pondělí 16. února 2015

0 12 minut plank/Týden 3: 500+500

Mám moc velkou radost, že druhý týden se nás u "plankování" sešlo víc! Jako obvykle jsem si vás seřadila ve stejném pořadí, ve kterém přišly vaše maily:


Konvička Čajová si uspořádala plankovací pondělí: "Chtěla jsem otestovat, co to udělá, když vyzkouším provést celých 12 minut za jeden den. Začala jsem testováním, jak dlouho ve vzporu vydržím, 1:19. Protáhnout a za chvíli to, co zbývalo do dvou minut (to bylo po té cca půlminutové pauze těžší). Nějaká doba u počítače a ještě jednou totéž, čtyři minuty za mnou. Na další sérii už jsem si nastavila na časovači minutu a 20 s (odpočinek), dala jsem další tři minuty. Byly čím dál tím náročnější, odpoledne jsem tedy šla na 45 s ve vzporu a 15 s odpočinek, takhle jsem zvládla tři minuty a na závěr ještě dvě minuty ve formě 30 s ve vzporu a 15 s odpočinek. Zajímavé bylo, jak rychle šla výkonnost dolů a taky jsem si trochu otlačila lokty, i když jsem cvičila na podložce."


 
 


Strata taky odcvičila během jednoho dne, jako zpestření při psaní diplomky (podle fotky to vypadá, že plank je docela leháro :) 












Veronika začala v druhé polovině týdne a šla na to strategicky: "Začala jsem až ve čtvrtek, takže jsem za den musela zvládnout 4 minuty. Ty jsem si rozdělila na 2x2 minuty. Musím přiznat, že hlavně ze začátku se mi klepalo celé tělo, dnes už se ty dvě minuty v kuse daly zvládnout vcelku bez problémů. Hodně pomohlo pomalu a zhluboka dýchat, čas sice neubíhal rychleji, ale mohla jsem se soustředit na dech místo na stopky. Svaly mě příliš nebolí, trochu cítím akorát svaly kolem pasu a docela paže."

Velkou část odplankovala i villette, a přestože se jí kvůli vypjatému týdnu nepodařilo splnit celých dvanáct minut, je sedm minut rozhodně výhra. Pořád totiž lepší něco než vůbec nic! 

Opravdu mě bavilo číst vaše maily a postřehy, každý jste zvolili jinačí strategii, každý k tomu měl svoje pohnutky. Evidentně vám stojí za to u cvičení přemýšlet a to je podle mě to nejdůležitější! Nejen se hýbat, ale taky vědět jak a dokázat do skloubit se svým každodenním programem.

No a já jsem začala v pondělí, každý den po dvou minutách, 30 sekund plank a 30 sekund odpočinek, na gymnastickém balónu. Stejně jako Veronika jsem po prvním dnu cítila svaly okolo pasu a spodní břicho. Pak se svaly rozpomněly a zbytek týdne proběhl v pohodě. Pořád ještě před každým posilováním vědomě aktivuju hluboké břišní svalstvo a věnuju pár minut kontrole dobrého držení těla a správnému dýchání. Pro jistotu. 
Chtěla jsem pořídit nějakou správnou akční fotku (jak jen to u statické plank jde), nakonec prostor dostane věc, která mi tenhle týden udělala extra radost - nosítka pro Minicyklistku. V pondělí jsem fantazírovala o chození po horách a usmyslela jsem si, že by bylo hezké časem nějaká dobrá nosítka vlastnit, až budem s prckem chodit na výlety do lesa a tak vůbec. V úterý jsem šla do bazaru pro květináče a co tam na mě nečekalo? Přesně tak, nosítka a dokonce Littlelife ("dokonce" píšu proto, že v hlavě jsem nosila mentální otisk zrovna této značky). Někdy se mi to tak sejde...


***

Ve třetím týdnu budeme pokračovat ve cvičení doma (kdo chce, může ho samozřejmě provádět i venku). Tentokrát nepojedeme na čas, ale na opakování. Loni jsme dělali 500 dřepů, tentokrát nás čekají pětistovky dvě. Vyberte si dva libovolné cviky a zkuste do soboty 21/2 20.00 udělat 500 opakování každého z nich. Výběr je jen a jen na vás! Opět se těším na vaše maily, podělte se třeba o svoje důvody (proč jste si vybrali zrovna ten a ten cvik), jak jste si cvičení rozložili atp. Na výběr máte:

- výpony na lýtka (schod není potřeba)
- vrtule (budete potřebovat plnou půllitrovou láhev nebo lehkou činku - kilovka stačí)
- kliky 

Pozor na správné provedení cviků, ať se nepřivodíte nějaké zranění - i kdyby to mělo znamenat 351 technicky dobrých opakování místo 500 nedotažených. 

Těším se na vaše zážitky!
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!