pondělí 23. března 2015

0 Lavičkovaná/Týden 8: AMRAP

Jak vám šly v minulém týdnu lavičky? K nám dorazilo jaro a na výzvu jsem se hodně těšila. Ven sice chodím každý den na 2-3 hodiny, lavičky jsem však odsouvala až na víkend a to jsem neměla dělat - zákeřně se vrátila zima, poletoval sníh a bylo obecně nevlídno. Momentálně to u nás doma žije přípravami na první road ve třech směr Česká republika (Minicyklistka mj. dostala svůj první pas), proto bude osmý výzvový týden poslední. Cítím lehkou nostalgii, poněvadž už od vás nebudu dostávat milé maily, ze kterých vždycky cítím kouzlo přítomného okamžiku... Ale na podzim bych na výzvy zase ráda navázala.

Tak tedy lavičky:

Martina: "(...) Šla jsem ven s mírnou bolestí hlavy, vzala jsem si nordic walking hůlky s tím, že uvidím, jestli půjdu nebo poběžím a bez hudby, tu mi bohatě vynahrazovali ptáci svým zpěvem. Nakonec jsem "šla" půl hodiny a pak jsem začala přemýšlet nad výzvou. Lavička byla pro výstupy moc vysoká, tak ji nahradil pařez. Pro další cviky jsem vybrala stanoviště viz. foto. 
Zadní kliky jsem doposud dělala s pokrčenýma nohama a tak s nataženýma to bylo těžší. V přestávkách jsem se přistihla jak civím na stromy, ptáčky, veverky,........:-D"    

Martina mě taky málem dojala ještě jednou přílohou - poslala nahrávku z procházky se zpěvem ptáků. Tak hezky se to poslouchalo! Díky moc!
Konvička navrátivší se z dovolené: "(...) dneska je u nás krásně a za dobu dovolené skoro slezl sníh, a tak jsem nazula pětiprsty, že ty zbytečky sněhu případně oběhnu, a vydala se na kopec, kde jsem si loni zapamatovala, že jsou lavičky.
První zjištění je o tom, že na pětiprsty to ještě nějakou dobu nebude, toho sněhu je v lese víc, než jsem myslela, místy oběhnout prostě nešel.
A kolem laviček to vypadalo, jak vidíš na fotce (dost mizerná, ale pro ilustraci stačí). Nakonec se tam dva vytáté fleky našly a výzvu jsem za 12 minut odcvičila, návrat k pravidelnému sportování po aktivní dovolené zahájen. A běžecká sezóna taky, i když cca 5 km okruh, co byl v plánu, jsem vzdala (hlavně proto, že ten mokrý sníh strašlivě klouže a moje staré pětiprsty nejsou bezpečnou obuví), zítra dám druhý pokus v "normálních" botách."



Veronika: "Cvičila jsem včera s přestávkami mezi sériemi, pokud jde o výskoky, dvě série jsem odskákala snožmo. Když se nad tím zamyslím, tak už nejspíš vím, z čeho mě dneska bolí lýtka :)"
Villette: "(...) Rozhodla jsem se, že si vyberu tři různé lavičky, které mám na své běžné cyklo trase a každé kolo udělám na jiné lavičce. První lavička je u závory, na konci cyklostezky. Bylo tam docela živo, takže jsem si připadala trochu trapně, ale řekla jsem si, že nikoho asi moje cvičení nezajímá když se může kochat krásnou přírodou kolem. Po prvním kole jsem si dala pauzu na pití, nasedla na kolo a dojela k druhé lavičce. Je na okraji lesa, takže tentokrát jsem měla soukromí. Opět následovala pauza na pití a pokračovala jsem dál. Třetí lavička byla na trase poslední. Vybrala jsem si ji schválně, protože jsem věděla, že pak už to mám domů kousek. Ovšem jaké bylo moje překvapení - když jsem k ní přijela, někdo na ní ležel a spal! Trochu mě to rozhodilo a začala jsem usilovně přemýšlet, kde najít náhradu. Vzpomněla jsem si na malý parčík kousek od naší autobusové zastávky a tam jsem svou jízdu zakončila.
Celkový čas cvičení byl 12:53 (každé kolo jsem si stopla a doma sečetla). Kilometrů jsem během vyjížďky ujela 10 a trvalo mi to celkem hodinu."

No a já jsem ven vyrážela v rukavicích a zimním vrstvení. Takovou slotu už jsem dlouho nezažila! Na lavičku jsem si vzpomněla někde v půlce naší dvouhodinové procházky a protože jsem minulý týden zahájila aktivity, které jsem naposled prováděla loni v prvním trimestru, byla jsem po čtvrtečním bodypumpu docela rozlámaná (= ze schodiště doma jsem lezla pozpátku, tak mě bolely odvyklé kvadricepsy). Cítím, že je taky rozdíl v míře sebedestrukce - jako bezdětná jsem byla schopná zbourat se do mrtě, s miminem se jaksi šetřím. V hlavě mi bliká kontrolka, že noci nejsou rezervované pouze pro mě, a vědomí, že budu vstávat několikrát za noc se svaly jako ze sulcu, mi brání vydat ze sebe úplné maximum.


***
Čest završit zimní sezónu si vyslouží AMRAP (as many rounds as possible), pojem známý např. z crossfitu. Během určité doby, většinou 10, 15 nebo 20 minut je cílem zvládnout co nejvíc sérií. 

My tento týden budeme zdolávat AMRAP 15 a cviky jsou následující:
40x vysoká kolena
30x dřep
20x mountainclimbers
10x kliky (vyberte si kliky podle stupně své trénovanosti)
5x sed-leh



Myslím, že všechny cviky jsou vám známy minimálně z předchozích výzev. Možná až na vysoká kolena - vysoká kolena jsou jedním ze stavebních kamenů běžecké abecedy a jak vidíte na obrázku, kolena by se měla v nejvyšším bodě ocitnout před tělem a stehno (a chodidlo pokrčené nohy) tvořit rovnoběžku s podkladem. Ač se to nezdá, zabrat dostávají břišní svaly, které drží hlavu, trup a kyčel v jedné přímce. Nezaklánět se!

Kolik sérií/kol výš uvedených cviků zvládnete během patnácti minut? Bylo pro vás těžké soustředit se na techniku? Na který cvik jste se těšili nejmíň a co pro vás naopak byla hračka a vítaný "oddech"?

Pište mi na norsk.skogis@gmail.com nejpozději do neděle 29/3 2015 20.00 hod. 

Přeju vám krásné pokračování jara!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!