středa 6. srpna 2014

0 Tikei rtěnky

Koncem července uvedl Tikei na trh rtěnky. Jedenáct odstínů se šetrným složením (Butyrospermum Parkii, Candelilla Cera, Mica, Oleic/Linoleic/Linolenic Polyglycerides, Tocopheryl acetate + minerální pigmenty) stojí 99 SEK/ks a lze je objednat i ve vzorcích po 10 SEK/ks.


Mně se podle slovního popisu a barevných vyobrazení líbily odstíny San Remo, Lissabon, Phoenix a Stockholm. Popis mi bohužel nepřišel moc výstižný (např. San Remo - brunröd färg = hnědočervený odstín) a i když barevné ilustrace u Tikei většinou věrně odpovídají skutečnosti, přesto jsem byla trochu nervózní, jestli jsem si domů neobjednala úplnou katastrofu. Celkově jsem se při výběru snažila držet spíš v neutrální až studené barevné škále.



Jak se mi to povedlo, se můžete přesvědčit sami. Barevně se mi na rtech nejvíc líbí Lissabon a Stockholm (ty bych si klidně objednala v plné velikosti), nejmíň naopak Phoenix. 

Pigmentace je překvapivě ucházející a odstínově to vypadá, že si v Tikei taky vyhráli a že si tudíž každý najde svoje. Konzistenci je ze vzorků těžko popsat - hmota je tužší, přesto ochotně pouští pigment. Ovšem nejlíp až na druhé přetření. Myslím, že spíš než k plnokrevné rtěnce bude mít Tikei blíž spíš ke rtěnkobalzámům.Na rtech je totiž hmota lehká, opečovává a zjemňuje. Díky obsahu vosku vydrží i lehčí jídlo, ale chce to pak poupravit. Co se týče barevné intenzity, nejsou rtěnky pravděpodobně žádná bomba, ale jak už jsem psala, pigmentace je přesto slušná. Ze všech čtyř vzorků mají všechny saténově lesklý až frosty finiš (nejpatrnější je to u Stockholm). Za pozitivní považuju absenci ricinového oleje ve složení (velká část přírodních rtěnek ricinový olej obsahuje), což určitě ocení hlavně alergici a ti, kteří u rtěnek upřednostňují delší životnost. 


Protože už jsem prakticky vyčerpala objem svého celoročního wishlistu, nejsou Tikei rtěnky priorita číslo jedna, ale řeknu si pravděpodobně o dárek na Vánoce nebo k narozeninám. Šetrný a barevně povedený rtěnkobalzám se vždycky hodí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!