sobota 6. července 2013

17 Utahat se za necelou půlhodinu? Není problém.

Včerejšek byla jako obyvkle nabitý, z práce rovnou ke klientce do posilovny (máma dvou malých dětí, co ta měla energie!) a vzápětí na večírek. Mezi instruktáží a koncem zavírací doby mi vyzbyla slabá půlhodinka. Původně jsem chtěla odjet domů a trochu si odpočinout, ale pak jsem přece jen změnila názor (motivovala mě dost i klientka, kterou jsem chvílemi musela brzdit) a rozhodla se si trochu si zacvičit. Chtěla jsem si trochu zvednout puls a zároveň zvedat středně těžší váhy, takže jsem narychlo zaimprovizovala a vyšlo z toho tohleto:

5 minut skisimulátor na rozehřátí
3x:
10x mrtvý tah 60 kg
10x push press 25 kg
10x kettlebell swing jednoruč 12kg
5x shyb 
10x sed-leh s 6 kg medicinbalem za hlavu + hod proti zdi 
200x přeskok přes švihadlo

Nakonec jsem byla ráda, že jsem se rozhodla pro posilovnu místo pro gauč. I půlhodina mi stačila k tomu, abych ze sebe vyrazila psychickou únavu a vyčistila si hlavu po celém týdnu v práci. Nemluvě o tom, že se člověku hned navýší sebevědomí, když přemůže svoji lenost a utlumí tendence nechat míň příjemné věci na zítřek. Bohužel se mi poslední dva týdny nedaří systematicky trénovat, takže každá zpocená půlhodina je dobrá. V září přece útočím na osobák na desítku a na konci srpna je na programu desetikilometrový noční běh městem.


A bonus k tomu, že díky zdravé fyzické zátěži v pohodě zvládáte sedavé zaměstnání a každodenní shon doma? Třeba to, že na sebe natáhnete dávno zapomenuté pět let staré šaty. 

17 komentářů:

  1. Ty máš doopravdy, dle mých měřítek, záviděníhodnou postavu... :) Štíhlý pas, pěkný kulatý zadek a prsa tak akorát, jo a hezký ramena :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za kompliment, Zzdeniko :) Na větší zadek (a stehna) jsem "trpěla" vždycky, tak jsem z něj chtěla udělat přednost. Ženskou má být za co chytit! :)
      A rameny a zády se snažím kompenzovat rozměrnější dolní polovinu těla.

      Vymazat
  2. Máš super postavu! A sestava vypadá dobře, zapíšu si ji a určo někdy pro zpestření zkusím :) Jen ty shyby mi furt dělají problém, jak dlouho ti trvalo, než ses je naučila dělat pořádně? Já udělám tak 2 maximálně, když je dělám nadhmatem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juj, děkuju! Taky je dělám nadhmatem. Dřív asistované ve stroji, teď používám gumové šidítko. Soustředím se na excentrickou fázi (pomalé spouštění), směrem nahoru využívám právě gumu. Sama ten svůj zadek ještě nevytáhnu.

      Vymazat
  3. Skvěle, někdy si to zkusím zacvičit i doma :)
    Šaty mají naprosto skvělou barvu!! A ty moc pěknou postavu - ideálně ženskou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Lúco :) Možná budu trochu sexistická, ale ženská bez pr*** je jako týden bez neděle. Si myslím. Mně se ženské se zadkem moc líbí.

      Vymazat
  4. Téda ty jsi ale kočka a přesně takovéhle šaty zbožňuju! Ta modrá je báječná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky díky! Tyhle uplé šaty jsou v mé garderobě jediné, je snazší nakupovat ty s rožšířenou sukní.

      Vymazat
  5. Povím ti své důvody, proč bych volnou půlhodinu nevyužila k intenzivnímu cvičení, zajímalo by mě, co ty na to. Jednak mě prostě nebaví cvičit jen tak, můj oblíbený pohyb je tanec a pak plavání nebo pohyb venku, cvičit potichu na jednom místě je prostě nuda. Tak jsem zkusila cvičit podle videa z internetu (Jillian Michaels nebo jak se jmenuje, ale na tom skoro nezáleží), bavilo mě to, protože to byla orvávačka s akční hudbou, ale zase jsem po 20 minutách tak zpocená, že si půlhodinovou pauzu potřebuju protáhnout aspoň na hodinu, abych vychladla a případně se osprchovala, než někam vyrazím. Jak z toho ven? Chtěla bych se víc hýbat, potřebovala bych posílit břišní a zádové svaly, pořádně se protahovat... Děkuju! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad "cviceni jen tak": Kdybych mohla, tak "jen tak" necvicim. Bohuzel nemam moznost dvakrat tydne kacet stromy, stahovat klady, sekat drivi nebo skladat uhli. Kdyz jsem naposledy pocitala, kolik jsem toho v posilovne nazvedala, prepadl me pocit zbytecnosti - tech xxx nazvedanych tun se mohlo promitnout mnohem uzitecnejsim zpusobem.

      S cvicenim i pohybem je to presne tak, jak si to udelas. Nevidim problem si sednout a dat si trochu namahy s premyslenim, jak do tance zakomponovat nejake to posilovani brisnich a zadovych svalu. Nemluve o pohybu venku. Staci Ti svazujici se teren, par sutru, spadane kmeny, obrubnik nebo treba lavicka. Zapoj fantazii :) A hudba? Vypocitej si bpm, nainstaluj spotify a mas vystarano. Nehledej duvody proc ne, ale moznosti jak ano.

      Vymazat
  6. Wow! Tomu říkám postavička! Takové bych se chtěla alespoň přiblížit :) Fakt super, a ty šaty ti seknou.
    Donutit se jít se sebou něco dělat? Jo, to bývá ten nejtěžší moment. Zkušenost mám takovou, že čím míň se mi chce, tím lépe se mi pak cokoliv dělá (běhá, cvičí, posiluje, jede na kole...) a mám z toho lepší pocit, než když do toho jdu natěšená. Divný.
    Jo a taky doufám, že teď budu mít konečně trochu času dočíst tvé články od loňského zhruba září, tak případně mi odpusť další lavinu komentářů :)))
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říkáš - hlavně začít, pak už to jde.
      Těším se na komentáře, sem s nimi! :)
      A děkuji za kompliment, netušila jsem, že to bude mít takovou odezvu...

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!