středa 4. března 2015

3 Honoré des Prés - první dojmy/Honoré des Prés: Första intryck

Tak jsem byla na čichané! V únoru se ve švédském řetězci Kicks objevily francouzské parfémy Honoré des Prés - "Truly organic, terribly french..." Jejich autorkou je Olivia Giacobetti, jejíž jméno mi donedávna neříkalo vůbec nic... Ale právě proto jsem se letos rozhodla líp zmapovat parfumérský terén a přímo parfémy z přírodních, neřkuli rovnou ekologických složek. Protože o tom nic nevím a protože mi chybí jakákoli teorie (kromě termínů hlava, srdce, základ). Tudíž se letos budu učit.


Jak jsem v Kicks pochodila? Byla jsem tam nadvakrát. Po zkušenosti s parfémy SAMA (ke kterým jsem dodnes nenašla odvahu je zrecenzovat, tak rozpačitá ještě pořád jsem) jsem byla připravena na řekněme určitou unikátnost přírodních parfémů. Jak to ostatně trefně vystihla i prodavačka v Kicks, přírodní parfémy mají "speciální touch". Ovšem u HdP se konalo překvapení! Ne všechny střely šly úplně mimo terč, i když tedy naprostá většina je mimo můj vkus. Můj vkus je mimochodem orientovaný na květinové a orientální vůně, mám ráda svěží tóny, naopak nerada mám těžké nasládlé či ostré citrusové nebo dřevité vůně. Oceňuju výdrž a nápis EdP není vždycky její zárukou, naopak EdT někdy umí překvapit.

Kicks momentálně prodává tři EdP: Love Coconut, Love les Carottes, Vamp a NY; a čtyři EdT: Honoré's Trip, Sexy Angelic, Chaman's Party a Nu Green.

Protože nebyla možnost odnést si s sebou vzorky, musela jsem se spokojit s klasickými papírky, přičemž se do užšího finále a tedy na zápěstí dostaly dvě vůně: EdP Love Coconut a EdT Sexy Angelic. Kdybych si nutně musela vybrat z těchto dvou, vyhrál by to Love Coconut - především svou trvanlivostí, i když mi obě vůně byly poměrně sympatické. Love Coconut je sytá kokosová vůně, naprosto odlišná od syntetické vůně kokosové EdT Malaysian Coconut od Yves Rocher (moje jediná asociace ke kokosu v oblasti parfémů). Ani příliš sladká, ani příliš těžká. Na zápěstí mi vydržela tři hodiny, než jsem ji smyla při koupeli, a po celé tři hodiny neměnila výrazně svůj charakter. Sexy Angelic mi na kůži připomínala sladkou lékořici. Docela příjemná, lehká vůně, ale tak lehká, že do hodiny byla bohužel pryč. 

Byla jsem pochopitelně zvědavá, jak Honoré des Prés hodnotí personál, který má leccos načicháno. V Kicks to sympatická slečna bryskně zhodnotila zhruba tak, že Honoré des Prés pravděpodobně nepůjdou na dračku. Love Coconut voní jako thajská omáčka a nejnormálnější vůní je mandarinková Honoré's Trip. Jinak tedy dost rozpačitý dojem, aspoň pro nosy navyklé klasickým parfémům a vůním. 

A já se chystám k objednávce vzorků ze Swedish Beauty Factory, abych si mohla udělat objektivnější názor. Měli jste možnost si k Honoré des Prés přičichnout sami? Podělte se o svoje dojmy a názory!


*** *** ***
Swedish: I februari lanserade Kicks naturliga parfymer från det franska huset Honorés des Prés. Jag har länge velat prova dessa men samtidigt varit lite skeptisk efter min erfarenhet med franska SAMA, som var milt sagt en besvikelse. Väl inne i butiken visade det sig att Honoré des Prés har lyckats betydligt bättre, även om det fortfarande finns mycket utrymme för förbättring. Av de tre EdP jag testat fattade jag tycke för Love Coconut - en äkta kokosnötsdoft som är väldigt olik den syntetiska kokosdoften hos Yves Rochers Malaysian Coconut. Love Coconut har även en bra hållbarhet, efter tre timmar doftade parfymen precis lika gott som efter appliceringen.

Bland EdT var det lite svårare att välja - Nu Green tex var ren katastrof som jag inte vill komma i närheten av igen. Till slut valde jag Sexy Angelic som skulle visa sin sanna karaktär på min handled. Nåja! Söt lakritsdoft var inte så pjåkig. Tyvärr var hållbarheten undermålig, efter en timme fanns det inte en enda parfymmolekyl kvar. Eftersom Kicks inte säljer prover, kommer jag att beställa hem dem från Swedish Beauty Factory innan jag ger mitt slutgiltiga omdöme. Ser fram emot att hårdtesta dofterna i vardagen. 

Vid det här laget kan jag väl säga att jag är väldigt glad att det börjar poppa upp naturliga ekologiska dofter & parfymer på marknaden, men min näsa är lite bortskämd med klassiska konventionella syntetdofter. Det kommer förmodligen att ta tid innan jag hittar något som jag verkligen gillar och skulle vilja köpa. Finns det möjligtvis någon läsare som kan tipsa mig om sina favoriter eller upptäckter bland ekologiska parfymer?

*** *** ***

3 komentáře:

  1. Thajská omáčka zní dobře! :D

    Ne, vážně. Osobně jsem s touto značkou ještě čest neměla, na druhou stranu Olivia Giacobetti vytvořila spoustu zajímavých i krásných vůní, ačkoli - pravda - téměř výhradně z niche koutku. Většinu její tvorby pro L'Artisan Parfumeur shledávám příjemnými a nositelnými. Jenže ty nejsou zcela přírodní. S tímhle sektorem parfémů je to vždycky složité a dopředu těžko odhadnutelné... :( Třeba ti zkoušené v pohodlí domova budou připadat jiné. Těším se na update! :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším, až vůně budu moc vyzkoušet v poklidu než uspěchaně v parfumérce. Obdivuju všechny, kteří o parfémech dokážou napsat odstavce. Copak teoretická stránka věci, ale vlastní recenze, to je imho o dost těžší. U mě parfémy jsou buď jo nebo ne, ale rozjímat o vůni jasmínových snítek, které jsou rozeznatelné v hlavě, zatímco v srdci už ne, to bude výzva. Docela by mě zajímalo, jak se parfémy sestavují a jak se ke složení tihle autoři dopracovávají... Díky za koment, Verunko!

      Vymazat
    2. Tak ne že bych se cítila povolaně odpovídat na tvou úvahu o recenzích vůní vzhledem k tristní frekvenci mých vlastních spisů na tohle téma na blogu za poslední, ehm, hodně dlouhou dobu. Je to asi jako se vším, co tě nadchne a baví: nějaký čas se tomu věnuješ a pak už koukáš víc do hloubky, na detaily a tak. V roce 2008 jsem nebyla schopná říct vůbec nic po přičichnutí k čemukoliv, o rok či dva později už jsem dokázala odhadnout aspoň hlavní složky. Ale především u komplikovanějších kompozic se taky mnohdy nechytám a musím pro "nápovědu" :-D A dále je to o tom, kolik máš načicháno a porovnáno a taky jak velký jsi poeta a grafoman. Mými vzory v tomhle ranku jsou rozhodně Romana a Monika, čtení u nich na blozích má vskutku úroveň.
      Verunka

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!