úterý 7. srpna 2012

2 Arganový olej

Argánový olej - velký hit posledních měsíců
Několik týdnů jsem testovala tolikrát omílaný a mnohými chválený argánový olej. Musím se přiznat, že ke koupi mě nepřiměly ani tak pozitivní recenze, jako spíš moje záliba v olejích všeho druhu a v přírodní kosmetice vůbec. A co si budeme nalhávat: cena, již jsem za cca 60 ml oleje zaplatila, mi byla víc než sympatická a ke koupi mě spíš nakopla než že by mě od ní odrazovala. Jsem ráda, že se najdou výrobci a distributoři, kteří jsou ochotni prodávat dobrý výrobek za střízlivou cenu. Protože - stačí ostatně krátce zagůglovat - za podobné či ještě menší množství jsou některé e-shopy schopny nadsadit pořádnou pálku.


Tento olej není ředěný jiným olejem, je to 100% produkt z marockých arganových ořechů. Lahvička je z tmavého skla, jak to ostatně u olejů bývá obvyklé (kvůli negativním účinkům světla na olej), a zátka je opatřena plastovou pipetou, která umožňuje olej dávkovat pěkně po kapkách. Já si nakapu většinou cca 10 kapek, které rozehřeju v dlaních a jemně větřu do suchých či vlhkých vlasů, především konečků. Vlasy pak nechám uschnout na vzduchu - fén nepoužívám ani při odchodu z bazénu a přetrpím ho jen u kadeřnice. 

Olej voní specifickou vůní, která mě napoprvé hodně překvapila, protože je poměrně výrazná (přirovnala bych ji pronikavostí k vůni oleje z pšeničných klíčků). Olej není nikterak mazlavý, patří mezi tzv. suché oleje, které se zpravidla do čtvrthodiny vstřebají. Díky tomu lze olej aplikovat i na pokožku - ostatně, díky vysokému obsahu vitamínu E působí jako antioxidant a udržuje pleť pružnou a mladistvou (což můžu jen potvrdit, ale to přičítám hlavně užívání olejů a kolagenu vnitřní cestou). 

Vlasy olej nijak neulepí ani nezpůsobuje předčasné maštění. Další plus je, že se po něm vlasy hezky, zdravě lesknou a myslím, že i rozčesávání usnadňuje. Pro snadné rozčesávání však používám v první řadě kondicionéry. 

Argánový olej patří k těm, které lze užívat i v kuchyni, i když mě osobně by bylo líto jím plácat do zelenivého salátu nebo na kuře :) Neodolala jsem však a ochutnala - olej má navzdory výrazné vůni jemnou chuť připomínající vlašské ořechy. 

Jděte do něj!
    

2 komentáře:

  1. Nepůjdu! :)
    Oleje bych ráda prubla, ale ke svému typu pleti musím opatrně vybírat. No a zrovna argaňák už zkusily některé mé blogerské kolegyně; většina se shodně na protivném zápachu (tady záleží, jakým postupem/metodou byl olej získán; nepamatuju si detaily, ale ta tradičnější, poctivější má právě za následek ten puch) a jedna, podle níž se můžu co do typu pleti řídit, jej označila za kosmetickou katastrofu pro pleť. No a vlasy... tam asi jo, asi by se uplatnil, akorát že moje zásoba patlátek na ně mi vystačí přinejmenším do důchodu a vlasy navíc vezmou brzy za své, tak nic přikupovat nebudu. Sympatičtější jsou mi výrobky, kde je olej jejich součástí, ale tam je to zas třeba hlídat z hlediska přírodnosti/chemičnosti... Věřím, že jako prevence vrásek bude nepřekonatelný!
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, on zvláštně voní... Rozhodně ho nepoužívám koncentrovaný, přidávám ho v menším množství do obličejových olejů.
      To se budeš stříhat úplně nakrátko?

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!