středa 3. dubna 2013

2 Kávový scrub Isvara Organics + recept na domácí variantu

Tento je post je přednastavený, protože si užívám dovolenou. S největší pravděpodobností nebudu mít možnost reagovat na vaše komentáře, ale odpovím hned, jakmile se objevím v dosahu internetu. 

Kávový scrub od Isvana Organics jsem si objednala kde jinde než na ..., když na tuto značku byla dvacetiprocentní sleva. 

Domácí kávový scrub a Isvara Organics

Se mnou se to má tak: kávu jsem se doteď pít nenaučila, nechutná mi, nepiju ani kapučíno (teda když nic jiného nedostanu, tak naservírované vypiju - podle maříkovského rčení "Jez doma, co máš, jinde, co ti dají."). Ale její vůni mám moc ráda. A i chuť - třeba takovým kávoým oválkům nebo kakaovo-kokosovým řezům s kávovou polevou bych nikdy neřekla ne. Podle stejného klíče jsem si domů klikla scrub, který nezklamal a naši ne zrovna malou koupelnu proměňuje ve filiálku místního espresso house. Opravdu nádherně voní a po sprše se cítím dobře nastartovaná do dalších aktivit.

Kromě vůně má i další bonusy (kvůli kterým jsem si ho primárně koupila): krásně se s ním drhne a pokožka je viditelně i hmatatelně hebčí a svěžejší (pro mě je teda svěží zdravě červená barva, abych to v tomto kontextu upřesnila). Pokud však nebudete při dloubání do piksličky a aplikaci úzkostně opatrní (to znamená, že budete mít pevně pod kontrolou všechna kávová i cukrová zrnka, což je nemožné), koledujete si o pěkný svinčík. Zaprvé - rozemletá káva jde díky své barvě v bílé vaně/sprchovém koutu všude vidět, nespláchnutá rychle uschne a pak ji máte rozprášenou a rozšlapanou všude. Zadruhé - káva v kontaktu s vodou, jak známo, barví. Takže za sebou zatáhněte koupelnový závěs, zavřete sprchový kout, pořádně utěsněte a pusťte se do peelingu. 

Po prvním vyzkoušení a prostudování složení (certified organic coffee grinds, certified organic turbindo sugar, certified organic simmondsis chinensis (jojoba oil), prunus armeniaca (apricot kernel oil), apricot kernel meal, pure cosmetic clay, certified organic prunis dulcis (sweet almond oil), certified organic vanilla extract, absolute vanilla) mě napadlo, že stejnou dobu, co jsem vynaložila na nákup, vynaložím na domácí výrobu, ač třeba nevlastním všechny položky. A tak jsem se pustila do míchání. Výsledek vidíte na fotografiích vždy vlevo.

Budete potřebovat:
  • nahrubo namletou kávu (čím větší zrníčka, tím důkladnější vydrhnutí)
  • cukr (třeba třtinový, jinak stačí cukr krupice a pokud máte S/M náběh, krystal by mohl být to pravé ořechové)
  • sušší trvanlivý olej (meruňkový, jojobový, z hroznových jader, bodlákový)
Pokud máte v dosahu, určitě ještě použijte nadrcená meruňková jádra a zbývající složky z INCI Isvara Organics. 

Velikost a rovnoměrnost zrnek se liší

U nás v kuchyni na výrobu padlo pět vrchovatých lžiček kávy Gevalia Intensivo, pět lžiček cukru krupice a zhruba jedna lžíce bodlákového oleje. Nechala jsem olej vsáknout a pak opatrně promíchala tak, aby se vlhkost z oleje dostala všude. Výsledek se od Isvara Organics liší hlavně nestejnou velikostí zrníček. Taky sypkost je o něco vyšší, je víc provzdušněný, Isvara je kompaktnější, těžší (vysvětluju si to tím kosmetickým jílem). 

Na kůži se však homemade varianta chová stejně jako scrub od Isvary. Vydrhne, provoní a zjemní.

Přeju veselé kuchtění a pěkný den!

2 komentáře:

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!