středa 11. prosince 2013

27 Bilancování roku 2013 - TAG?

Letos začínám sumírovat o něco dřív, protože svátky slibují hojně událostí a na nějakou rekapitulaci nebude čas. Inspirací mi byla báječná Clara z jednoho švédského blogu. Otázky posílám do oběhu dalším třem blogerkám, které u mě komentují - Reně, Ivet, Ofélii, trb a Věře. A kdo z právě čtoucích blogerek chcete, kopírujte dotazy a pište! 

Podnikla jsi letos něco, co jsi doposud ještě nezkusila?
Jo, bylo toho hodně. Akorát si nemůžu vzpomenout na nic konkrétního. Obecně se totiž ráda vrhám do nových věcí, myslím, že je užitečné sem tam ztratit půdu pod nohama. Člověk se tak naučí pokoře, naučí se spoustu věcí o sobě samém - jak pracují jeho instinkty, jeho podvědomí. A je pak i trochu ohleduplnější vůči ostatním lidem. Žhavá konkrétní novinka z posledního týdne - zatím nikdy jsem nezkoušela zkracovat si ofinu zastřihovačem vousů. Jde to! A dokonce je to mnohem lepší než si ofinu stříhat nůžkami. 

Prošla jsi nějakou větší změnou?
Nevím, jestli větší, ale pracuju na sobě konstantně. "Bohužel" mám schopnost chtít věci a chování lidí okolo vidět v souvislostech, což občas hraje v můj - krátkodobý - neprospěch. Takže se snažím být pružnější a vidět víc černobíle, být kategoričtější. 

Stal se někdo z tvých přátel rodiči? 
Ano. Dětí se letos v okolí narodilo opravdu hodně. 

Které datum z letošního roku Ti utkvělo v paměti?
27. červenec. Můj svatební den, o kterém jsem neměla tušení do posledních pěti minut od obřadu. Myslím, že vysmátější nevěstu ten statný prošedivělý pán, co nás oddával, ještě neviděl. Muž všechno zpunktoval potajmu a já měla ten nejpohodovější a nejkrásnější svatební den, jaký si jen nevěsta může přát (podle mých měřítek samozřejmě, některým by možná vstávaly vlasy hrůzou na hlavě, že o své svatbě dopředu nevěděly, neměly šaty, účes, kytici podle představ atp.). 

Zemřel někdo z tvých blízkých?
Ano.

Navštívila jsi nějaké zahraniční země?
Irák, Dánsko, Norsko, Polsko. V Iráku jsem nikdy předtím nebyla, takže jsem tam jela připravená na chudobu, špínu a válkou zdecimovanou zemi a lidi. V mnohém jsem se spletla (mluvím o severní oblasti země) a ráda bych tam jela znova. 

Výhodná koupě? 
Asi když jsem tajně zařídila dovolenou pro Muže. Byla to win-win situace: on odjel na pánskou jízdu s kamarády, o které básnil strašně dlouho, a já si mezitím mohla v klidu dobít baterky. Akorát mi ty propočty trochu nevyšly - v té době jsem trochu onemocněla a sem tam si přála, aby byl doma a vařil mi čaj.  

Postrádáš něco z letoška, co bys uvítala roce příštím?
Víc mentálního volna ve chvílích fyzického volna. Pracuju na tom. 

Aktivita/činnost, které ses ve skutečnosti chtěla věnovat víc, než se ti letos podařilo?
Psaní dopisů kamarádce. Kování, korálkování, zpívání. Posilování (to letos stálo za starou belu). 

A naopak - existuje něco, cos mohla dělat v menším měřítku?
Přemýšlet ještě míň nad věcmi, které nejdou změnit a pokud ano, tak za nitky netahám já. Toho bych chtěla dělat míň, je to akorát plýtvání energií. Ale je zas pravda, že jsem se v téhle oblasti výrazně zlepšila, před dvěma třemi roky jsem v takových situacích měla za to, že jsem to já, kdo by se měl víc angažovat. 

Oblíbený program v TV?
Asi Skavlan. Na Netflixu House of Cards. 

Nejlepší kniha, kterou jsi letos četla?
Teď bych se nejradší šla někam zahrabat. Letos jsem toho moc nepřečetla, čím dál tím víc tíhnu k literatuře faktu. Ale počkat vlastně! Nejlepší kniha asi byla dvojjazyčná verze jedné Doylovy povídky o Sh. Holmesovi. Tolik "aha-zážitků" a radosti z každého přeslabikovaného řádku jsem dlouho nezažila. Začala jsem se totiž učit sorani a nová abeceda mi pořád ještě nejde úplně plynule. A taky jsem od kamarádky dostala krásnou encyklopedii o Česku, v té často listuju. Mám tendence u sebe hromadit artefakty připomínající Českou republiku - vylisované a zalaminované podzimně zbarvené listy z "mého" lesa doma, lázeňské oplatky, český chleba v mrazáku, hořické trubičky atp. 

Největší objev na hudebním poli?
Nevzpomínám si, že by mě nějaká kapela zvlášť oslovila tak, že bych si chtěla poslechnout jejich cédéčko. Jinak jsem dosti mizerný posluchač. Zajedno proto, že u nás doma se často zpívá, zadruhé hudbu zpracovávám do fitka, takže ji poslouchám spíš přes filtr bpm a textu. Ale filmovou hudbu mám moc ráda. 

Největší úspěch v pracovní oblasti? 
Už jen přežít první půlrok v nové práci byl celkem úspěch, větší ambice jsem ani neměla a ty, co ano, jsem postupně odkládala. Jinak za úspěch považuju fakt, že jsem se chopila možnosti zlepšit fyzické vybavení kanceláří a fyzickou kondici zaměstanců. Takže k nám jednou týdně chodí v pracovní době fyzioterapeut/masér, jednou za dva měsíce se objeví ergonom a upozorní na nastavení pracovního stolu, židle, klávesnice atp. A chystám víc věcí. 

Na co jsi nejvíc hrdá v osobním životě?
Hrdá nevím, ale roky se těším z přítomnosti člověka vedle sebe. 

Největší omyl? 
Nevzpomínám si, asi jsem ho už raději zapomněla :)

Cítila ses - obecně - radostnější nebo melancholičtější než v loňském roce? 
Bohužel trochu melancholičtější a závisí to hodně na vnějších podmínkách, na které jsem se ještě nestihla adaptovat. 

Za co jsi utratila nejvíc peněz?
Určitě za cestování.

Přála sis něco, co se ti dokonce i splnilo?
Jo, hromadu věcí :) Co jsem mohla ovlivnit, to se mi z velké části splnilo. 

Přála sis něco, co se ti nesplnilo?
Takových přání je jen pár, např. jsem se nestihla připravit na jazykovou zkoušku z němčiny, přesouvám to na příští rok. Jinak většinu nesplněného poměrně rychle zapomenu a soustředím se spíš na to, co mám. Obecně si spíš přeju realistické věci, takže se z neúspěchů otřepu a hledám, jak na věc vyzrát příště. Štěstí musí člověk jít naproti. 

Co jsi podnikla ve svůj narozeninový den?
Tak ten byl letos docela opruz. Nedostala jsem volno v práci (je pravda, že jsem volno neodůvodnila kulatinami, takže šéf neměl šanci projevit sympatie a volno mi dát), takže jsem si musela odpustit snídani do postele, které bych se určitě jinak dočkala... I když, dělám si legraci, drobky v posteli nemám ráda. Odpoledne jsem pak musela na pohotovost, protože jednoho blízkého odvezla záchranka, ale naštěstí bylo všechno v pohodě a domů jsme se vrátili oba živí, zdraví a s úlevou. 

Existuje něco, co mohlo tvůj rok 2013 udělat ještě lepším, než je/byl?
Asi určitě, ale nerada hraju na "kdyby". Třeba kdybych měla kouzelný Arabelin prsten, vůbec bych se nezlobila. 

Kdo/co ti letos zlepšovalo náladu? 
Děti. Ať jsem jakkoli nazlobená nebo posmutnělá, ti raubíři dokážou zvednout člověku náladu během zlomku vteřiny. 

Koho/co jsi letos postrádala?
Víc odvahy říkat ne a teplejší jaro. 

Největší přání v tuto chvíli? 
Abych se zase co nejdřív setkala s rodinou. 

Co hodláš změnit v příštím roce? 
Zmírnit svoje pracovní nasazení. 

27 komentářů:

  1. Vzhledem k tomu, jak málo toho o sobě běžně zveřejňuješ, vyvolávají některé odpovědi různé další otázky, ale dost mě zaujala ta svatba, tak se zeptám na ni: To tě tvůj muž požádal o ruku a o pět minut později jste byli svoji? :)
    Pro mě byl rok 2013 dost přelomový. Vlastně bych z něj na spoustu věcí nejradši zapomněla, ale každopádně jsem dodělala školu, byla víc než půl roku nezaměstnaná, přestěhovala se do zahraničí, ale závěr vypadá nadějně, po Vánocích nastupuju do vysněné práce. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, kdepak. O ruku jsem byla požádána před pár lety, ale zásnuby jsme svatbou nekorunovali z vícero důvodů. Zato letos to stálo za to.
      Ať se Ti v nové vysněné práci líbí a příští rok je pro Tebe mnohem příznivější než tento, M.!

      Vymazat
  2. souhlasím s příspěvkem výše, konkrétně o sobě samé toho píšeš hodně málo, a přitom je to tak zajímavé.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně třeba vždycky zajímalo, jak jsi se naučila norsky, a jestl jsi vždycky chtěla do Norska odjet, nebo tomu osud prostě dal :)

      Vymazat
    2. Já jsem se hlavně vždycky chtěla vydat k polárnímu kruhu. Tak jsem to vzala nejkratší cestou a když už jsem tam byla, proč se nenaučit i jazyk?

      Vymazat
  3. Ty ses vdávala na moje narozeniny :D Super! A já je strávila v práci :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, tak budem propříště slavit spolu, každá to svoje :) A snad si příští rok narozeniny užiješ zábavněji než v zaměstnání

      Vymazat
  4. Pro mě byl tenhle rok hnusný, protože mi vzal tři milované bytosti.. :o( ještěže už končí, šmejd...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeju Ti, Enko, aby ten příští rok byl o dost milosrdnější a radostnější! Drž se a zakonči letošek v pohodě.

      Vymazat
    2. Děkuji :o) já Ti přeji, ať se Ti daří, jsi zdravá, šťastná a zdoláš mnoho maratonů :o)

      Vymazat
    3. Děkuju, zdraví mi bude stačit, ale ani tím zbytkem vůbec nepohrdnu! :) Maraton neplánuju, ale něco "ultra" bych si dala.

      Vymazat
  5. Zdá se, že to byl dobrý rok a to je fajn. Taky se mi moc líbí nehrát si na kdyby a především Tvé předsevzetí do dalšího roku. Mimochodem, Tvůj muž si pamatuje, kdy máš narozeniny (že by byla ta snídaně do postele)? Můj muž umí zapomenout i na své vlastní. Ovšem letos mě překvapil (a pobavil), když se v květnu ptal, jestli náhodou nemáme nějaké větší výročí svatby. Měli, pět let, v únoru:)) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem se od srdce zasmála, když jsme si přečetla poslední řádek :) Ale tak zas má určitě přehled jinde.
      Ten můj si narozeniny a výročí pamatuje, jsou to celkem lehce zapamatovatelná data. Zato trpí na jinačí "neduhy" ;)

      Vymazat
    2. Však kdyby si pamatoval i ta data (a pár drobností k tomu), byl by můj muž dokonalý. To by se mnou pak ale nemohl žít, protože já dokonalá nejsem:) Naštěstí máme každý nějaké "neduhy", a tak se máme aspoň čím bavit;)

      Vymazat
  6. Musím říct, že obecně takový typ článků nemám ráda, ale v tvém případě to bylo moc zajímavé čtení. No a samozřejmě mě jako ženskou také nejvíc zaujala tvoje svatba :) Gratuluji a přeji hodně štěstí! Sice neznám detaily, ale zní to úžasně a romanticky. Takhle si dokážu představit svoji vlastní svatbu, bez stresu, jen pro ty dva... Tento rok byl pro mě ve všech ohledech speciální - smutný i veselý, úspěšný, pracovní, studijní, cestovní a celkově hodně aktivní. Mám doplňující dotaz - kolik jazyků vlastně umíš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vystihlas to dobře - pro mě byl svatební den dokonale bezstresový. Stihla jsem v pohodě odtrénovat, věnovat se věcem doma, v klidu se nalíčit a učesat (vědouc, že jde o moji vlastní svatbu, asi bych šílela a všechno by jak naschvál určitě nefungovalo), oblíct si na sebe šaty, ve kterých se opravdu cítím dobře a kde nic neškrtí, totéž s doplňky... Jako nemůžu si stěžovat. Svatební menu? Obstaráno předem, jen jsem zasedla ke stolu a vybrala si. Kytice? Dovezli svědci, kteří taky byli překvapením. Fotky? Stačí mít svědka, co trochu umí s foťákem :) A nejlepší detail - Muž se postaral, abychom ladili - přiznal se, že pár týdnů předtím procházel moji šatnu a koukal po barvách šatů, aby si mohl pořídit motýlky a kapesníky ve stejných odstínech...
      Co se týče jazyků - nestydím se mluvit a rychle se chytám v kontextu, takže mi do hlavy jdou bez velkých potíží. Mluvit a psát umím německy, anglicky, švédsky, norsky (na různé úrovni), rozumím dánsky, rusky a sorani (latina se počítá?), pokud se neprobírá něco echt oborově specifického. Průběžně se učím nebo piluju furt nějaký, jsou pro mě koníčkem.

      Asi jsem poslala štafetu dost nepromyšleně :) No to neva, ujmout se nemusí všechno :) Ale je hezké číst, že Ti rok vyšel a byl pestrý, s příklonem na tu pozitivní stranu. Přeju Ti ještě lepší příští rok se zajímavými aktivitami a bezproblémovým cestováním!

      Vymazat
    2. Nemůžu si pomoct, to zní jako ta nejúžasnější svatba! To je můj sen, nechci dokonalost. Máš skvělého muže. Mně by stačilo umět tři jazky, v tomto jsi můj vzor. A se štafetou jsem se již poprala :) můžeš se mrknout...

      Vymazat
    3. Aktivní rok máš za sebou, jen co je pravda!
      Ad jazyky: Mám výhodu v tom, že se v cizojazyčném prostředí pohybuju dennodenně, odpadá mi vyhledávání kontaktů.
      Ad svatba: Jak jsem nikdy neměla konkrétní představu o své vlastní a měla z toho faktu dost stres, docela mě celá situace uklidnila, i pro život budoucí... A sice že mít mezery ve svých představách neznamená nedostatek fantazie nebo nevyzrálost, ale jen možnost pro toho správného člověka, aby ty mezery zaplnil.

      Vymazat
  7. Už to píšu! Úplně jsem se u toho zasekla, začala rozmýšlet a bilancovat, vlastně poprvé se v myšlenkách vrátila k některým událostem z letoška. Zítra to nějak dosumíruju, moc děkuju za nakopnutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co. Taky mě rekapitulace přiměla zastavit se znova u některých událostí a podívat se na ně s odstupem. Docela zajímavé :)

      Vymazat
    2. Pozdě, ale přece :) Poděkování trvá, vážně jsem si ujasnila pár věcí. Od nového roku můžu zase běhat a sportovat, tak se těším!

      Vymazat
    3. Přesouvám se k Tobě! Držím Ti palce, pořádně to rozběhej a rozcvič.

      Vymazat
  8. Tagy nesnáším, ale tento se mi moc líbí, asi si půjčím tázky a taky ho udělám :)

    OdpovědětVymazat
  9. tobě taky přeji do nového ruku všechno nejlepší, jsem nestíhala komentovat tak nějak dřív, takže ještě chci říct, že ten tvůj souhrn se taky moc pěkně četl... někdy toho musíš prozradit ještě víc osobního! jo a líbí se mi tvoje svatba... já se tedy nikdy nehodlám vdávat, takže tohle by nejspíš byl jediný způsob, jak by mě někdo donutil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Původně jsem sem napsala něco o Hawkeyem Piercovi, mojí kamarádce a rychlých počtech, ale už to bylo moc asociačně rozvětvené, takže raději jen... Všechno nejlepší do nového roku i Tobě, trb!

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!