neděle 30. března 2014

14 Oblíbená kosmetika posledního měsíce

Připadá mi, že čím jsem starší, tím líp odhadnu, co pleti momentálně chybí nebo čeho je nadbytek. Markantní bývá hlavně spánkový deficit a lajdácký pitný režim, ale taky třeba přehnaná péče nebo ne úplně vyladěné složení obličejového oleje. Jakmile si ráno po probuzení opláchnu obličej, vím většinou, na čem jsem a po čem do šuplíku sáhnout. Což platí hlavně o pečující kosmetice, ale i takový minerální pudr zvolený s ohledem na aktuální formu dokáže udělat divy. Po dlouhé době ale chodím naprosto bez minerálního pudru a líčím si jenom oči a rty, protože prostě vůbec necítím potřebu na pleti cokoli korigovat.  

Pleť už pěkných pár týdnů odličuju meruňkovým olejem a netrpělivě čekám, až ho konečně vypotřebuju. Na odlíčení se totiž nehodí, je pro tenhle účel moc suchý. Například s řasenkou si vůbec neporadí. Proto jsem ráda za černé mýdlo, které zbytky makeupu odstraní natošup. Před pár dny jsem se taky vrátila k obličejovému toniku. Ráno pleť po opláchnutí přejedu vatovým tamponem navhlčeným směsí vody a jablečného octa a podle potřeby promažu olejem a krémem. Většinou se ale nepotřebuju mazat vůbec, takže se rovnou vrhnu na líčení.  


Hloubkové čištění provádím zhruba jednou za týden, střídám rasul a vaječný bílek. Nejsem si jistá, který z nich líp čistí póry a sjednocuje tón pleti, oba dva jsou naprosto bezkonkurenční (ve srovnání s červeným nebo zeleným jílem, či nedávno poprvé vyzkoušenou neemovou maskou). S rasulem je při smývání větší piplačka, bílek se zase musí na obličeji nechat déle působit. 


Denní a večerní péči obstarává krém od Herbfarmacy na pravé půlce obličeje a obličejový olej vlastní výroby na půlce levé. Pod oba stříkám růžovou vodu od Purity Vision. (Ta voda mimochodem nic moc, mám asi vyšší nároky.) Zanedlouho budu moct vyhodnotit výsledky měsíc trvajícího testu - je lepší Herbfarmacy, nebo olej? Nechte se překvapit. 


A teď k líčení. Když mám chuť, použiju minerální pudr od Idun Minerals, třebaže hlavní účel jeho používání je hlavně snaha ho vypotřebovat. Mám ho dva a půl roku a do nedávna jsem si ho nostalgicky šetřila stejně jako pár kousků jiné oblíbené minerální kosmetiky. A i když minerální pudr obvykle nepodléhá zkáze, pokud se tedy štětcem nešmrdlá ve víčku, uzavřela jsem sama se sebou kompromis, že si raději časem koupím nový, než abych z nostalgie schovávala zbytky starého. 

Surfer Girl od Lily Lolo je momentálně nejfrekventovanější ze všech mých vlastněných tvářenek a bronzerů a to kvůli svěžímu růžovému pigmentu se studeným podtónem. 


Protože mám mastná víčka a teď zjara si ve větrném a prašném počasí na oči sahám víc než obvykle, bez silikonové báze se bohužel neobejdu. Lumene nahradil Anti-Aging Primer Potion od Urban Decay a ano, připojila jsem se k zástupu spokojených uživatelek. Paletku Styvmorsviol (v překladu hezky poeticky "maceška") od Idun Minerals už asi od vidění tady na blogu znáte. A taky Korres kompaktní oční stíny mi dělají radost. Ten zlatavý úplně napravo (odstín 25 Golden) mám asi vůbec nejradši. Všechny stíny od Korres jsou trochu tvrdší než Idun, ale nejsou nijak barevně plytké, jak jsem se bála. Naopak. Kromě toho vydrží celý pracovní den ve stejné intenzitě jako ráno při aplikaci (stejně jako Idun) a nepráší. 

Možná na fotce postrádáte řasenku... No, tak ta poslední měsíc odpočívá v šuplíku. Jak je mi proti srsti si na obličej cokoli lepit nebo se jinak nechat vylepšovat, nechala jsem se přemluvit na prodloužení řas. Řasenka tudíž úplně odpadla. Linky od Physicians Formula naopak zaměstnávám skoro každý den, chci otestovat onen slibovaný "boost" a vyzkoušet, jestli moje vlastní řasy budou po odstranění těch nalepených v dobré kondici. 



A na závěr pár rtěnek. Tíhnu obecně spíš ke studeným a neutrálním odstínům a teď zjara mám víc než kdy jindy v oblibě tóny růžové. Sangria od Ecco Bella a Körsbär od Idun Minerals nosím v kabelce permanentně. Rtěnkobalzám v odstínu Between You&Me od Everyday Minerals je zase dobrým kompromisem ve dnech, kdy rty vysušuje vítr a pořád ještě studená rána... 


Otázka úplně na závěr: Nezkoušeli jste někdo makeup od Kjaer Weiss nebo Zuii? Potřebovala bych vědět, jak moc do růžova nebo žluta táhnou ve srovnání s vaším podtónem pleti. Díky za případné komentáře! 

14 komentářů:

  1. Tak mám opět pár tipů, díky :))) Napjatě teď zkouším minerální mejkapy od Tikei- objednala jsem si zatím jen vzorečky, ale je v nich toho dost- jeden mi vyšel cca na 4 použití (z čehož se dá už poznat leccos). Lily Lolo má u nás i český e-shop, asi vyzkouším :))) Hele a když jsi psala, že by se neměly minerální produkty šmrdlat ve víčku, mohu se zeptat, jak to tedy děláš? Já jakožto úplný minerální zelenáč šmrdlám vesele ve víčku :o) Ha det!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mydlím v malé keramické misce z Ikea nebo (když cestuju) v prádné placaté pudřence. Nafotím. V případě nouze teda používám víčko.
      U Tikei mě strašně štvou ty jejich vzorkové obaly. Pořád se překlápějí. Zlaté zipovací pytlíky!
      Ha det gôtt du med :)

      Vymazat
    2. Hmm jasně, nejlepší asi bude nějaké čisté víčko od starého pudru no :)))
      Jo, s těma vzorkama od Tikei taky trochu bojuju :D Již několikrát jsem to utírala z bílé komody.
      Tusen takk! =)

      Vymazat
  2. Lily Lolo minerální make-upy právě zkouším já (sadu light-medium a všechny pudry) a jsem nadšená! I když je fakt, že jsem do téhle chvíle make-upy nepoužívala vůbec, maximálně tónovací krém od Hauschky ze vzorečku, který mi pro zvláštní příležitosti vydržel leta. Ty vzorečky mi vydrží určitě víc než na 4 použití, takže to beru zodpovědně. Variabilitou barev a poměrem cena/výkon u mě LL nejspíš zvítězí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výběr barev mají u LL dobrý, ale já jsem jim prostě nepřišla na chuť... Ale je dobře, že Ty ses v nich našla.

      Vymazat
  3. Ahoj,
    mohla by si prosim ta, nejako pre mna rozviest ten farebny balzam od EDM? ja po nich pokukujem uz dlhsie a ked pride cas, ze mi dojde makeup a budem znovu objednavat, laka ma si ho prihodit do kosiku. aka je jeho farebna intenzita (pripadne ak mas foto...)? je skor mazlavy alebo tuhsi? vyzivuje dobre? diky moc!
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barevná intenzita je velká, v tom připomíná spíš rtěnku. na druhé straně má mnohem balzámovější "feeling", je hutnější, zvláčňující, voní vyloženě jako balzám (tak nějak mátově). Ale mazlavý mi nepřijde. Jestli vyživuje? Jako jo, rty nevysuší. Naprosto se mi nelíbí balení, ta plastová tuba je nehezká a vcelku tenkostěnná (takže pro nešiky asi nevýhoda). Balzám taky připomíná tou svou useklou špičkou, rtěnka bývá zkosená. Foto se pokusím pořídit někdy, časem. Between You and Me je tmavě růžový pigment táhnoucí do teplejší středně červené.

      Vymazat
  4. Milá cyklistko :)
    ráda bych se zeptala jak přesně bílek používáš a jaké má účinky. Moc děkuji!

    OdpovědětVymazat
  5. Super, aj ja by som chcela vediet, ako pouzivas ten bielok na cistenie porov... Dakujem moc Sylvia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie + sylivavonbeauty: Lehce našlehat vidličkou, namočit do bílku na proužky nastříhaný měkký savý papír (kuchyňský, toaletní nebo ubrousky), připlácnout na nos (nebo kdekoli na póry) a utěsnit. Nechat zaschnout a jemně sloupnout.

      Vymazat
  6. Ahojky,
    Mám zase pro změnu jeden dotaz ohledně jablečného octa- v jakém poměru s vodou ho používáš, aby nebyl roztok moc silný a na pleť spíše kontraproduktivní?
    Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zhruba 1:10 nebo 1:9. Neměřila jsem kyselost lakmusem, ale tyhle poměry mi sednou.

      Vymazat
  7. Ahoj, chtěla jsem se zeptat, proc ti nevyhovuje ta růžová voda a co si tedy jindy pod olej davas, děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel kromě vůně nepozoruju žádné jiné benefity. Jindy pod olej stříkám heřmánkový hydrolát s trochou glycerínu nebo urey nebo používám aloe vera.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!