čtvrtek 24. července 2014

11 Léto s oblíbenou kosmetikou

Letošní léto je jedno z těch nejhezčích, co pamatuju. Velkým dílem k tomu přispělo třítýdenní cestování po Evropě - poprvé jsme cestovali autem a tak jsem mohla zažít svobodu, kdy není potřeba vázat se na letecká či vlaková spojení. Naložili jsme i kola pro projížďky na vlastní pohon; kde se nám líbilo, tam jsme zastavili a udělali si výlet. Ubytování jsme řešili prakticky ze dne na den, noci jsme trávili kdekoli, kam jsme stihli dojet a kde se nám místo zdálo pohostinné. Do toho většinou krásné počasí, večerní procházky evropskými metropolemi... Jen pár malých pih na kráse by se našlo, ale za to může lidská vypočítavost (která zase byla vyvážená stejně lidskou pohostinností na jiných místech). A propos, jak řešíte, když vám v restauraci naservírují zapáchající rybu nebo když se vás - při jiné příležitosti - snaží obrat o pár desítek korun? Mně to prostě nedá, musím se ozvat, i když Muž mě tahá za rukáv a se slovy "nech to být, na těch penězích přece nesejde" by mě nejradši odtáhl pryč. 


Při pořizování fotek k dnešnímu postu jsem si maně vzpomněla na loňský tag "kolik toho na sebe za den napatláš", tak se to ke konci snažím spočítat. Musím taky říct, že díky svému novoročnímu předsevzetí jsem kosmetiku na cestách prakticky nenakupovala (s výjimkou dárků pro ostatní) a držela jsem se statečně, přestože mě kolikrát svrběly prsty. Když projíždíte Německem, rájem přírodní kosmetiky, a v hlavě vám přitom zní "12 věcí za rok, víc ani ň", propadáte lehké formě schizofrenie a přejete si, abyste se mohli naklonovat. Nuž, udržela jsem sebe i peněženku a pozornost raději upřela praktičtějšími směry. 

A teď konečně ke kosmetice - kombinaci olej a hydrolátový/vodní základ nebo sérum jsem dočasně nahradila denním a nočním krémem od Antipodes. Na nějakou smysluplnou recenzi ještě není čas, protože krémy používám teprve třetím týdnem (během dovolené se mi podařil skvělý internetový kup a u Alice & White jsem oba krémy pořídila se 40% slevou. Ostatní e-shopy, běžte se zahrabat...). 
Musím s radostí oznámit, že jsem asi našla krémy, které se vyrovnají mojí dřívější olejové péči, ba dokonce se mi často zdá, že oleje předčí! Nemůžu ale být neobjektivní a nezmínit, že za skvělý stav mé pleti, vlasů a kondice vůbec pravděpodobně můžou těhotenské hormony. Klep klep na dřevo, ať to vydrží co nejdýl. 


K olejům jsem se však opět vrátila při odličování. Neoblíbený meruňkový olej nahradil olej z lískových ořechů, který makeup a nečistoty odstraní stejně dobře jako mandlový; zbytky pak smývám mýdlem s kozím mlékem a velkým podílem olejů, kakového másla a medu. Dřívější african black soap od Akoma totiž pleť v delším horizontu dost vysušovalo, kozího mýdla mám druhou kostku a jsem pořád spokojená. 
Hlubší čištění provádím rasulem, ale jestli jsem ho za poslední dva měsíce použila třikrát, tak je to moc. Nějaké hloubkové čištění vůbec není zapotřebí. 

Dekorativka... Od dovolené ze setrvačnosti používám BB Cream od REN. Nechtěla jsem s sebou na cesty táhnout minerální makeup a raději riskla BB krém, i když jsem ho neměla dostatečně prověřený. Ale kdy jindy něco podrobit zatěžkávací zkoušce než na dovolené - v horku, klimatizaci, při střídání prostředí a různě tvrdých vod v kohoutku i v potocích. Asi bych měla doplnit, že období dovolené pro mě znamená být od rána do noci venku, vandrovat v přírodě i městech, a nějaké dlouhé koukání do zrcadla a líčení prostě nepřipadá v úvahu. O to víc to ale vyvažuju důkladnou péčí na konci dne. 
U RENu mám při roztírání vždycky pocit, že to bude průšvih. Barva krému v tubě je o dost tmavší než moje pleť, konzistence taková zvláštně vodová, divně ulpívá na pleti... Ale nechte ho trochu sžít se s kůží a po dvou minutách je jasno, že tohle je BB krém, který jste dlouho hledali. Perfektně splyne s pokožkou, sjednotí (ale nekryje) a na obličejí není ani vidět, ani cítit. 


U řasenky jsem se vrátila k UNE, protože ona je to vzato kolem a dokola velice dobrá řasenka a kromě toho je lehce dostupná u nás ve městě. Silikonový primer od Urban Decay je pro mě při líčení očí základem, bez dobrého primeru, což v tomto případě znamená udělat úlitbu silikonu, se prostě neobejdu. Pak bych se chtěla pochlubit triem od Idun Minerals - paletka očních stínů s názvem Lejongap (v překladu znamená hvozdík), mi vždycky evokuje dětství u babičky, která hvozdíky mívala vysázené na zahrádce. Hvozdíkům se někdy říká lví tlamička (což je vlastně doslovný překlad jak ze švédštiny, tak z němčiny). Kromě téhle asociace mám ale Lejongap hodně ráda i z toho důvodu, že se skládá z převážně studených odstínů šedohnědé. Studené barvy nacházím v minerální kosmetice jen těžko, aspoň co se hnědé barvy týče. Když už hnědá, většinou táhne do bronzové, čokoládové atp., Lejongap je výjimka. 

Smultron (Lesní jahoda) je broskvově růžová kompaktní tvářenka s dlouhou výdrží, zaměstnávám ji přes léto nejvíc, poté, co jsem prodala většinu sypkých minerálních tvářenek. V obzvlášť horkých dnech BB Cream fixuju a matuju kompaktním pudrem Tuva 


Co se rtěnek týká, jsem dost konzerva, vystačím si s pár oblíbenými značkami - AM Borlind, Ecco Bella a opět Idun Minerals. Jednu dobu jsem v oblibě měla výrazné tmavší rtěnky, ale nepřipadám si v nich ve své kůži, takže jsem se zase vrátila ke světlejším odstínům. 


Vůně a odéry v horkých letních dnech jsou kapitolou samy o sobě, zvlášť v MHD... Mně už pravděpodobně nenapadne koupit jinačí deodorant než kamenec, i když je jak vidno trochu choulostivý na zacházení. Což mu ale neubírá na funkčnosti. 
U parfému Flower in the Air od Kenzo jsem po dlouhé době vybočila ze série stejných parfémů (oblíbené vůně samovolně neměním, nechce se mi hledat stejně dobrá náhrada, protože to většinou pár týdnů zabere a na to já v tomhle případě nemám trpělivost). Radši stejný, ale pořád milovaný parfém x let, než se mořit zdlouhavým výběrem. 

A na konec vlasy. Opět nuda, protože no poo funguje a funguje výborně, tak proč se vracet k šamponům a kondicionérům. Střídám sodu a rasul plus kyselý oplach. Do vysušených konečků po koupání v moři vetřu trochu skvalanu. Mám ho ve vlasech raději než oleje, k těm jsem si v "leave in" péči nikdy nenašla cestu. Občas před umytím vlasy zabalím do rozmíchaných vajec, ale nedělám to pravidelně, lecitin má tendenci vlasy zatěžovat a způsobovat jejich plihnutí. 


Podtrženo a sečteno, letošní léto moje každodenní minimum čítá 10-12 věcí. Ještě budu muset spočítat, jak jsem se činila na dovolené, protože jsem se cítila velice spartánsky navzdory tomu, že jsem nemusela brát ohled na váhu zavazadel. 
 




11 komentářů:

  1. V jednoduchosti je opravdu krása! :)
    Ty krémy od Antipodes mě lákají už delší dobu, ale nějak se mi za ně nechce tolik dávat :(
    A to mýdlo s kozím mlékem vypadá taky zajímavě, ach jo, já jsem strašně zachtivavá :D

    A moc gratuluju, teda pokud jsem to správně pochopila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Antipodes stojí opravdu dost a narovinu říkám, že za plnou cenu by mě nenapadlo si něco koupit. Ne že bych byla držgrešle, ale spíš bych hledala alternativu v nižší cenové skupině.
      To kozí mýdlo je ale dost dobrý, mají ho mimochodem i na iherb.

      Vymazat
  2. Moc gratuluji! A dekuji za uzasny blog plny informaci, ktere prave potrebuju :-) a za motivaci, kterou take potrebuji. Prave jsem si objednala mineralni makeup od Tikei, diky za tip, vzorky byly skvele - jde o muj prvni min. Mup, ale mam neuveritelne citlivou a suchou kuzi a atopickou dermatitidu a Tikei to vse zvladnul perfektne. Rada bych pouzivala maximum prirodni kosmetiky, bohuzel moje kuze se na to tvari jinak - bud je po ni vysusena, nebo zcervena a svedi anebo pali a tvori se akne. Kazdopadne postupne zacinam s vymenou dekorativni kosmetiky a se vzdelavanim u tebe na blogu. Pri brouzdani jsem narazila na kosmetiku 100%pure, dost me zaujala, hodlam vyzkouset, ale stejne se zeptam, jestli s ni nahodou nemas zkusenosti?
    Jinak jsi pro mne velice inspirativni clovek se silnymi nazory, moc to obdivuji. Mimoto odmala miluji Svedsko a moc me bavi cist o zivote tam. Takze diky za vsechny tipy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S dovolením odpovím - 100%pure je moc fajn a paní, co ji dováží, je moc milá, možná by nebyl problém se s ní dohodnout na vzorcích. Já jsem taky atopik a dobrou zkušenost jsme udělala se značkou Martina Gebhardt, jen je potřeba dobře vybrat. Jejich měsíčkový krém mi doslova vyzmizíkoval rozjíždějící se ekzém na ruce. Mají mraky věcí, ale na biooo.cz se dají koupit vzorky, což doporučuju, protože jinak jsou ty krémy trochu specifický a mastnější a některý zvláštně voní kvůli použitým surovinám. Ale jsou úplně čistý a hodně kvalitní.

      Vymazat
    2. 100%pure jsem nikdy nezkoušela, ale vím, že ve Švédsku je to poměrně prodávaná značka s dobrým hodnocením.
      A jinak moc moc děkuju a rádo se stalo! :)

      Vymazat
  3. moc gratuluji!
    Úplně mě fascinuje tvůj přehled, nasazení, odhodlání ve všech směrech; zavítám k tobě jednou za čas, dočtu, co jsem zazdila a většinou se nepřestávám divit a kochat. Myslím, že rozepisovat se více je poměrně zbytečné. Přeji ať se ti daří a hormony ať stojí na tvé straně!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak teď mi ta jedna věta o hormonech zvedla náladu, je to taková milá věc takhle navečer :) já jsem na tom s kosmetikou podobně, víc bych toho na sebe v létě patlat nezvládla... Na ten Antipodes se budu muset podívat, a zvážit!

    OdpovědětVymazat
  5. Taky posilam gratulaci! Krasna zprava :-)
    Jinak k te otazce na zacatku: nastesti se mi jeste nestalo, ze by mi v restauraci dali neco vylozene spatneho nebo zkazeneho (musim zatukat). Ale jako mala jsem se od maminky naucila, ze kdyz se me nekdo snazi osidit, tak se mam jasne a zretelne (ovsem slusne) ozvat. Tudiz pokud se mi cena zda nadsazena, nebojim se neco rict.

    OdpovědětVymazat
  6. jej, tak to taky gratuluji k těhotenským hormonům. k tomu závidím roadtripovou dovolenou. to bych taky chtěla, jen mi k tomu chybí auto. tak nic no.

    a nepokrytě ti závidím tvoji pevnou vůli a zároveň se bojím, že mě moje pevná vůle opouští a následujících pár týdnů bude prostě nákupně bohatých (ehm spíš divokých)

    OdpovědětVymazat
  7. Taky me nevim proc tva nenapadna zprava temer ztracena v textu potesila a moc gratuluju!

    OdpovědětVymazat
  8. Meduňka-B, Strata, villette, trb, nakafickosivet: Moc děkuju za všechna přání a gratulace, netušila jsem, že by to víc či míň anonymním čtenářům udělalo radost...!

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!