sobota 11. ledna 2014

0 Mycí TAG

Od Verunek.

Vana nebo sprcha?
Sprcha. Chci to (umývání) mít většinou rychle za sebou. Koupu se málokdy, snad jenom když vymrznu někde na lyžích nebo v dešti, to s vděčností roztaju v horké vaně. Nebo když mám echt rozmazlovací náladu. Mám ráda hodně teplnou až horkou vodu, ale jen ve sprše, při dlouhém lelkování ve vaně se mi z té teploty dělá mdlo. Mnohem raději mám pořádně rozhicovanou saunu střídanou s ledovou sprchou.


Proč?
Protože za dveřmi koupelny se toho tolik děje a já o to nechci přijít. Meditaci a odpočinek si dopřávám jinde a jindy než při koupeli. Navíc jsem se po odstěhování do zahraničí na dlouhé roky octla bez vany a nijak mi nechyběla. I teď, když se můžu rochnit, jak dlouho chci, a náklady na vodné, stočné a teplo jsou nízké (mimochodem, ve Švédsku je tohle jako fixní částka zahrnuté v nájmu), stejně jsem po pár minutách z vany venku.

Ráno nebo večer?
Záleží na tom, kdy trénuju. Když ráno, je pro mě přesto nemyslitelné zalézt do peřin neumytá večer, ale ne vždycky se umývám celá. Přehnaná hygiena taky není úplně košer.

Bez čeho si nedovedeš svůj mycí rituál představit?
Drsné namydlené žíňky, kartáče s dlouhou rukojetí, abych si dosáhla i na záda, a studené půlminutovky na závěr - probere a otuží. Dřív jsem si ještě dávala záležet na promazání kůže, ale poslední rok jsem od toho skoro upustila. Díky šetrným sprchovým gelům a mýdlům úplně zmizela suchá kůže a škrábání. Takže si maximálně přejedu pár choulostivých míst aloe vera gelem a tělové oleje spíš teď už dospotřebovávám, než že bych nakupovala nebo vyráběla nové. 

Nemůžu taky než se nepochlubit svojí roční spotřebou mycích prostředků: za posledních deset měsíců jsem spotřebovala jen skoro litrové balení Dr. Woodse a necelé černé mýdlo, což mě sakumprásk vyšlo na celkových 15 dolarů. Když k tomu připočtu peelingy vyráběné doma v kuchyni, těší mě, že ušetřené peníze můžu stáčet jiným směrem. 

Tag předávám všem, kteří cítí potřebu se k tématu vyjádřit :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!