úterý 8. července 2014

31 Květové vody, které už si příště nekoupím (Purity Vision, Saloos)

S pleťovými vodami a toniky to mám různě. Jsou období, kdy je používám každodenně a pak si na ně týdny ani nevzpomenu. Což mě vede k závěru, že k životu je vlastně nepotřebuju a momentálně je nepoužívám vůbec (takový Thayer's nebo obyčejný jablečný ocet by mohly vyprávět, jak macešsky jsem se k nim chovala). 

Ale pro květové vody v rozprašovačí mám slabost, hlavně pro jejich vůni a případné aromatické vlastnosti. Na účinky moc nedám, přestože se etikety předhánějí v superlativech a snaží se nalákat na zklidnění, čištění, regulaci kožního mazu atp. Nemyslím si, že zrovna voda, byť květová, zmíněné výsledky přinese jen sama o sobě... 

Taky moc neřeším, jestli si jednou koupím hydrolát a podruhé květovou pleťovou vodu - respektuju rozdíl, který popsala Rena u trb (ale při čtení etiket v tom mám trochu hokej - tak je Saloos pleťová voda, nebo hydrolát/destilát ze santalového dřeva? Nebo jsem špatně pochopila jednotlivé definice?), ale jak už jsem psala výš, těžiště mojí péče o pleť leží jinde. Přesto jsem i při výběru hydrolátů/květových pleťových vod náročná: rozprašovač musí mít akurátní průměr a dávkovač rozstřiku, složení co nejčistší a balení pokud možno malé, aby se mi vešlo do neseséru. 


Když jsem loni zase jednou chtěla prosmýčit regály v DM a opravdu si koupit něco jen jako bonus, sáhla jsem po Saloos a Purity Vision. Purity Vision měla ohlas v blogosféře (vybavuju si, že o ní psala eM i Rendy) a růžovou vůni celkem můžu (ze všeho nejradši mám tělový růžový olej z iherb, snad tu na něj na blogu taky jednou dojde řada). Santalové dřevo od Saloos mě zlákalo na "usnadňuje rozčesávání vlasů" - myslíte si, jak zase někdo přišel s něčím revolučním, ač o změkčujících účincích na vlasy máte načteno dost, přesto se však necháte nachytat. Ale nebudeme předbíhat. 


Vybalím to hned - Purity Vision je pro mě zklamáním. Používám ji jen na fixaci minerálního makeupu a kdybych ji neměla, poslouží mi pro stejné účely něco jiného. Voda sice příjemně voní, ale:

- čištění a osvěžení pleti? Která voda nečistí? Osvěžení - dtto.
- vyrovnává pH? Tak to by měla být mírně kyselá, pH papírky však doma nemám a změřit nemůžu. Do vlasů bych raději použila náležitě naředěný jablečný ocet. 
- hydratuje a zpevňuje pleť. Opět - která voda přiměřeného pH tohle nedělá?
- regenerující obklad na oči. Nevím, mně tak neposloužila, raději mám heřmánek. Ale jak napovídá etiketa - skladujte v chladu. Chlad sám o sobě unaveným očím pomáhá. 
- urychluje hojení drobných poškození pleti. S vodou nebo bez, nevidím rozdíl; na hojení mi pomáhá cokoli s vitamínem E a nechat přes nos odpočinout pod vrstvou těžkého oleje/masti s voskem.  

Dalším plusem je kromě vůně i samotný rozprašovač. Nadávkuje množství vody tak akorát, abych se při fixaci MMU necítila jak po sprše a zároveň abych nemusela pumpovat jak zběsilá. Dva tři střiky přes celý obličej a práškový makeup si hezky sedne. K fixaci ideální!

Balení: skleněná lahvička je do ruky trochu velká (a to si myslím, že pracky celkem mám), do kosmetické taštičky preferuju menší obaly. 

Růžová voda Purity Vision nese certifikát BDIH (kontrolovaná přírodní kosmetika). V DM mě 100 ml stálo 209 Kč. 


U Saloos Santalového dřeva jsem naprosto přehlídla dvě alkoholová procenta a doma už na výměnu bylo pozdě. Všechny slibované účinky (čištění, desinfekce, antiakné, zmírňující záněty kůže) by se možná daly přičíst přidanému ethanolu, který má zároveň konzervační účinky. Alkohol kosmetice nemám ráda, zbytečně mě svého času zavedl do začarovaného kruhu dezinfekce - vysušení - větší produkce mazu a i když by mi nějaká dvě procenta rozhodně neměla uškodit, ztratila jsem přesto chuť vodu na obličej používat. 

Vůně santalu je nevtíravá, dřevitá až lehce kořeněná. Preferuju raději květinovo-bylinkové vůně, snadněji se odreaguju. Ráda mám tudíž heřmánek, kopřivu, bez, růži, míň už třeba levanduli. 

Co se rozčesávání týče, žádné zlepšení jsem bohužel nezaznamenala. Santalové dřevo jsem stejně jako růžovou vodu používala pro fixaci makeupu, nevýhodou ovšem bylo velké množství vody na jeden střik. Což vedlo k ještě užšímu omezení, takže v konečné fázi mi voda tvrdla doma v šuplíku, než jsem ji přesunula do tréninkové tašky. Tam našla použití jako osvěžující/dezinfekční voda na chodidla. Jen pro chodidlové osvěžení je to však trochu drahý špás. 

50 ml v mléčném skle/119 Kč.
Certifikát CPK (Certifikovaní přírodní kosmetika)


Obě lahvičky, v nichž je vody u dna, si ráda schovám a použiju pro další účely. Třeba pro vlastní květové vody. 

Doporučíte nějaký hydrolát (květovou vodu), se kterým jste byli spokojeni?  

31 komentářů:

  1. Já mám ráda Saloosí vody jako osvěžení v horkých dnech, ta sprcha mi docela vyhovuje :) Purity Vision mě nějak nelákala nikdy, růže není moje favoritka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sprcha je to pořádná! V dohledné době si do prázdné lahvičky od Saloos namíchám tělový olej, tam mi větší množství nevadí.

      Vymazat
  2. Já jsem také dřív používala v letních vedrech květinové vody Saloos na osvěžení, ale...1) je to ve skle, tudíž těžké, 2) poměrně drahé 3) do kabelky velké balení ... letos jsem to vyřešila tak, že jsem si koupila za 8 Kč plastovou lahvičku velikosti 50 ml s rozprašovačem, kam si dávám obyč vodu z kohoutku a efekt to má stejný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. + navíc ten koupený rozprašovač dělá moc příjemnou mlhu, lepší než ten saloosácký :-)

      Vymazat
    2. Omlouvám se tímto Cyklistce za dotaz tak trochu mimo téma, ale můžeš mi prosím napsat, kde sis koupila ten rozprašovač? Doufám tedy, že aspoň někde v ČR;) Díky

      Vymazat
    3. Konvičko, já si plastovou lahvičku s roprašovačem koupila na eshopu Nobilis Tilia.

      Vymazat
    4. Morgainne: To je asi to nejlepší řešení a do kabelky to praktikuju taky.

      Vymazat
    5. Veroniko: Děkuji, ale mně šlo o tu malou 50 ml lahvičku, Nobilis (a kontrolovala jsem eshop) má jenom velké, které ještě mám po jejich výrobcích;) Má-li někdo tip, prosím sem s ním. Zatím jsem cosi, co by se mi líbilo, našla jen u Akomy a tam by poštovné výrazně převýšilo cenu lahvičky. Je ale pravdou, že jsem moc nehledala, ani na netu a už vůbec ne v prodejnách (bydlím na vesnici a teď v létě odsud moc často nevylezu).

      Vymazat
    6. Zkusila bych se poptat v lékárně nebo zdravotnických potřebách, z e-shopů určitě e-bay. Nebo se poptat v okolí po starých lékovkách (takhle jsem svoji lahvičku získala já). Možná i květinářství nebo zahradnické potřeby by šly (mám odtama rozprašovač na vlasy), ale tam asi bude objem větší než 50 ml.

      Vymazat
    7. Děkuji za tip, zrovna lékárny mě nenapadly a to je taková docela dobře dostupná prodejna.;)

      Vymazat
  3. Mám testery Růžové vody od Purity Vision. Jeden z EU, druhý z Indie. Z Indie mi přijde lepší. Květovou vodu Ti nedoporučím, nevím jakou a nevím na co ji vlastně chceš, jestli se osvěžit, zkrotit maz a tak.
    Ale jakmile mi dojde květinová voda nebo deodorant od Alverde (sprej), tak ty skleněné nádoby plním buď bylinkovými vývary nebo a to je fakt super na moji pleť - kozím mlékem. Jasně, musí to být v ledničce a nevydrží to dlouho, nepoužívám žádné konzervanty, nepatlám se s tím, nenaplním tu lahvičku celou a obzvlášť v létě teď stříkám dost, takže se mi nekazí. Nebo si dám do rozprašovače tonikum, abych si netentovala pleť s vatovým tampónkem. Někdy i minerálku. Do vlasů kopřivovej čaj s kapkou oleje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kozí mlíko dělá divy, černé mýdlo jsem vyměnila za mýdlo právě s kozím mlíkem a pleť je ve výborném stavu. Nemluvě o umývání vlasů.
      Vody používám jen na fixaci mmu a pod oleje, ale jak jsem psala níž, obměňuju kombinaci aloe vera + voda, esenc. olej + voda nebo heřmánkový čaj.

      Vymazat
  4. Prvně jsem zkusila růžovou vodu od Saloos a ta mi moc vyhovovala. Potom jsem zkoušela od Saloos ještě santalovou a levandulovou vodu, ale ty už mě tak nenadchly - horší vůně (a to vůni santalového oleje miluju!) a menší účinky. Zkoušela jsem i růžovku od Puritiy vision, mno... nevím přoč, ale nejvíc mi vyhovovala ta od Saloos. V současné době mám zásoby růžové vody od Khádí (210 ml za 240 Kč!), kterou snad nikdy nespotřebuju. Akorát nemá rozprašovač tak jsem ji přelila do toho po vodě Saloos. Taky se přiznám, že jsem ji navzdory návodu nikdy v lednici neuchovávala a nikdy jsem žádné změny nebo kažení nepozorovala a to třeba tu vodu Khádí mám doma už 3 měsíce a jsem v 1/3 lahvičky....
    A teď proč ji používám!
    Zkoušela jsem na vlasy - tady jako asi fakt ne, stejný efekt jako voda, leda to víc voní, ale to je subjektivní.
    Zklidnění podrážděné pleti nebo pleti po slunění - jedno velké ANO, funguje.
    Báze pod pleťpvé masky a pro lepší vstřebávání pleťových olejů - 3x ANO, tady funguje naprosto výborně!!! Na obličej bych ji např. obyčejnou vodou nahradit nemohla, moje pleť je citlivá mrcha a voda z vodovodu mi nedělá dobře, stahuje mě a jsem schopná se z ní i osypat :-/
    A jelikož se ze mě po spoustě pokusů s drahými a ještě dražšími přípravjky na problematickou pleť a první vrýsky stala taky zatvrzelá ekokoza, zjistila jsem že na mě růžová voda + růžový olej fungují nejlépe. Žádné krémy už nepoužívám, jen olej, květovou vodu, občas sérum z vitaminem C+E a aloe vera gel. Pleť mám po třicítce mnohem lepší než když mi bylo 25, první vrásky se vyhladily, pigmentové skvrny, jizvy a vyrážka zmizely a navíc ještě výrazně ušetřím ;-)
    Jinak nechápu jak je to možné, ale tvůj blog jsem objevila teprve nedávno a děkuju za něj! Je naprosto skvělý a pročítám ho celý pozpátku. Konečně někdo s podobným smýšlením ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to potěší :)
      Stejně jako Ty jsem s pletí mnohem spokojenější teď než před pěti lety. Vody rozhodně jako bázi pod oleje, pro mě je zase základ aloe vera (i v té vodě). Už dřív jsem udělala otočku od levnějších značek přírodní kosmetiky (Lavera, Weleda, Alverde atp.) zpátky k vlastním výrobkům, protože vlastní věci měly lepší účinky, teď naopak zkouším trochu dražší značky (Pai, Antipodes, May Lindstrom), abych srovnala poměr cena/výkon, případně se znovu vrátila k tomu svému.

      Vymazat
  5. Podle složení je ten saloos hydrolát a ten alkohol je tam kvůli konzervaci. Sehnat hydrolát bez alkoholu je docela fuška, já mám dehydrovanou ple´t, takže si dávám na alkohol pozor a něco prostě ani neseženeš. JInak obecně ty hydroláty de facto kopírují účinky esenciálních olejů, ale v minimálním měřítku. Ta růžová voda třeba fakt zklidňuje, ale pokud nemáš ple´t nějak citlivou nebo reaktivní a neuděláš si vyloženě test voda versus růžová voda, tak rozdíl skoro nepoznáš. Stejně tak v hydrataci. Já to poznamá, moje pleť reaguje na jakýkoliv vysušení, takže stříkat na sebe čistou vodu moc nemůžu, růžovou klidně. V podstatě je hydrolát vytuněná vado, asi tak to řeknu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za objasnění, mně se pleť daří udržovat v tak uspokojivém stavu, že mě to samotnou až překvapuje, takže minimální rozdíly fakt nezaznamenám.
      Hydroláty mi podle definice tak trochu připomněly homeopatika... :)

      Vymazat
    2. Alkohol v koncentraci do 7% nevysušuje a navíc zlepšuje tonizaci.Říká Karel Hadek, výrobce olejové kosmetiky.Věřím mu ;-)

      Vymazat
  6. Přesně. Lahvička od Saloosu skončila jen s obyčejnou vodou, kterou si cákám na vlasy před olejovým zábalem. Měla jsem tu variantu z růže. Byla jsem spokojená, to je fakt, ale tak nějak jsem pak začala řešit ten alkohol a bylo po radosti, takže už ne ne ne. V zimě to ale byla jediná věc, která ze mě (z rozpařeného prasátka), po příchodu ze zimy do tepla, udělala zas normálního člověka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem u Saloosu sháněla heřmánkovou vodu, nemají v sortimentu. A to, co nabízejí, je zas jen s alkoholem, takže nic.

      Vymazat
  7. Mne sa ružová voda od Purity Vision celkom páči, vrátane skleneného obalu. Cez letné mesiace mám dosť veľkú spotrebu, tak som si začala osviežujúce vody vyrábať sama. Z iherb objednávam vonné 100% čisté esenciálne oleje z NOW, ktoré kvapkám do destilky a hotovo. Najradšej mám jaznímovú a ružovú voňu alebo ovocné vône ako pomaranč, citornela, citrónová tráva a pod. Tie v kombinácii s rozmarínom, levanduľovu a tee tree zaberajú aj ako repelent :)
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi ten nejjednodušší způsob, jak si udělat hydrolát na míru :) Citronovou trávu mám taky ráda a jak čtu, máme doma stejné oleje :)

      Vymazat
  8. Tak tohle je asi první recenze na růžovku, která by mě přiměla si ji koupit. A že jsem jich už četla! Fixaci na mmu bych totiž užila. Ale nemám ráda tuhle vůni růže. Čím jiným fixuješ?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, a já myslela, že recenze spíš odradí :)
      Míchám aloe vera gel a destilovanou vodu nebo vodu a esenc. oleje jako anonym nahoře. Někdy používám heřmánkový čaj.

      Vymazat
    2. Můžu se zeptat jak mícháš destilovanou vodu s EO, prosím? Myslela jsem, že EO se nerozpustí ve vodě...? Kolik EO dáváš do jedné lahvičky?
      Já jsem doposud spokojená s Purity Vision růžovou vodou, ale vždycky mi vydrží tak měsíc jedna lahvička, tak si říkám, že bych si tu růžovou vodu měla radši připravovat doma, abych na tom ušetřila. :)

      Vymazat
    3. Záleží, jak je velká ta lahvička, do 30 ml rozstřikovače kápnu 1-3 kapky, ale záleží taky na kvalitě esenc. oleje a případné alergii. Třeba gerania raději jen jednu kapku, ve větší koncentraci mi nedělá dobře. Doporučuju jakoukoli literaturu o aromaterapii a dávkování esenc. olejů.

      Vymazat
  9. Ahoj :) Viem, ze to k tomuto clanku nepatri, ale mala si clanok o tom co sposobuje to, ze je nasa koza taka sucha a ako sa to prejavuje a veci okolo toho a pisala si, ze bude pokracovanie o tom, ako to vlastne treba riesit :) Ja len ze ci bude to druhe pkracovani. LEbo ja premastujem, hydratujem a houby mi to je platne :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdřív jsem četla, že suchá je vaše koza :))
      Četlas o okluzi a emolienciích? Pokračování bude, ale nemůžu zaručit, že články budou receptem na neduhy.

      Vymazat
  10. Purity Vision růžovou i Saloos (meduňka) jsem zkoušela. Mám k nim podobný postoj jako Ty, ale to je asi taky tím (a opravdu si čím dál tím víc myslím, že to hraje roli), že doma mám vodu ze studny. Dokonce si můžu dovolit se občas po sprše nenatřít od hlavy až k patě, což bych po sprše upravovanou vodou (i při užití stejného mycího prostředku) nikdy nemohla. Doma tedy mezi těmito "vytuněnými" vodami a tou, co nám teče z kohoutku, nevidím moc rozdíl, jedině ve vůni. Vůbec mě u toho psaní teď napadá, že vodě by se možná v péči o plěť mělo věnovat více pozornosti, protože já ten rozdíl mezi různými "vodami" (upravovaná/neupravovaná) na své kůži opravdu vnímám (a ve svém čaji taky, ale to už je mimo téma). Stejně jako třeba vlhkost vzduchu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vodě bych mohla vyprávět romány, rozdíl vnímám hlavně na vlasech a v chuti, protože piju výhradně jen vodu nebo čaj.
      Voda u nás doma ve Švédsku, v Berlíně, Praze, Vídni, v rodném městě i na vesnici u rodiny - během tří týdnů cestování to byla hotová smršť. Nejhorší byla voda v Praze na Žižkově, po sprše jsem se drbala celý večer, nepomohlo ani se namazat olejem.

      Vymazat
    2. Chuť vody, ano, to je veliký rozdíl. A já jsem teď v tomto směru opravdu rozmazlená. Byla jsem v Praze na návštěvě u kamarádů, u kterých jsem v době studií bydlela. Tehdy jsem tam vodu z kohoutku pila běžně, při té poslední návštěvě jsem zjistila, že tohle bez převaření opravdu pít nechci - a přitom ta voda určitě není závadná, jenom dobrá ani trochu.

      Vymazat
  11. Takáto recenzia hlavne na Purity Vision sa nečíta všade, ale zase každému sedí a vyhovuje niečo iné a páči sa mi uhol pohľadu, ked sa nad tým zamyslím, má to svoju logiku. Ja som napr. z tej blogo slávy siahla po pleťovom púdri Rimmel Stay Matte a veru bola som tak maximálne sklamaná, že aj recenzia bola poriadne ostrá, matt efekt nikde, vrásky som mala viditeľné aj tie, ktoré nemám a jednoducho a skrátka okrem širokej palety odtieňov som na ňom nenašla jednu dobrú vec. Takže stále platí koľko ľudí toľko chutí vždy a pri všetkom a pri kozmetike špeciálne.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!