pondělí 29. září 2014

13 Kyselý oplach x 3 + jak je to s tou hennou

Umývání sodou by vždycky měl doprovázet kyselý oplach, aby se vyrovnalo pH vlasové pokožky (soda je zásaditá). Na oplach vlasů sahajících těsně pod lopatky (délka ve skutečnosti nehraje roli, protože se oplachuje jen samotná hlava, do délek oplach nemusí přijít) si do půllitrové lahve připravuju vlažnou až studenou vodu, a nechám zhruba 0,5-0,75 dcl místa pro něco kyselého. To něco kyselého jsou v mém případě, v závislosti na tom, co je momentálně doma, 3 věci:


Klasický kuchyňský ocet
Je levný a odvede svoji práci, tzn. dokáže vybalancovat pH hodnotu ve vlasech. Vadí mi však hodně štiplavý pach a fakt, že vlasy jsou po něm jakoby porézní a vlny nevýrazné. Vlasy vypadají lehce natuženě s objemem, ale nejsou měkké. Mluvím hlavně o délkách, pokud oplach steče i i nich. Další umytí následuje většinou po čtyřech dnech.

Citronová šťáva (citronka)
Šťávu z čerstvého citronu nepoužívám kvůli větší pracnosti a ceně (šťáva musí se filtrovat, aby v ní nezbyly zbytky dužiny), v případě nouze vytáhnu z ledničky citronku. Vlasy získají hodně objemu už u kořínků a s umytím můžu počkat dalších pět dnú (ověřeno několikrát za sebou), aniž by vlasy púsobily umaštěně. Vlny se však objevují až po nějakých třech dnech, poté, co vlasy změknou. 

Jablečný ocet
Moje nejoblíbenější varianta - pach není výrazný, vlasy jsou měkké, nadýchané a přitom neplihnou. Nevysušuje svrchní vrstvu jako to může dělat kuchyňský ocet. Vlny se tvoří přirozeně hned po umytí a promačkání, jejich vzhled se samozřejmě dá podpořit stylingovými prostředky, které však vůbec nepoužívám. Po vykartáčování si vlasy opět lehnou do vln, sice ne definovaných a malých, ale vlnitý charakter je pořád výrazný. Vlasy si umývám většinou po dalších čtyřech dnech, někdy po třech. 

V komentářích pod no 'poo metodami umývání vlasů jste se mě ptaly, jak se zásaditá soda snáší s hennou (která většinou potřebuje louhovat v kyselém prostředí, aby pustila víc pigmentu). 
Protože vlasy si "barvím" malým množstvím henny (Jamila henna, která táhne víc do hněda než henna indická), o něco větším množstvím katamu a největší část směsi tvoří cassia a amla, možná nebudete mít stejnou zkušenost, ale ta moje je, že soda se s hennou nepere a pigment u kořínků nevymývá. Ovšem moje barvení jsou ve skutečnosti spíš jen zábaly, složené z jedné lžíce henny, dvou lžic katamu, a po dalších dvou lžících následuje amla a cassia. Směs si připravuju postupně, hennu míchám s horkou vodou a octem, po nějaké hodině přidám katam smíchaný s horkou vodou a současně amlu a cassiu. Nechám odstát do druhého dne, maska většinou nabyde tmavé zelenohnědé barvy s nádhernými fialovými odlesky. Ve vlasech masku mívám max. hodinu a půl. Takže se opravdu jedná spíš jen o zábal a vitamínový boost, ne o barvení.

Pěkné pondělí!

13 komentářů:

  1. Díky. :) Začala som si sodou vlasy umyvat, ale momentálne sa potýkam s tým, že potrebujem v Phe zohnať väčšie balenie sody. Tie malé na pečenie sú tuze nepraktické. :) Ak niekto tušíte, kam zájsť, prosím o koment.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já používám tuto a jsem spokojená
      http://www.biooo.cz/bika_jedla_soda_yellow_and_blue-p-3548.html

      Vymazat
    2. Reno, oooo, moc dakujem. Nenapadlo by ma, ze maju v biooo. Hned cestou z prace sa tam stavim. :) Mam to po trase!

      Vymazat
    3. http://conovehonakopci.cz/?p=7711

      3kg sody za 100 :)

      Vymazat
    4. Ano, fichemu som našla, ale provozovna v brne a postovne 100kc. :) To sa nevyplati. Preto som hladala prahu.

      Vymazat
  2. Ahoj Cyklistko! Jsem ráda, že se tobě i pasažérovi daří stále skvěle a taky, že pořád píšeš :) Chci toho tedy využít, než se na chvíli odmlčíš. No poo metodu na vlasy nepoužívám a přiznávám, že mám jen matný ponětí o co jde. Ale co píšeš výše o objemu vlasů a nemaštění mě zaujalo.
    Možná mi budeš umět poradit; když jsem doma, zpravidla tak jednou do měsíce umyju vlasy čistícím šamponem, abych vymyla zbytky a nánosy stylingových přípravků. Používám "obyčejný" šampon Balea za čtyřicet kaček a skutečně mi pomáhá - vlasy jsou poté odlehčený, méně se mastí a udržují si hezký objem. Teď jsem ve Finsku a tady nic jako čistící šampon nemám a pochybuju, že i se znalostí finštiny bych v obchodě něco objevila (nabídka kosmetiky co do šíře sortimentu a značek mi připadá hodně skromná). A že bych ho jó upotřebila! Nánosy laku o sobě dávají znát, potřebuju to z těch vlasů nějak dostat. Máš pro mě nějaký užitečný tip? Třeba právě z kuchyně nebo lékárny? O vlnění vlasů mi nejde, jsou jak hřebíky pořád. Objem bych ráda, ale hlavně se zbavit toho stylingu, jinak za chvíli přejdu na level "musím umývat každý den" jak se to mastí.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Verunko, já jsem taky ráda, že všechno probíhá v pohodě!
      První, co mě napadlo, bylo, že syntetika z vlasů normálně dostupnýma věcma z kuchyně asi nevymyješ.
      I bez znalosti finštiny bych zašla do nejbližšého supermarketu, našla ten nejlevnější šampon někde dole v regálu a normálně ho použila jako čistící šampon. Ony ty levné šampony bývají nacpané SLS a SLES, ale většinou neobsahují silikony.
      Nevím, jestli to u vás tyhle šampony máte, ale zkoušela jsem googlit ve finštině a vyhodilo mi to XZ šampon. Lush ve Finsku není? Jejich věci taky obsahují sulfáty. Držím palce!

      Vymazat
    2. Nakonec jsem ještě před tím, než přišla tvoje odpověď, pořídila tu sodu a docela dobrý, jednou za čas si s tím ty vlasy umyju, jsou pak lehký a vzdušný a o něco se prodlouží doba dalšího mytí. Takže fajn.
      Jinak studovala jsem i levnější šampony a přišlo mi, že silikony jsou snad všude stejně jak ty sulfáty. Lush jsem bohužel nepotkala a XZ mi taky nic neříká. Ale kouknu ještě jednou. Zaplaťpámbu ale za tu sodu!

      Vymazat
  3. tyjo nikdy by mě nenapadlo mít si vlasy jablečným octem..myslíš si, že by to pomohlo i na lupy? nějak se mi vyrojily po celé hlavě a to se mi předtím nikdy nestalo anebo velice ojediněle a nikdy ne v takovém rozsahu.. Možná zkusím tuto metodu :) i když používám přírodní kosmetiku tohle bude možná ještě lepší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na lupy mi kdysi ještě za časů šamponů zabral oplach z černého čaje. A taky oplach z octa a vody. Takže jo, zabrat by to mohlo. Ale chtělo by to asi zjistit, proč se lupy vůbec tvoří, a snažit se odstranit příčinu.

      Vymazat
  4. tak jsem koukla na nějaký článek a zkusím zařadit opět chlorellu.. I když si myslím, že stravou by být nemělo, do svého jídelníčku jsem naopak zařadila ryby a vajíčka /dřív tomu nebylo/ a problémy mě trápí až poslední měsíce dejme tomu od léta konce? ale uvidím, zkusím vyměnit šampon /používám už dlouho alverde a možná mi z toho něco nesedne :) nyní používám Alpecin na vypadávání vlasů a nějak to zabírá i na ty lupy.. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,
    nevadí keď jablčný ocot nie je v bio kvalite? Kúpila som si obyčajný v Bille za 1,50€ (500ml) a doma som zistila, že je v ňom konzervant E223. Používaš hocijaký jablčný ocot alebo si potrpíš na ten čisto prírodný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud na něj nejsi alergická, tak by asi vadit neměl. Sama používám ty levnější druhy octů, bio moc neřeším.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!