sobota 15. února 2014

0 Tikei štětce: retractable kabuki & flat top kabuki

Kupujete si s každým novým makeupem i štětce příslušné značky? Předpokládám že ne. Ale Tikei je důkazem, že když se používá štětec a MMU stejné značky, všechno do sebe hezky zapadne.  

Minerálních makeupů jsem vyzkoušela víc a míň nebo víc u nich zůstala a spokojila se přitom se štětci od Idun Minerals. Že jsem se začala poohlížet po něčem jiném, způsobil fakt, že na cestách jsou velké štětce bez ochranného obalu nepoužitelné. Vysouvací cestovní verze v kovové kapsli se mi líbila mnohem víc než malé kabuki štětce v koženkovém pouzdře. 

A tak se ke mně domů dostal vysouvací kabuki štětec od Tikei.


Štětec je vyroben z hebkého syntetického vlákna (nevím, jestli je to taklon, na domovských stránkách se to neuvádí) a aluminiového obalu, měří 8 cm na délku a průměr kapsle je 3 cm. Na minerální makeup od Tikei je ideální! Poprvé od časů s velkým kabuki štětcem od Idun jsem přešla k menšímu štětci a byla jsem hodně skeptická, protože malé kabuki štětce mi vždycky připomínaly nemastné neslané šmrdlání pudru po obličeji s výsledkem, na který se musí dlouho čekat. A taky jsem se obávala krátké rukojeti, delší se líp drží v ruce. 

Tikei vysouvací kabuki je na cesty perfektní, zastane službu klasického štětce a přitom je malý a vlákna se neušpiní od ostatních věcí v neceséru. Na každodenní používání si ho já představit nedokážu, protože i když rukojeť není úplně krátká, přece jen mi chybí pocit pěkně si ji opřít do dlaně.

Vlákna štětce jsou tak akorát dlouhá, aby se štětec při aplikaci pěkně rovnoměrně rozevřel, a tak akorát tuhá, aby se s ním makeup pěkně vpil do pleti. Co se týče jemnosti, nedá se Tikei s Idun srovnat, ale za Idun si člověk holt připlatí. Štětcem jsem zkoušela aplikovat i jinačí MMU - Lucy Minerals, Idun Minerals, Meow Cosmetics - a vedl si dobře u všech, protože nabírá malé množství prášku, ale dokáže ho rovnoměrně rozprostřít po velké ploše. Výsledek je přirozené a lehké až střední krytí. 


Na štětci mi vadí (vadilo) pár věcí: nový smrdí benzínem. Slabě, ale přece. Pach zmizel po prvním umytí, ale stejně mě ten odér praštil poprvé přes nos a nepasoval mi do představy čisté minerální kosmetiky. Další věc, která mi k Tikei nesedí, je fakt, že jako jediný ze štětců, které vlastním, nenese logo firmy. Spolu s tím benzínovým pachem mi tak štětec připomínal nějaký levný šunt z ebay. Půlrok od koupě už takové asociace nemám, ale víte jak. Jako zákaznice jsem si nepřipadala dostatečně uspokojená, přestože mě štětec stál jen 99 švédských korun. Obvykle stojí 179 SEK. 

***

Spokojenost s vysouvacím kabuki štětcem (a touha po delší rukojeti) ve mně probudila zvědavost ohledně dalších štětců. A tak když se začalo s nadělováním v adventním kalendáři, koupila jsem si i plochý kabuki štětec.


Flat top kabuki je o něco málo těžší než retractable kabuki, ale líp vyvážený štětec. Co se týká těžiště u předmětů, jsem na tuhle maličkost (těžiště, rozložení váhy) trochu citlivější. Asi pozůstatek dřívějšího házení oštěpem (nadsázka). Ale vážně - dobře vyvážené, spíš těžší předměty mám v oblibě, ať už se jedná o průpisky nebo štětce. 

Štětec vůbec nepůsobí levně, naopak je jakoby robustnější a bytelnější a s rukojetí, která se pohodlně drží. Dá se s ním dosáhnout lehkého i úplného krytí, aniž by pudr v obličeji působil práškovitě nebo maskovitě. Výborně si sedl s makeupem od Lucy Minerals, což jsem nečekala, a tak se LM znovu vrátil do hry. Plochá vlasová část je spíš menší a štětec tuhý, vlas hebký a jemný. S flat top kabuki se minerální pudr definitivně nabírá líp než s cestovním kabuki a prášek se do pleti zapracovává precizněji a rychleji. Poslední tři měsíce používám pouze tento štětec a měnit ho jen tak nebudu. Jedna z nejlepších koupí roku 2013. 

Flat top kabuki je k dostání za 179 SEK.

Edit: Hodně ráda s plochým štětcem aplikuju mineral veil glow. Mimochodem, úplně jsem u rozjasňovacího pudru změnila taktiku. Nanáším ho jako primer pod minerální makeup a rapidně jsem tak zvýšila frekvenci jeho používání, protože pleť září jakoby zevnitř. Že jsem na tuhle fintu nepřišla dřív!


Pěknou sobotu!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!