnu stručně :) Emu opravdu pochází z původem australských nelétavých ptáků, měl by mít protizánětlivé účinky. Díky své struktuře a obsahu mastných kyselin je velmi podobný lidskému mazu a rychle proniká do pokožky. Měl by být vhodný pro atopiky, lupénkáře, lidi s problematickou pletí. Údajně je to výborný přípravek proti vráskám. 

Emu se chovají především pro maso a jejich tuk se dlouho považoval za balast. Dnes se z masa/tuku poražených ptáků získává olej, který má v pokojové teplotě hustou až netekutou konzistenci. Vůně je nevýrazná, ale přesto zachytitelná, má mírně "mátový" nádech - zkrátka voní velice čistě a svěže. Roztírání jde zlehka, ale je potřeba si pospíšit, protože do pokožky olej vniká rychle. Výhodou je, že po sobě nenechává mastný film a že množství z jednoho pumpnutí vystačí na celý obličej. Olej je poměrně drahý, na internetu najdete různé výrobce, dodavatele a ceny. Pro mě byla při objednávce důležitá kvalita oleje. Chtěla jsem ho vyzkoušet do svých olejových emulzí, které vyrábím a které jsem začala prodávat. 


Barva emu oleje je bílá a konzistence hustá

Při smíchávání s jinými oleji je zapotřebí emulzi důkladně protřepat. Na první fotce vidíte můj momentálně testovaný olej, respektive směs sestávající z emu oleje, bodlákového, jojobového, pupalkového a arganového oleje. Jako voňavou složku jsem přidala levanduli a geranium růžové. 

Směs jsem umíchala vzhledem k chladnému ročnímu období tak, aby vyživovala a "uzamykala" vlhkost v pokožce. Zároveň jsem chtěla, aby byla rychle vstřebatelná (nechci si do polštáře obtiskávat svůj obličej večer co večer) a hodila se svým složením a poměrem olejů pro suchou až smíšenou pleť. Po týdnu a půl testování jsem velice spokojená. Emulzí se mažu pouze večer (nebo jednou denně), ráno pleť jenom otřu bezalkoholovým tonikem a aplikuju MMU, pokud je to zapotřebí. Olej neucpává póry, pleť je zatím viditelně hebká a vyhlazená, bez pupínků. 
Zní to jako z reklamy a jsem si toho vědoma :) Ale pochopte - těší mně, že vím naprosto přesně, co na sebe plácám, a že sama nesu zodpovědnost za svůj vzhled a stav pleti :))

Pleťové a tělové oleje si připravuju především z toho důvodu, že většina pečující kosmetiky (i např. taková Bioderma, Vichy, Lancome nebo Clinique), obsahuje jako první složku vodu (něčím se to přece naředit musí) a na předních místech najdete i parabeny, silikony nebo minerální oleje. Nechci platit za ředěné krémy a séra, to zajedno. Zadruhé, deriváty ropy si obličej, tělo a vlasy "ošetřovat" rozhodně taky nechci. Proto jsem hledala a našla východisko mj. v ničím neředěných, kvalitních olejích. S běžnými produkty, lhostejno jestli se jedná o Baleu nebo Clinique, jsem se rozloučila úplně a nemůžu říct, že by mi nějak chyběly. 

Mějte se hezky!

8 komentářů:

  1. přiznám se, že emu olej moc ráda nemám. především mi smrdí jako sádlo. ono to totiž v podstatě asi sádlo je, hlavně mi netvrďte, že existuje živočišný olej, to mi přijde nějaký divný. na druhou stranu sádlo doporučují třeba už v porodnici pro novorozeňata, protože to je naprosto nejpřirozenější mazání pro lidskou pokožku. něco na tom bude, člověk je živočich, takže jasně, že to nejpřirozenější mazání bude asi taky z nějakého živočicha a ne z kytky. takže v tomto ohledu dobrý a myslím, že emu olej je opravdu pro pleť přínosný a všechno to další, co je vypsané v článku. ale fakt mi strašně smrdí. a proto mi stačí, že jsem jednou vyzkoušela a podruhé už nemusím. ovšem pokud tobě voní svěže, tak jsem teď taková zmatená... a snad si budu muset emu olej ještě jednou koupit, co když jsem před tím měla jenom nějakou divnou várku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona nomenklatura je zapeklitá. Já bych to neoznačovala za sádlo (myslím, že to musí být škvařené), ale tuk určitě. Něco osvětluje http://www.agronavigator.cz/az/vis.aspx?id=92080
      Olej mi evokuje tekutost, a to tady ten v pokojových teplotách splňuje - tak tak, ale splňuje.
      Taky nevím, jestli je emu olej terminus technicus, protože v jiných jazycích se též jmenuje olej a ne tuk. Ale to je jen slovíčkaření...

      Buď jak buď, já jsem s tukem spokojená :) Objednávala jsem ho z Austrálie a těžko říct, jestli to může nějak ovlivnit vůni nebo vzhled (a jestli potrava pro ptáky nebo pohyb v původních teplotních podmínkách atp. může mít vliv). Netroufám si tvrdit.


      Vymazat
  2. Ty fakt umíš asi všechno, článek jsem přečetla jedním dechem :) Je fakt, že jsem asi takový střední proud, pleťovou vodu mám od Biodermy a jinak Avon, který mi vyhovuje natolik, že je ze mě už 6 let Avonka.
    Našla jsem si pár výrobků, které mi fakt sedí, občas to prokombinuju, abych nepoužívala pořád to samé, to se sem tam má, a jsem spokojená :-)
    Ale jinak jsi fakt šikulka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno neumím, to prrrr :)) Jenom mě baví hledat cestu zpátky k jednoduchosti.
      Jak píšeš - důležité je najít si to svoje.

      Vymazat
  3. Ahoj, moc se mi líbí tvůj blog. Už od včerejška si pročítám tvoje články a musím říct, že píšeš takovým příjemným stylem, který je mi blízký.

    Když už jsme u těch olejů, co třeba říkáš na oleje od firmy Saloos? Já jsem ho používala jednu zimu a docela mi seděl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu koment? Saloos jsou mé oblíbené, mám doma jednak dva masážní a taky takový roll-on na spaní :-) mají teď o novinku, o kterém jsem se dozvěděla na semináři ( pracuju v lékárně ), osvěžovače vzduchu, tak jsem k nim čuchala a luxusní :-))

      Vymazat
    2. Ahoj a děkuju za milá slova :)

      Oleje od Saloos jsem bohužel nevyzkoušela. Zdržuju se převážně v zahraničí a Saloos tu není dostupný. Přesto jsem při návštěvě ČR koukla v obchodě na tyhle oleje a emulze a mám z toho tyhle dojmy: cenově mi čisté, nemíchané bio oleje přijdou v pohodě. Bohužel neznám na vlastní kůži (doslova) kvalitu olejů, takže nemůžu říct, jetli je olej opravdu cenové výhodný nebo ne (důležitější je pro mě poměr kvalita/cena, ne cena samotná).

      Slova "lisování za studena" mi přijdou trochu jako úlitba zákazníkům, protože a) to dobře zní a média nás tím masírují často, b) málokteré oleje jsou vhodné k vnitřnímu užití po prvním lisování zastudena. Většinou se upravují dál dalším lisováním zastudena nebo lisováním zatepla, extrakcí, rafinací atp. Ale tím nechci Saloosu nijak křivdit nebo podsouvat určitý výrobní postup.

      Na co je ale spoleh, jsou vůně a barva. Ty o kvalitě oleje vypoví hodně a podle nich jde i poznat, jak byl olej vyroben. Beru to jako inspiraci do budoucna a minimálně jeden příspěvek budu věnovat rozpoznávání kvalitních olejů.

      Pokud ti olej seděl, šla bych do něj znovu. Věřila bych informacím na webové stránce a etiketách :)

      Měj se hezky!

      Vymazat
  4. Dobrý den.
    Jsem ráda, že už je tento olej k dostání i v ČR. Najdete ho na www.emuoil.cz. Jsou tam i reakce zákazníků.
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!