pondělí 10. prosince 2012

4 Pozdrav z Vídně

Někteří jezdí před Vánocemi do Vídně, k některým naopak Vídeň dojede sama. Dnes se u mě zastavila moje  bývalá studentka z Rakouska a předala mi krásnou čajovou konvičku a pár ovocných čajů (ještě sympatičtější je, že dárek vybrala podle mého vkusu, jak si zapamatovala z našich hovorů, to potěší extra)... Tohle všechno prý "za ty nervy, co jsi se mnou měla" :)) Jó, kdyby byli všichni studenti takoví jako ona... Plynule ovládající šest jazyků a s vůlí naučit se sedmý. Ale nejsou takoví všichni a to je dobře. Svět musí být vyvážený a mít celou skupinu složenou jen z milých, ctižádostivých a na sobě pracujících studentů by byla po měsíci nuda. Zaplaťpámbu za občasné lajdáky a individua typu mám-to-na-háku :) 


A protože se prokousávám posledním týdnem, padá na mě mírná nostalgie. Pedagogická interakce mi bude chybět. Úžasná setkání s dospělými lidmi z celého světa, různého věkového rozpětí (je docela legrace mít dvakrát tak starší studenty), diskuze plodné i ty naprosto o ničem, oboustranná radost z úspěšně složených zkoušek... Co mě těší, je, že si někteří bývalí studenti sem tam vzpomenou a napíšou mail, jak se jim daří a že rádi vzpomínají na společné semináře... (Ne, nenásleduje za tím žádná prosba o pomoc, jak by se málem mohlo zdát :) )

Nechci tu v předvánočním čase nabádat k dobrým skutkům, ale pokud jste zažili vyučující/-ho, na jejíž/jehož předmětech jste se cítili dobře, nestyďte se a napište jí/mu krátkou noticku. Třeba že se máte dobře a že jste opravdu nevyrostli pro kriminál, jak vám to většina učitelského sboru prorokovala. Garantuju vám, že srdce pedagogovo zaplesá, protože jejich dny jsou povětšinou naplněny zoufalstvím z toho, že studenty opět nic nenaučili a svět že se tak řítí do záhuby.

Sama jsem štěstí na opravdu dobré vyučující měla a jsem ráda, že jsem svým studentům taky mohla hlavy nacpávat k prasknutí, předžvýkávat jim nestravitelné a zpříjemňovat jim (bez ironie) chvíle ve vzdělávacích ústavech. Ne všem a ne vždy, občas jsem byla fakt pes. Ale tak už to chodí. 

Mějte se, jak si zasloužíte, bando jedna :)

4 komentáře:

  1. Jé, tak ta konvička je echt roztomilá:)
    Momentálně jsem ještě ve fázi, kdy bych některé učitelé, které máme ve škole spíš přizabila:D Komu jsem opravdu vděčná, za co mě všechno naučil, je paní ke které chodíme soukromě na angličtinu, dokonce nás dokopává na FCE, tak snad to všicí zvládnem. Občas mám pocit, že učitelka ve škole si tyto její zásluhy připisuje, ale zjejí výuky to fakt neumíme...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě jsou učitelé a Učitelé. Jako všude jinde jsou lidi zodpovědní a oddaní tomu, co dělají, a na druhé straně ti, kteří tomu, co dělají, moc nerozumějí a jde jim hlavně o stálý přítok peněz...
      Přeju hodně štěstí u zkoušek, určitě to zvládneš!

      Vymazat
  2. Myslím, že slečna má moc dobrý vkus, dárek je krásný!!! A co jsi ji učila? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učím jazyky :) Taky se mi konvička moc líbí. Jen se mi doma začínají hromadit, hodně lidí ví, že mám ráda čaje :)

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!