sobota 22. listopadu 2014

15 Staří známí aneb je povinností beauty blogerky prezentovat pořád nové věci?

A je to tady. Dny absolutně nevhodné pro pořizování fotek na blog, a to ani o víkendu, kdy doma můžu strávit celý den, resp. tu jeho světlou část. Ani to nejjasnější denní světlo nestačí na přijatelné focení, navíc jsme se přestěhovali a já pořád ještě nenašla tu část domu, kam světlo dopadá pod správným úhlem. Nu což, za chvíli je Lucie, za měsíc slunovrat a pak už to zase bude lepší. 

Tma ráno navíc vůbec nepřispívá k pohodovému líčení, a tak se podzim co podzim uchyluju ke kosmetice, o níž vím, že se s ní zvládnu nalíčit málem i poslepu. Takže, prověřené držáky:


Mineralní makeup od Idun Minerals, odstín Freja (recenze zde). Idun cca dvakrát do roka obohacuje svůj sortiment, v létě to bývají limitované edice, na přelomu podzimu a zimy pak produkty, které se v sortimentu drží nastálo. Když IM před třemi lety začínal, bylo v sortimentu myslím jen pět odstínů MMU, jeden bronzer, tři tvářenky, pudr, nějaké ty monostíny a pak především štětce. Postupem času se výběr rozrostl, třebaže ne moc. Přibyly rtěnky, lesky na rty, korektory, řasenka, kajalové tužky, paletky očních stínů a naposledy i tužky na obočí. Co do počtu odstínů má dnes IM taky velký výběr. Není to profláklá značka a v konkurenci s giganty vypadá jak chudá příbuzná, ale líbí se mi, že nesklouzla ke kompromisům a má vysokou úroveň. 

Ne všechny produkty jsou úplně bez kaňky podle těch nejpřísnějších měřítek (např. řasenky obsahují phenoxyethanol nebo TEA), avšak pořád si drží vysoký standard co do minima iritujících složek, konzervantů atd. IM má v sortimentu i voděodolnou řasenku Vatn (neměla jsem dosud tu čest), která drží do 38°C a podobá se tak slavné variantě od Sensai, jež však obsahuje podstatně víc konzervantů. IM nechrlí jednu kolekci za druhou, nechává svoje zákazníky čekat, ale čekání stojí za to. Kromě toho vychytává mezery na trhu, spíš než by se nechávala strhnout momentálními trendy (jako to dělá hromada jiných značek minerální kosmetiky třeba v oblasti BB krémů). Takovým krytím děr na trhu je třeba letošní uvedení tužek na obočí v popelavých studených podtónech. Protože kolik stínů na obočí a tužek táhne do teplých nazrzlých podtónů? Dost. 

Bronzer Norrsken z loňské letní kolekce je taky starý známý tady na blogu. Někdy ho používám jen samostatně, někdy v kombinaci s tvářenkou, někdy místo tvářenky, stín na oči. Takže je v akci skoro denně a idunovské jablíčkové logo už je skoro vydřené. Trochu se obávám, jak dlouho ještě vydrží panty v tom plastovém obalu... 

Mnohem bytelnějším balením se může chlubit Kjaer Weis. Svoje vyznání už jsem tu několikrát psala a počáteční horoucí vášeň přerostla v nerezavějící lásku (skoro doslova, když se podívám na ten ocelový obal). Odstín Blossoming je naprosto báječný, trvanlivý, lichotící, přála bych si i takovou rtěnku (v klasickém rtěnkovém obalu). I další moje malé poklady od KW (tvářenka Lovely a monostín Divine) jsou pravými klenoty a možná se divíte, proč jsem vás od srpna, kdy mi došly domů, nepočastovala nějakou tou samostatnou recenzí. Nuž, to máte jako s jakoukoli láskou - vznášíte se na obláčku, pak si pomalu začínáte sundávat růžové brýle a hledat chyby, načež zjistíte, že jich moc není, a přemýšlíte, jestli vás okolí nebude považovat za zamilovaného blázna, když i po čase žijete naplnění obdivem.


Na oči a obočí nejradši používám severské značky. Idun Minerals paletku v odstínu Lejongap (recenze tady) a studený středně hnědý stín na oči od poměrně neznámé značky Maria Åkerberg (název možná znáte odtud). Od MÅ bych si rozhodně přála vyzkoušet víc věcí, především další stíny na oči nebo nějakou tu rtěnku, snad časem, až zase něco vypotřebuju. Francouzská značka UNE u mě pořád drží prim se svou řasenkou Green Pride Volume (recenze zde), nemusím se s ní piplat a přitom s ní dosahuju hezkých výsledků. 

Na blogu jsem ještě nepsala o Concrete Minerals a je to docela škoda, protože pokud bych měla soudit jen na základě jednoho stínu a jednoho rtěnkobalzámu, půjde asi o dost kvalitní (z hlediska pigmentace a výdrže) a přitom levnou cruelty-free značku.


Rtěnky... Ani blížící se zima mě nesvádí k nákupům nebo používání tmavých, sytě červených rtěnek. Naopak, pořád se držím světlejších, jasně zářivých barev, které se jinak objevují v jarních kolekcích. Mými oblíbenci jsou Sangria, cerise růžová s modrým nádechem od Ecco Bella, mauve Glamourpuss od Concrete Minerals, o něco teplejší Frosted Plum od Annemarie Borlind a pak luxusní Hanayamabuki od Sensai, u níž si nedělám iluze o složení, které je beztak těžko dohledatelné. Ale ta nádherná krémová konzistence, dlouhá výdrž, lososová barva s jemným leskem a hlavně jak dokáže vytáhnout barvu očí a rozzářit celý obličej... Dlouho už jsem nenarazila na rtěnku, ke které bych tak rychle přirostla. 

A teď k druhé části nadpisu: Ráda bych vám čtenářům poděkovala za nominaci v Blogerce roku. Byla jsem trochu na rozpacích, když jsem se našla v kategorii "beauty", cítila jsem se v ní trochu nepohodlně. Což není výtka vám, ale především pořadatelům celé akce. Pokud už, tak "green beauty" už by pro mě byla lepší alternativa, nebo třeba "eco living", pokud bychom se v ČR nutně museli držet angličtiny. Přesto však ještě jednou děkuji, ač mi Blogerka roku přijde jako poměrně povrchní soutěž s nedotaženým konceptem a blogerky mi v pojetí celé soutěže přijdou spíš jako snadná lovná zvěř pro různé firmy a prostředek pro jejich propagaci, přinesla mi - podle statistiky - hodně nových čtenářů, aniž by se to nutně odrazilo na úrovni komentářů.

Měla-li bych se však ztotožnit s vágním označením "beauty blogerka", docela by mě zajímaly vaše názory a očekávání na beauty blogerky a blogy obecně:
  • Je  pro vás směrodatnější reklama v televizi/life-style magazínu nebo recenze na kosmetiku na blozích?
  • Pokud pravidelně sledujete nějaký beauty blog, z jakého je to důvodu?
  • Jaká je vlastně vaše charakteristika beauty blogerky? Je to ta, která pravidelně představuje novinky na trhu a recenzuje novou kosmetiku co dva týdny? Nebo máte jiná kritéria?
  • Co je pro vás měřítkem dobré recenze na určitý produkt? Vystačíte si s pár přídavnými jmény (úžasný, skvělý, podprůměrný atp.) nebo od recenze chcete víc? A co?
Krásnou podzimní sobotu!

15 komentářů:

  1. zajímavé, polovinu produktů neznám, ale nedávno jsem objevila UNE (vede ji moje lokální drogerka) a tu řasenku mám taky, sice ještě nevyzkoušenou, ale jsem ráda, že by teda měla být dobrá :)! Zelenější kategorie na Blogerce by se mi taky líbila, blogů, co jsou orientované na přírodu, je tu dost. A abych odpověděla na tvoje otázky, tak mám ráda články o nové, i prověřené kosmetice, je pro mě důležitý styl, jakým blogerka píše, musím jí věřit a znát ji, a dám i na "povrchní" věci jako kvalitní/zajímavé fotky a design blogu, když se mi nelíbí vzhled, tak mě to prostě ruší. Inspiruju se na blozích, YT i magazínech, ale než něco koupím, čtu i recenze na Makeupalley apod., abych měla přesnější a objektivnější představu. Moc detailů nevyžaduju, když mě něco zaujme, koupím to a udělám si obrázek sama :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale třeba tvůj odbornější přístup je mi moc sympatický a vím, že u tebe najdu relevantní informace, které mi jiné blogy nenabídnou... líbí se mi, že každý blog je originální, u tebe se trochu dovzdělám :D, ale nevadí mi ani povrchní recenze, když mi poskytnou tip na produkt nebo se potěším hezkými fotkami :)

      Vymazat
    2. Díky díky! Nedávno jsem totiž přemýšlela, co v mých očích blogerku dělá důvěryhodnou. Žádnou totiž pravidelně nesleduju, většinou jdu jen po určitých produktech a beru to, co mi vyplivne prohlížeč, načež prečtu inkriminovaný článek, pak jdu na další dva tři posty a záložky a vzápětí mám vcelku jasno, jestli se na blog vracet nárazově nebo vůbec.
      Jak to vypadá, tak TV už je asi přežité médium...

      Vymazat
  2. Takze Tvojich vela otazok a par mojich odpovedi: :-)
    a) televiziu pozeram velmi malo, a aj tak v telke a v casopisoch je reklama stale na rovnake znacky, ktore som uz davno vyskusala, a nemam chut skusat dalsie a dalsie ich vyrobky, ked ani s predoslymi som nebola spokojna. Pred casom som vyhladavala informacie o skusenostiach s kozmetikou na diskusnych forach. Teraz akoby akosi prestali vznikat nove diskusne temy o kozmetike a asi sa pisatelky presunuli do blogosferi. Takze ano, viac sa riadim blogmi.

    b) blogy ktore mam rada su take, ktore prinasaju viac menej objektivnejsie recenzie, cize napisu to dobre, ale i to zle. Su to vacsinou mensie blogy, ktore nie su tak poznacene sponzorovanymi recenziami roznych firiem. Zacala som sa tiez zaujimat o prirodnu kozmetiku, takze urcite sledujem i tieto blogy.

    c) hlavne pise objektivne /v najvacsej moznej miere v akej sa do da/

    d) klady, zapory, zlozenie, fotky

    Biela Mačka

    OdpovědětVymazat
  3. Když už kosmetiku, používám většinou co nejpřírodnější věci, takže běžná reklama asi nebude to ono (ale moc nevím, televizi nemám a lifestylové časopisy nečtu). Blogy mě musí buď bavit, nebo poskytovat zajímavé informace. Třeba sleduju mimo Tvého taky blog trb, který mě baví, leč jako sledování "exota" (tímto se trb omlouvám, pro ni bych byla exot já:). Fascinuje mě, že někdo je schopen si za měsíc koupit víc kosmetiky než já za rok, a baví mě její styl psaní. Tvůj blog naopak podává zajímavé informace, navíc bych jej tedy nezařadila do kategorie "beauty", protože je tu i sport a další témata v ne úplně malé míře (a sport nikoli ve stylu "jak zhubnout ta tři kila navíc a dosáhnout dokonalé figury", což by se pak klidně dalo řadit do "beauty").
    Když už recenze, očekávám víc, než "má krásné balení, používám dva dny a krásně se roztírá...", ale pravdou je, že já používám blogy o kosmetice spíše k jakémusi nahlédnutí do světa, který je mi víceméně cizí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé děkuji, exot mě vůbec neuráží... já totiž jsem exot. jen si tedy teď přijdu trošku jako vystavená za mřížemi v zoo. a úplně cítím, jak "někdo se kouká"

      Vymazat
    2. uf, to jsem ráda, že můžu dál chodit koukat;)

      Vymazat
    3. Trbin blog je taková online encyklopedie všech možných značek. Jednou by to měli vydat i na nějakém nosiči a v audioformátu. Docela si dovedu představit, jak její články předčítá nějaký charismatický hlas, třeba s lehkým přízvukem v češtině - podle toho, z jaké země kosmetika pochází.

      Vymazat
  4. tak na televizi nekoukám, časopisy čtu spíš omylem. zvláštní je, že v poslední době ani moc nedám na blogy, prostě si kupuji, co chci já a ne co mi poradil někdo jiný... no a beauty blogerka? mi to přijde až nadpoužívaný pojem v poslední době. se to objevuje všude "jsem přeci beauty blogerka, tak tady mě máte" "jsem beauty blogerka a proto to zkouším" atd atd... jak kdyby to některé považovaly fakt za povolání nebo poslání nebo až vyvolení... prostě blbost. můj názor je ten, že beauty blogerka je naprosto prázdný pojem a neznamená to nic. vzhledem k tomu, že to může dělat každý a většinou se tak označuje každý sám na vlastní triko... prostě ne, je to naprosto prázdný pojem, co nic neznamená. dokonce bych tak ani sebe, ani Tebe (teď doufám, že jsem moc neurazila), ani nikoho, koho znám, asi neoznačila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se k tomu musím připojit, bo já považuju za dost prázdný už pojem bloggerka :-) Beru to pouze jako označení aktivity - píšu něco do těch internetů a může si to každý přečíst. Takže všechny ty bloggerky roku a dělení na slavné/neslavné/horší/lepší mi přijde docela trapný.
      Já čtu blogy podle toho, jak moc mi je autorka sympatická, jestli mám pocit, že bych si s ní měla co říct i normálně. A taky 90% blogů, co čtu, píšou lidi, který znám, takže prostě jen sleduje, co se jim zrovna děje, když je nevidím.
      Kosmetické recenze beru jako inspiraci pro objevování nového. Třeba trb vždycky vyleze s něčím, co jsem nikdy neviděla, to mě baví. Pak čtu (kvůli kosmetice) Y., protože ta jede v těch super čistých věcech a je v tom konzistentní, takže nemusím zkoumat, co že to je zač. Tebe čtu třeba proto, že mě zajímá složení a když něco napíšeš, má to hlavu a patu a já vím, že už nemusím dohledávat, jestli to nejsou nesmysly.

      Vymazat
    2. takže říkáš, že až mi dojdou neznámé značky, tak už nic? a já myslela, že se máme prostě rády... no ale jinak jo, pojem blogerka je naprosto stejně prázdný pojem jako beauty blogerka. jen tedy beauty blogerka je prostě jenom druh prázdného pojmu.

      Vymazat
    3. trb: Neurazila, poněvadž já se za beauty blogerku nepovažuju a v té společnosti ostatních ve zmíněné kategorii jsem se opravdu cítila přinejmenším... zvláštně.
      Ale zalichotí to, to jo! Třeba na takových 5 sekund, kdy jsem doma hrdě oznámila, že můj blog se ocitl mezi těmi x nej v ČR, dočkala se obdivného "mmmm" a byla poprošena o další laminátovou desku. I podmnožina prázdného pojmu umí potěšit.
      Rena: Blogerku roku považuju za soutěž popularity, tzn. kolik lidí blogerka dokáže oslovit a jak moc jde svým čtenářům na ruku. Prostě podobné fungování jako dnešní demokracie.

      Vymazat
  5. Milá Cyklistko,
    v blogosféře se moc nepohybuju, přiznávám, že jsem kdysi hledala rozjasňovač, dovedlo mě to na blog trb (ahoj exote :-), ber to jako "pozitivní nálepku"), tam mě zaujal název Tvého blogu a na něm pak Tvůj přístup, Tvoje témata, Tvůj jazyk. Když něco gůglím, navede mě to na další blogy, ale žádný mě extra nezaujal. Radši žiju svůj život, než bych sledovala životy x dalších lidí :-). Víceméně pravidelně nakukuju jen na Tebe a trb.
    Takže z mého omezeného, co se blogosféry týče, pohledu Ti mohu zdůvodnit, proč jsi byla nominovaná v kategorii krása, protože pro mě JE Tvůj blog KRÁSA :-). Prostě se mnou ladí :-).
    K Tvým otázkám:
    1. Jednoznačně na blogu, ale ne na blozích, které pozitivně recenzují darovanou kosmetiku :-).
    2. Jak jsem psala - přístup, témata, jazyk, soulad s blogerkou. No a taky obdiv, přesně jak píše Konvička, kolik kosmetiky je schopná jedna osoba nakoupit a recenzovat :-). A taky inspirace k aktivnímu zajímavému životu.
    3. Souhlas s trb. Jako se ráda potkávám s lidmi, se kterými mi je dobře, tak si ráda přečtu článek od holky, která mi je blízká, i když se neznáme, můžeme mít rozdílné zájmy, ale funguje tam prostě nějaké "chemie". A je mi jedno, jestli ji někdo zaškatulkuje jako beauty blogerku, protože škatulky nemiluju, každý jsme originál.
    4. Subjektivní objektivita :-), zajímavé detaily, srovnání, nacházení souvislostí...
    Tímto Tebe i trb oceňuji :-).
    R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já tedy, když už tady takto spamuji v komentářích, tak musím poděkovat za ocenění. vážím si ho moc.

      Vymazat
    2. R.: Áááá, tak už vím, odkud vítr vane! My, když si doma s Mužem říkáme, jak jsme krásní (jakože on mně a já jemu, aby si někdo nemyslel, že se jak dva narcisové nakrucujeme před zrcadlem), říkáme na lichotky tomu druhému "krása tkví v očích pozorovatele." Takže Ti děkuji a ještě jednou - krása tkví v očích pozorovatele.
      Děkuji za ocenění, nechť se Ti tu líbí i dál.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!