sobota 3. května 2014

0 Ovesná koupel pro suchou pokožku

Koupeno za asi 140 Kč v DM ze zvědavosti spíš než z potřeby, načež jsem doma přišla na alternativu o cca 100 korun levnější.


Šest balíčků po třiceti gramech obsahuje kromě namletého ovsa taky konopný olej pro promaštění pokožky a jemné abrazivo v podobě kyseliny křemičité (hydrated silica). Ovesná koupel od Topnatur je český výrobek, na zadní straně balení jsou zevrubně popsány benefity ovesných koupelí u dětí s atopickým ekzémem a doporučený postup použití. 


Za sebe musím říct, že jsem po třech koupelích a polovině spotřebovaných sáčků (neodměřovala jsem vodu a prášek sypala od oka, takže koncentrace byla pravděpodobně spíš vyšší než nižší) nezpozorovala výrazný rozdíl. Ale! Nejsem ekzematik a suchá kůže mě netrápí, takže "chybu" vidím v těchto dvou faktech a ne v neúčinnosti výrobku. 


Pár slov k rozpouštění prášku ve vodě: Trochu to trvá. Prášek obsahuje malé tvrdé žmolky (pravděpodobně oves nacucaný olejem) a ty jsem vyloženě musela mnout mezi prsty, aby se rozpustily. Jinak tyhlety tvrdé kuličky klesají ke dnu a tendenci rozpustit se samy od sebe nemají. 

Po koupeli není zapotřebí se mazat a kůže samozřejmě vůbec není mazlavá ani ulepená. Následující desetiminutový zábal, jak se o něm píše na obale, už jsem nepraktikovala, je možné, že účinky koupele ještě znásobí. Celkově bych řekla, že ovesná koupel není propadák - kůže po osušení nesvědí a je vláčná, člověk se navíc po dvaceti minutách ve vaně cítí odpočatější. Bohužel nebo vlastně bohudík mi však chybí mi možnost zjistit slibované účinky. Pokud na suchou kůži nebo ekzém trpíte, určitě se do komentářů ozvěte, pokud jste ovesnou koupel vyzkoušeli. 


A teď k domácí alternativě aneb to bych nebyla já, abych se nepídila po nenáročném řešení. Budete sice muset postupovat dvoufázově, pokud mermomocí chcete zařadit konopný olej, nebo olej nakapat přímo na oves, ale taky to jde. Jen chtít. 

Kromě ovesných vloček a případného oleje je ještě zapotřebí kus staré čisté punčochy. Já nejraději používám vyřazené silonky - nohavice nastříhám na cca 20 cm douhé kousky (mám je v koupelně schované do zásoby), na jednom konci zauzlím, do pytlíku pak nasypu asi decilitr ovsa a opět zasukuju. Nohavicové pásy můžou být i kratší nebo delší, v závislosti na pružnosti punčoch. Ve sprše/během koupele pak použijte jako mycí žíňku a nezapomeňte lehce opláchnout, tekutina z ovsa je totiž bílá a neopláchnutá nechává bílé stopy. V případě potřeby se určitě dá použít nějaký polosuchý olej na závěrečné promazání. 


Tuhletu jednorázovou žíňku pak stačí jenom vyhodit do odpadků, svůj účel splnila. 


A pokud nemáte náladu ani na stříhání punčoch, vždycky si do vany můžete ovesné vločky nasypat jen tak nebo si z nich udělat odvar a koupat se v něm...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!