čtvrtek 9. května 2013

17 Kinky-Curly stylingový gel - nejlepší kamarád přirozeně vlnitých vlasů

Zrovna dnes a už nikdy jindy budete mít tu čest seznámit se s mým nejvíc nejoblíbenějším stylingovým přípravkem pro ještě vlnitější/kudrnatější vlasy: Kinky-Curly gelem.

Náš vztah nezačal až tak úplně šťastně. Natěšená z recenzí jsem si ho klikla domů, počkala si pár dnů a pak už jsem se nůžkami mohla pustit do plastového obalu pevně obepínajícího celou krabičku. Nos vůni nového koupelnového společníka schválil, tak jsem se do něj pustila i prsty. No fuj, usch, yuck, igitt, wshh! Kdybych znala víc řečí, ošklíbala bych se ještě víc. Něco tak slizce patlavého jsem naposled držela v rukách, když jsem ze zvědavosti na chvíli proměnila svůj sen stát se patologem ve skutečnost a ze studeného moře vylovila malou mrtvou medúzku v počátečním stádiu rozkladu. To si jako mám matlat do vlasů? 


Naštěstí mě zlomila karamelovo-květinová vůně. Vyčkala jsem do dne, kdy na programu bylo mytí vlasů, a se smíšenými pocity sáhla po kelímku. Moje dojmy? Kinky-Curly používám, když mám náladu na pořádné lokny. Takové, že se mě kolegyně v práci vyptávají, jestli jsem byla na trvalé nebo si vlasy kulmovala (fakt jsem se dočkala obou dotazů). Gel můžete používat dvěma způsoby - do mokrých vlasů - tak mokrých, že z nich ještě kape voda, nebo do vlasů, z nichž jste vodu vymačkali do ručníku (safra, vždycky váhám, jaké i/y v přísudku psát - chlapi to tu asi nečtou, ale už natrvalo ovlivněna severskou mentalitou nechci být diskriminační, takže to i nadále bude -i). 

Po umytí tedy mokré vlasy jemně rozčešu hřebenem, prohrábnu prsty a jdu na věc. Aplikací do mokrých vlasů dosáhnete vln pevných, definovaných, do vlhkých vlasů vám gel vnese vlny volnější, jemnější. Já mám ráda oba způsoby, ten první je však pracnější, protože při vtírání gelu vám bude v cestě překážet voda obsažená ve vlasech a budete se potýkat s hromadou mazlavé substance. Po uschnutí budou vlasy vobou případech na omak tvrdší, jsou holt zpevnění gelem, ale pořád hladké. Lokny drží pěkně při sobě a vypadají přirozeně, zvlášť pokud si vlasy umyjete večer a až ráno razíte ven (tzn. vlny přes noc trochu poválíte). 

Až doteď se vlastnosti gelu neliší od běžně dostupných gelů.

Rozdíl nastává den dva po aplikaci (až do dalšího umytí). Gel se do vlasů jako by vstřebá nebo co, prostě změkne, zatímco vlny a na dotek jemné vlasy zůstanou. Moje vlasy mají tendenci "prostoupit" se. Zvlášť přes noc se prameny mým povalováním oddělí a spojí se s jinými. Což mi nikterak nevadí a ráno to nespravuju, protože vlasů mám dost  a furt do vypadá dobře. V praxi to tedy vypadá tak, že druhý a třetí den vlasy zrána prohrábnu prsty svrchu a zevnitř a pakliže se mi vlny zdají málo vlnité, nastříkám do nich rozprašovašem trochu vody. Gel ve vlasech samožřejmě pořád ještě je a při kontaktu s vodou začne působit tužicím způsobem. 

Třetí den po umytí pomůže roztok vody a aloe vera
Troufnu si tvrdit, že těm, kteří by rádi hezké vlny i druhý, třetí nebo klidně i další dny po umytí, by tento gel mohl vyhovovat. Zároveň bych ráda upozornila na to, že nemáte-li k vlnám sklony, tenhle gel vám je nevyčaruje. Pouze zdůrazní to, co už od přírody máte. 

Klady:
- tuží a definuje
- neobaluje vlasy
- nezachytává prach a jiné nečistoty
- drží vlasy v pramenech, aniž by je slepoval a cuchal
- krásně voní (i pár dnů po umytí)

Zápory:
- poněkud pracná aplikace
- potřeba jeho schopnosti povzbudit rozprašovačem
- nefunguje do suchých vlasů (kromě toho, že je slepí)

A na závěr ještě složení (bezkonkurenčně stručné a sympatické svým původem):
Botanical infusion of water, horsetail, chamomile, nettle and marshmallow, organic aloe vera juice, agave nectar extract, tocopheryl acetate (vitamin e), pectin, citric acid, potassium sorbate and natural fragrance

Pěkný den vám všem!

17 komentářů:

  1. To bych zkusila, rozprašovač používám před stylingem vždy a vlasy mám dost podobné, alespoň podle fotek a popisu. Ale je to asi jen Skandinávská záležitost, že? :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, kupovala jsem to u nás, ale značka je určitě k dostání i jinde. Jejich e-shop najdeš tady: http://kinky-curly.com/shop.php

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Díky! Vzhledem k ceně a navíc faktu, že nezasílají mimo USA, to sice bohužel musím odsunout až na konec pomyslného nákupního seznamu, ale jednou bych něco takového chtěla, protože mě štvou přípravky na kudrnaté vlasy, které z nich udělají křupky.

      Vymazat
    4. Není zač. Mně místo K-C gelu poslouží i obyčejný aloe vera gel. Tuží a přitom hydratuje.

      Vymazat
    5. Tak ten už sehnat dokážu, moc díky!

      Vymazat
    6. On ten K-C gel je i na iHerbu, jak jsem zjistila.

      Vymazat
  2. moc pěkný článek, máš pěkné vlásy:)

    Moc rada bych tě také pozvala i k nám na blog na giveaway na značku BODY BASIC, odkaz zde- http://exceedyourshadow.blogspot.cz/2013/05/giveaway-balicek-body-basics.html
    :) K.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky, to by se vám prodražilo, kdybych giveaway vyhrála.

      Vymazat
  3. Tvoje vlasy jsou nádherné :)! Tenhle přípravek doporučím sestře.
    Líbí se mi tvůj blog, přidávám si tě ke sledovaným :).
    Malamacanda.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. aaaa ja som cely clanok dufala ze mas povodne rovne vlasy :D ako ja ich mam len mierne vlniace sa kde-tu a to si ich nesmiem cesat lebo inak rovne,len take nasuchorene pri koncoch:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám no. Jako malá jsem bývala kudrnatá, teď mám vlasy vlnité. Nebo skoro rovné, když je pořádně kartáčuju.

      Vymazat
  5. Jéé, to by se mi líbilo! Já nevím, jak jsem na tom s vlasy. Většinou jsou rovné, ale když je nechám uschnout volně, tak se malinkato nakudrnatí. Ale fakt jen decentně. A po loknách netoužím, jen občas proměnit mé hřebíky na jemné vlnky. Co myslíš, pomohlo by tomu tohle želé?
    A ještě jedna otázka: odkud jsi ho tedy kupovala?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusila bych to s běžným tužidlem (které je přece jen levnější, ať hned nevyhodíš peníze za něco, co by nemuselo fungovat). Jestli Ti to udrží vlny, určitě to půjde i s K-C.
      Želé jsem kupovala na http://lockbutiken.com/stylingprodukter/kinky-curly-curling-custard.html, kde jsem měla slevový voucher. Z iHerbu jde želé taky objednat.
      Měj se hezky! :)

      Vymazat
    2. Díky :) Tužidla běžně používám, ale kýžený efekt mi nevytvoří resp. nevytvoří na moc dlouho, no ale tenhle gelík mi z tvého popisu zněl dost schopně a proto mě začal zajímat. Tak nevadí, must-have to asi není, ale i tak jsem si ráda početla:)
      Verunka

      Vymazat
    3. Aha... Jestli jde o delsi trvanlivost, tak to tenhle gel zvladne na mych vlasech (kde se vlny vahou vlasu provesi) lip nez klasicke gelove tuzidlo, zvlast kdyz se prestrika druhy treti den vodou. Male baleni stoji myslim 17 dolaru, jestli mas penize nazbyt a nejakou kudrnatou kamaradku v okoli, ktera to v pripade nespokojenosti muze upotrebit ;)

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!