pondělí 6. května 2013

19 Co dokáže trocha toho minerálního mejkapu: Idun Minerals

Největší radost při nakupování šminek mám, když seženu něco echt dobrýho. Což v překladu znamená: nejde to moc vidět, ale poznáte rozdíl + dlouho to vydrží. To pak cena nehraje roli. S Idun Minerals rozdíl poznáte, moc vidět to imho není a cena může hrát roli. Už jsem ho tu na blogu několikrát zmiňovala, ale samostatné recenze se dočkal až teď.

Byl to můj první MMU, pořízený před skoro dvěma lety a dodnes ho používám. Bohužel ho zatím moc neubylo. Tam, kde Lucy Minerals dělá víc škody než krásy a kde Meow Cosmetics jakýmkoli způsobem nestačí, nastupuje Idun Minerals. Mimochodem, název Idun odkazuje na starou severskou mytologii a bohyni Idunn ("Ta, která omlazuje"). Idun Minerals si vůbec libuje ve staroseverských jménech (a to se mi mimochodem na Seveřanech moc líbí; národní hrdost pro ně není prázdný pojem) a veškeré odstíny MMU, očních stínů a lesků na rty se honosí dnes už neobvyklými jmény osobními nebo botanickými. 


MMU v odstínu Freja (světlý s teplým podtónem) by mohl být kapku víc do zlatova, ale při přepudrování krku se rozdíly smažou. Pudr je lehce až středně krycí, dobře se s ním pracuje (hlavně za použití štětců téže značky). Čím víc ho do štětce vkroužíte, tím líp se pak nanáší. Výborně reaguje na teplo vyvolané právě vťukáváním a kroužením štětce v obličeji, díky tomu se hezky "vpíjí" do kůže. U LM nebo MC tuhletu vlastnost tak markantně nepozoruju. Pudr používám hlavně na sjednocení všech nevyžádaných barev, které se v mém obličejí zrovna vyskytují. Krytí je pro mě podružné, i když vítané (ale za výborně krycí MMU bych ho neoznačila). Oceňuju ho hlavně od podzimu do jara, to díky barevnému tónu a vlastnostem. Sem tam potřebuje přepudrovat a tak se asi nehodí pro ty s mastnou pletí, já si se svou normální až suchou pletí můžu mnout ruce. 

To nejlepší na Idun a Freje je pravděpodobně výsledný dojem a proto mám pudr tak ráda. Vypadá sametově a taky to tak po přejetí prsty po obličeji cítím. Není matný a neobsahuje třpytky, nevytváří masku ani suché mapy. Nevytváří dojem fotošopové pleti a možná díky téhle "nedokonalosti" mi tak vyhovuje. Mnoho "ne-" občas znamená jedno velké ANO. 

Prostě to vypadá, jako že ta pěkná pleť je fakt vaše. 


Balení prý hodně blogerkám vadí a padá jim z ruky. To nechápu, mně naopak hranatá krabička pěkně sedne do dlaně. Co mě naopak irituje, je absence otočného vnitřního víčka, které by při cestování zakrylo těch pár propíchlých dírek. Takhle je to perfektní MMU na okrasu na doma, ale do kabelky se absolutně nehodí. Že je na víčku pěkná malůvka, vás asi taky zaujalo. Patrizia Gucci je opravdu příbuzná se značkou Gucci a ilustrovala všechna balení Idun Minerals.  

Nenalíčená / nalíčená 
Sortiment Idun Minerals najdete ve Švédsku, Dánsku a Finsku ve vybraných lékárnách nebo e-shopech

19 komentářů:

  1. Dělá Ti opravdu nádhernou pleť! a jestli tenhle efekt vydrží, tak paráda! Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vydrží, ale odpoledne už to teď zjara chce trochu pudru.

      Vymazat
  2. Efekt je krásný!

    OdpovědětVymazat
  3. tý jo, se jdu asi zahrabat. zaprvé máš úplně krásnou pleť, no to kdybych měla, tak nějaká trapná bb taky nekupuji. a zadruhé ten makeup vypadá naprosto skvěle! škoda, že jsem nějaký idun přehlížela, když jsem byla v dánsku... no nic no, alespoň vím, po čem se koukat příště!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm, no to teda děkuju, já bych sice ke své pleti měla sem tam výtky a drobná přání, ale vinit z nedokonalostí můžu zas jen sebe, tak jsem ráda za to, co mám, a jsem na sebe zvědavá za dalších deset let.
      Pořád jsem nepochopila ten humbuk kolem BB krémů - to je to o tolik lepší než podkladový krém?

      Vymazat
    2. bb... ono je to lepší než makeup hlavně v odstínu (pěkně světlý) a přirozenosti. ale zase záleží na bb a makeupu, že ano. zas až takový rozdíl v tom není asi, jsou špatná bb, jsou špatné makeupy, jsou skvělá bb a jsou skvělé makeupy. jen je to z té asie, většinou to vypadá dobře, balení má pumpičku... a tak no. ale já teď stejně jezdím spíš na minerální makeup. takže zrovna teď ti bb moc nevychválím, i když bych měla, protože je pořád nakupuji.

      Vymazat
    3. Tak jo teda. Ještě si to rozmyslím... Se mi moc nechce věřit, že tráva bude zelenější na druhé straně. Ale zas vzorky mě nezruinují...

      Vymazat
  4. Nevysušuje? Na tobě vypadá opravdu skvěle,jsem vážně nahlodaná si jej taky pořídit ... (včetně stětce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se Ti podaří najít vzorky, dej vědět. Já jsem si ho byla vyzkoušet dvarkrát v lékárně, než jsem se definitivně rozhodla. Štětce nebudeš litovat, ten je třída.

      Vymazat
  5. Ahoj, sluší ti to :)

    Mohu se zeptat na složení? Protože teď se všichni (skoro) :) vyhýbají parabenům, silikonům, atd. a četla jsem, že MMU je pro pleť mnohem náročnější než výše zmíněné. Tak fakt nevím. Děkuji předem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, dekuji :) Slozeni je na druhe fotce, je tam 6 surovin, vetsinou oxidy zinku nebo zeleza, vyrobene prumyslove. Asi narazis na oxidaci sloucenin... No, je to otazka vkusu, jestli jedno nebo druhe. Idealni je asi nelicit se vubec.

      Na druhou stranu - nakolik plet ovlivni kosmetika a nakolik to, co do sebe vpravujeme vnitrne? Tudiz bych se vic nez na kosmetiku zamerila na jidlo, nekoureni, nechlastani, hejbnuti kostrou na cerstvem vzduchu a psychickou pohodu. S dovolenim se o tom rozepisu vic v nejakem prispevku :)

      Pekny den preju!

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď a moc se omlouvám, fakt jsem to složení přehlédla (A to kolikrát v duchu nadávám komentujícím, že se ptají na něco, co v článku už je). Slepoň no :). Tak prý je spíš 'nebezepčný' talc, ale já jsem teď dost ovlivněná kamarádkou, která si přečetla knížku Ve rtěnce je olovo (skenovala jsem si ji pro vlastní potřebu a tak jsem do ní už mrkla, ale hlavně ona do mě pořád hučí, jak vlastně skoro všechna kosmetika je fuj, tak jsem z ní (snad dočasně) magor.)

      Na článek se těším.
      Navíc si i tak trochu myslím, že to vstřebávání látek přes kůži nebude tak horké, ale já jsem prostě taková prdlá, bojím se parabenu a hezky si o něm čtu žvýkajíc rohlík se šunkou, která maso viděla z rychlíku.

      Vymazat
    3. V pohodě, to se lehko stane.

      Ruku na srdce, co je dneska ryzí a 100% pravé? Ti bychom asi museli žít v ekologických domech (nebo rovnou v jeskyni), chovat dobytek a zbourat supermarkety. Je to věc volby. A biokosmetika je prostě móda. Momentálně to fakt není o šetrné péči o pleť/tělo nebo dokonce šetrnosti k přírodě, ale o předstihování se (jak v případě výrobců, tak v případě konzumentů), kdo je víc bio a eko.

      Vymazat
  6. Ahoj, ja som prave v stadiu hladania nejakeho mineralneho make upu, lebo si tiez myslim, ze idealny makeup pre mna je taky co nie je vidiet :) ja som celkom nalomena na znakcu Lily Lolo, nemas s nou nahodou skusenosti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Lily Lolo jsem zkoušela. Nepřišla jsem mu na chuť, připadal mi strašně nahrubo namletý, takže mi připadalo, že se do obličeje pokouším vťukat mouku. Ale může to být jen můj dojem. Zkusím někde vyštrachat vzorek a znova zkusit trpělivost.
      Ozvu se s výsledkem nejpozději do konce týdne ;)

      Vymazat
  7. Můžeš někdy, prosím, popsat, jak přesně MMU nanášíš? Vypadá to jako dotaz úplného blboně, ale ačkoli snad nejsem v kosmetice amatérka, s MMU furt bojuju. Zkraje jsem to plácala spíš jako pudr, to hned opadá a efekt nic moc. Takže nabrat na (nejlíp kulatý kabuki) štětec? a "vtiskávat" či jak? To tvé nalíčení vypadá supr. Díky moc, Renina Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš. Kroužením prášek zapracovat do štětce a pak stejnými krouživými pohyby (někdo to vtiskuje, mně taková technika nevyhovuje) aplikovat na obličej. Začínám od středu obličeje a postupuju směrem ven. Hodně důležitý je imho štětec. Nemám moc ráda pidištětce, nejradši používám velký kabuki kulatý štětec s taklonovými štětinami. Hlavně na štětec moc netlačit a pudru míň než víc.
      Přeju rychlé sžití s MMU! :)

      Vymazat
    2. Díky moc, budu zkoušet. Taklon jsem si teda musela vygooglit :-), ale snad něco obdobného dokonce vlastním. Líbí se mi, jak na dotazy opravdu odpovídáš, neodbýváš nás. Renina Š.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!