sobota 2. března 2013

7 Nové běžecké boty

Tak jsou konečně doma! Nové Asics Gel Nimbus 14 - pohodlné jako bačkůrky, s dobrým odpružením, viditelné na dálku (že jsem je dostala s 50% slevou, mi taky zrovna nevadilo - za plnou cenu bych si je nekoupila). 

Vybírala jsem je za jediným účelem - chtěla jsem dobrou obuv pro běhání po asfaltu. Vždycky jsem si kupovala hlavně boty do terénu, letos mám páry dva - do terénu i na asfalt. Svoje běhání jsem za poslední rok nasměrovala převážně na tvrdší povrchy a protože se zúčastňuju i závodů po asfaltu (závodní obuv přímo na asfalt nevlastním, běhám v tréninkové), chtěla jsem pohodlnou obuv s dobrým odpružením. Na internetu jsem na tento model četla pozitivní recenze. Zaznamenala jsem snad jen dvě výtky - že jsou příliš těžké (cca 225 gramů) a že látková část brzy změkne a ztratí svůj tvar. Uvidíme, do jaké míry se moje zkušenosti budou ztotožňovat se zkušenostmi jiných.  

Jak jsem vybírala, jste si mohli přečíst před pár týdny. Tentokrát to vzalo rychlý spád. Vyšli jsme z videa a z faktu, že navzdory svým plochým nohám mám neutrální krok (kolena ani kotníky se při běhu nevbočují směrem dovnitř - pronace, ani ven - supinace). Protože jsem dlouhá léta běhala v neutrálně konstruovaných botách, aniž bych měla potvrzené, že i můj dopad je neutrální, byla jsem ráda, že jsem nekupovala špatně. Ostatně myslím, že kdybych kupovala špatně, brzy bych to poznala. Tak jako když jsem si jednou půjčila sestřiny běžecké boty a vyběhla do lesa. Jak mě tehdy bolely bérce a lýtka, na to nezapomenu. Jen proto, že boty měly podrážku konstruovanou pro pronaci. 

Špatně vybrané boty dovedou udělat pěknou paseku a způsobit řetězovou reakci v těle. Dokladem toho je třeba můj muž (pronátor), který si kupoval neutrální obuv a stěžoval si na bolesti v kolenech a zádech. Potíže se prostě řetězí ve snaze šetřit ta místa, která jsou bolestivá. Proto se určitě vyplatí nechat si krok zanalyzovat nebo s sebou do obchodu vzít starší běžecké boty a na základě opotřebení podrážky vybrat nové. Určitě bych si nechala poradit od zkušeného personálu. 

Zatím nemůžu říct, jak se moje boty na asfaltu chovají, protože odběháno v nich mám nula nula nic a čekám, až sleze ledovka a sníh. S hladkou podrážkou by to bylo tak akorát na zranění. S podrobnějším reportem se proto ozvu později. 

Podle čeho vybíráte boty vy?

7 komentářů:

  1. tak ty boty jsou fakt bombastický!! (a jsou v nich teda moc pěkný lýtka :o) )

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou moc pěkný! Na asfalt se fakt hodí. Především na večerní běhání, nikdo tě nemůže přehlédnout! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ta barva je uplne uzasna! At ti dobre slouzi :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jak jsem to tak četla, mívám vždycky ošoupané boty z vnitřní strany... Nikdy jsem nad tím nepřemýšlela :)) Ale je to tak, dobré na zamyšlení :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!