sobota 25. října 2014

6 May Lindstrom Skin: The Clean Dirt Cleansing Clay (voňavý jíl, který bych doma chtěla mít navěky)

Letos jsem utrácela za poměrně drahou kosmetiku a byl to trochu skok, po těch pár letech, co jsem si pečující kosmetiku míchala sama od obličejových olejů po masky ze spíže. Co se týče dekorativky, brala jsem vyšší cenu jako jistotu kvality, zatímco u pěstící kosmetiky jako by mě vysoká cena naváděla k mírnému despektu už hned a priori. Docela zajímavý rozpor, který ale pramení v mém přesvědčení, že jednoduché postupy bývají efektivní (pakliže člověk oplývá jakous takous znalostí sebe sama) a nemusejí stát majlant. U dekorativky je pro mě přímá úměra mezi výkonem a cenou přímočařejší - myslím si, že ve většině případů se za kvalitu musí zaplatit, a dosavadní zkušenosti mě zatím o opaku nepřesvědčily.

Americkou značku May Lindstrom Skin jsem si přála vyzkoušet dlouho a když v mém oblíbeném e-shopu v létě nabízeli čtyřicetiprocentní slevu na celý nákup, nebyl jaksi důvod dál otálet. Po prvotním mamonském záchvatu, kdy jsem si do košíku vložila celou řadu "The Complete Skin Experience", jsem poměrně rychle vystřízlivěla, připomněla si svoji letošní střídmost a nakonec se spokojila "jen" s čisticím jílem. 


Nejsem zklamaná. Líbí se mi všechno od obalu až po obsah a stejně nadšená jsem i ze servisu a způsobu dodání ze strany e-shopu. Člověk to za cenu zboží jaksi očekává, ale přesto - oceňuju, že jako zákazník si můžu vybrat i dodávkovou službu. Chci bleskurychlé doručení zadarmo na nejbližší stanici, nebo si vyberu o něco pomalejší způsob doručení, kde rozvoz používá dopravní prostředky poháněné etanolem nebo elektřinou? Že e-shop zásilky balí do zrecyklovaných materiálů (a pro jistotu na ně ještě napíše, jak je při vyhazování třídit) a přibalí pár cestovních balení jiného produktu na vyzkoušení, je už málem trochu overkill.

Všechny produkty May Lindstrom Skin jsou ve fialovém mironském skle (což pro mě po tomto pokusu není zárukou toho, že se obsah nebude kazit, ale faktor luxusu tam prostě je a samozřejmě i proto je cena vyšroubovaná nahoru). Navíc jsou ještě zabaleny v tvrdém papírovém obalu. Takhle si představuju ekologickou kosmetiku - nejenže obsah pochází z kontrolovaných zdrojů a nese nějaké ty certifikáty, ale i obal je promyšlený tak, aby se dal použít znovu nebo už byl rovnou recyklovaný. Pravý opak např. plastového RENu. Pokud přírodní kosmetika, pak se vším všudy - od vstupních zdrojů až po obal a způsob dodání zákazníkovi. 


Cleansing Clay je určený pro všechny typy pleti a obzvlášť pro ty, kteří mají unavenou, zašedlou pokožku. 
Slibuje následující:
- každodenní šetrné čištění od nečistot směsí jílů, hřejivého koření a solí
- energetický boost vitamínem C, který podporuje buněčnou regeneraci a zvyšuje průtok krve, v důsledku čehož působí pokožka vypjatěji a hladčeji
- jemná exfoliace, která přispívá k rozjasněnějšímu vzhledu

Víte co - na mě takové slogany moc nezabírají. Dost mi to připomnělo zázračný litokomplex stříbrný, s výjimkou toho, že MLS neobsahuje ionty stříbra, mědi, zlata atp. Na druhou stranu má u mě MLS velké plus hned ze začátku - slova jako "omlazení" nebo "mladistvý vzhled" se ve firemním slovníku objevují spíš sporadicky (i když objevují). Mám totiž na agresivní reklamní taháky, které mají za cíl mládí, hladkou pleť, vyzmizíkované póry etc. alergii. Nechápu, proč je mládí adorováno a dennodenně stavěno na piedestal a proč by hladké čelo, vypnutá pleť a plné rty měly být cílem mé každodenní péče. Ale nešť. Nějak se to prodat musí a každé zboží si najde svého kupce.    

Nicméně, když si za něco zaplatíte, chtě nechtě tomu odpovídají i očekávání. Při prvním odšroubování víčka jsem si představovala, že z lahve vyplave jemná pára, zhmotní se v džina, který se elegantně ukloní s pažemi zkříženými na prsou a prskne mi do obličeje jiskry hvězdného prachu (ano, je mi 30+, ale fantazii mám pořád ještě na úrovni pětiletého děcka). Ve skutečnosti z lahve nevykoukáte nic. Sklo je nemilosrdně nepropustné pro světlo i lidské oko a díky váze samotného skla tak budu nejspíš pořád mít pocit, že láhev je pořád ještě minimálně poloplná (nebo poloprázdná, podle momentálního citového rozpoložení). Protože hrdlo je poměrně úzké, žádná "naběrečka" nebo odměrka nepomůže (ale časem něco zkusím vykoumat - představuju si nějakou malou starodávnou stříbrnou lžičku na cukr odněkud z blešáku, s dlouhou bohatě zdobenou rukojetí), takže obsah si musíte vyklepat do dlaně. Nebo do misky, v níž si mícháte masky. Jíl je jemně nadrcený (namletý?) s občasnými hrudkami a VONÍ. Vánocemi a adventem vůbec. Ach, ta vůně, ta vás opravdu pohladí po duši. A nemusíte se bát, že se časem promění v zatuchlinu, jíly se při uchovávání v suchu prostě nekazí, díky čemuž nemusíte řešit konzervanty.

 

Výrobce pak doporučuje přidat pár kapek vody, opatrně rozmíchat do kašovité konzistence a vetřít do obličeje, dekoltu atp. Tady mám menší výhrady. Zajedno se prášek z lahve opravdu těžko odměřuje a vytřepává (doporučovaná čajová lžička postačí bohatě na celý obličej, ale strefit se na tu lžičku! Byť to po čase stejně nejspíš budete dělat baj voko jako já přímo do dlaně.). Zadruhé se stejně těžko odměřuje množství vody - co to je "pár kapek"? Rozhodně vás odrazuju od pouštění vody z kohoutku přímo do dlaně nebo do misky, vede to k mrzutostem, když se voda spustí moc prudce nebo když musíte soustředěně čekat, až vám nakape přiměřené množství.  To radši použít zase tu lžičku nebo odměrku na kávu (odměrka na kafe je moje nejuniverzálnější pomůcka při odměřování čehokoli v koupelně - soda, rasul, jiné jíly...) a nalít si vodu do dlaně/misky přes tento mezikrok. 


Velkým pozitivem je, že jíl se z obličeje nedrolí ani při zasychání, pokud tomu ovšem sami nepomůžete prsty. Maska nestahuje a nenapíná kůži, prostě jenom pomalu zaschne, přičemž se i po dvaceti minutách pořád ještě budete vznášet na voňavém oparu adventních věnců, rozžatých svíček, skořice, medvědích tlapek a vanilkových rohlíčků. Na každodenní použití se mi tenhle voňavý luxus zdá až moc vzácný (kdo by chtěl proživat Vánoce každý den?), ale proti gustu žádný dišputát. Pleti to neuškodí. Osobně však preferuju menší časové rozestupy, jednou za týden nebo dva je pro mě ideální frekvence používání. 
Ještě k té aplikaci: Výrobce doporučuje vyhnout se očnímu okolí a kašičkou obličej promasírovat a hned smýt, přičemž by mělo dojít k jemnému zahřátí (aby ne, skořice, kurkuma, hřebíček a muškátový oříšek hřejivé účinky prokazataleně mají), mně se líbí masku si na obličeji nějakou tu minutu nechat a na začervenání netrpím ani tak. 

Pokud stejně jako já máte při smývání masek z obličeje úchylku ochutnat, co že jste si to na obličej vlastně naplpali (výhoda přírodní kosmetiky v té nejryzejší podobě), dočkáte se jemné slané chuti, vanilky a zázvoru, které následuje jemně nakyslá kyselina askorbová. Jíl prostě hezky voní, chutná a ukrytý v tom svém tmavém majestátním obalu i vypadá.

A výsledek? No, nemyslete si, že efekt dětské prdelky vydrží další týden nebo měsíc. Obličej bude jemný, vyhlazený a na dotek hladký, dokonce zmizí i malá zarudnutí. Póry se o maličko stáhnou, ale spíš zůstanou ve své původní velikosti, byť čisté. Možná vás to bude nutit chodit se zrcátkem v ruce a pořád se okukovat. Pokud však nejste důslední v dalších krocích péče o pleť, duševní hygieně a v tom, co do sebe vpravujete vnitřně, bude efekt velmi krátkodobý.

Složení: White Halloysite Clay, Red Moroccan Rhassoul Clay, Red Alaea Sea Salt, Ascorbic Acid (Vitamin C), Sodium Bicarbonate, *Althaea Officinalis (Marshmallow) Root, *Rosa Centifolia (Pink Rose), *Calendula Officinalis (Calendula) Flower, *Cinnamomum Zeylanicum (Cinnamon), * Myristica Fragans (Nutmeg), *Syzygium Aromaticum (Clove), *Curcuma Longa (Turmeric), *Zingiber Officinale (Ginger), *Vanilla Planifolia Bean, **Theobroma Cacao (Raw Cacao)
*Certified Organic
**Fair Trade Certified

Množství: 200 ml
Výrobce: USA
Cena: cca 60 € 

Cena je imho velice přemrštěná, protože při letmém pohledu na složení je člověku jasné, že neplatí ani tak za ingredience jako spíš za značku, balení a pocit luxusu. 

6 komentářů:

  1. Vypadá nádherně a i když zaujalo myslím, že cena fakt neodpovídá :/

    OdpovědětVymazat
  2. Složení vypadá zajímavě. Možná by se taková zjednodušená varianta dala i namíchat doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jo, jen tu kyselinu askorbovou bych si přisypávala vždycky až před každým použitím.

      Vymazat
  3. Prekvapilo mne, ze ackoliv jde o praskovy produkt, doba spotreby je pouze 12 mesicu - to se pri pouzivani 1x za tyden az dva snad ani neda cele baleni spotrebovat nebo myslis, ze ano? Ve vicero diskusich jsem cetla nazor, u Clean Dirt a The Problem Solver je cena jeste docela prijatelna vzhledem k opravdu velkemu baleni a male spotrebe, jine produkty s podobnym ucinkem vychazeji v pomeru cena /mnozstvi klidne i o dost hure. Mne prave to prilis velke baleni odrazuje - obavam se, ze bych ho nemusela stihnout spotrebovat vcas. Planujes koupit nekdy znovu nebo spis zkusis nejakou zjednodusenou domaci verzi? A prozradis, ktery e-shop jsi tak chvalila? Primo May Lindstrom? Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Pavlo!
      On se myslim Clean Dirt doporucuje na kazdodenni cisteni, coz by na ten rok klidne mohlo vyjit. Ja ho ucite vypotrebovat nestihnu, ale nebojim se toho, ze by se obsah pri spravnem skladovani znehodnotil (nejvetsi obavy bych mela z te kyseliny askorbove, ktera se rychle kazi, nejspis proto tech 12 mesicu). Koupit znovu - asi spis ne, urcite ne za plnou cenu, po spotrebovani se nejspis zase vratim ke svemu nalamanemu rasulu. Balenim, vuni a vubec luxusem se MLS nemuze rovnat, ale stejne tak baleni, vune ani luxus pro me nejsou temi nejdulezitejsimi meritky pri nakupech.
      Nakupuju na aliceandwhite.com, vracim se k nim rada.
      Mej se hezky!

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!