neděle 9. února 2014

2 Tikei Eye Shadow + Lip Gloss: Maroon + Tokyo

 Dnes o jednom lehce nadprůměrném lesku a multifunkčním očním stínu.



Tokyo má být podle popisu na domovské stránce lehce třpytivý, tmavě růžový lesk. Protože slovní popisky se ne vždy kryjí s doprovodnými obrázky a protože odstíny mě na monitoru často matou, objednávala jsem podle popisu. Přispěl k tomu i fakt, že swatche jsem na internetu nenašla. Kdybych bývala věděla, že tentokrát ilustrace odpovídá skutečnosti (schválně porovnejte předchozí fotku s ukázkou z domovské stránky), pravděpodobně bych si zrovna tento odstín neobjednala. Na druhé straně patří Tikei velké plus, protože do budoucna se při výběru můžu spolehnout na ilustrační vyvedení. 



Ale co už - na rtech je barva míň výrazná a kde Tokyo ztratilo subjektivní body na barvě, tam ho získává na pečujicích vlastnostech. Lesk rty zvláční, aniž by je v dlouhodobějším měřítku vysušoval, a překvapivě si poradí se suchými, nachlazením rozpraskanými rty. Nejenom po nějakých dvacet třicet minut od aplikace: když jsem jím pravidelně natírala rty, jejich stav se zlepšil a suché šupiny zmizely. Díky těmto účinkům u mě lesk vzrostl na oblibě, protože např. lesky od Alba Botanica tohleto neumějí.  Na druhou stranu ve skutečnosti nejsem moc lesková a mnohem raději mám rtěnky a tuhé balzámy, nicméně chtěla jsem Tikei otestovat i na leskové frontě, když rtěnky ještě nějakou dobu nebudou v sortimentu. 

Samotná hmota je hustějšího charakteru a vláčná a díky tomu a aplikátoru umístěnému v rukojeti jde lesk snadno aplikovat, aniž by člověk musel hned letět k zrcadlu a kontrolovat, jestli někde nepřetáhl nebo jestli se někde (např. v koutku) neslilo víc hmoty, než je žádoucí. Lesk nelepí, ale není úplně vhodný do kombinace větrné počasí + rozpuštěné vlasy. Pro mě je pozitivem absence příchuti, nemám ráda ochucenou (tzn. syntetické příchutě) a parfémovanou kosmetiku. 

Vzhled balení nechci hodnotit, většinou se zaměřuju spíš na funkčnost a proto: tuba z tvrdého plastu je o něco kratší než průměrná řasenka a díky kulatému tvaru hezky sedne do ruky/prstů. Nelíbí se mi, že nápisy (logo + složení) se lehce stírají, ale je mi jasné, že kdyby se investovalo do vzhledu, zvedne se i cena, 99 švédských korun; lesky se však občas octnou v akci a lze je koupit i o SEK levněji.

Pravděpodobně mi bude trvat věčnost, než lesku hrábnu až na dno (objem je mimochodem standardních 6,5 ml) a tak budu doufat, že se mi nezkazí. 

Složení: Oleic/linoleic/Linolenic Polyglycerides - emulgátor/regulátor viskozity, Butyrospermum Parkii - zjemňuje a zvláčňuje, Candelilla Cera - zjemňuje a tvoří povrchový film, Mica - lesk, Tocopheryl acetate - antioxidant, Titanium Dioxide (CI 77891) - UV-filtr, Iron Oxides (CI 77491) - barvivo, UV-filtr

*** *** ***

Maroon je podle Tikei matný, tmavě červený oční stín. Najdete ho samostatně za 69 SEK (2 gramy v balení), je možné ho samozřejmě objednat i ve vzorku. Kromě toho je součásti setu pro líčení modrých očí. 

Zase musím vyzdvihnout fakt, jak věrohodně vypadá stín na ilustračním obrázku v poměru ke skutečnosti. No ne? Za mě na jedničku s hvězdičkou, tentokrát i se slovním popiskem. 


Tentokrát hned ze začátku pár slov k balení: Na sypkých očních stínech mi vadí, když víčko pořádně nedoléhá k okraji a prášek ulpívá v závitech. Vůbec nejradši bych byla, kdyby si všichni výrobci vzali příklad z Lily Lolo a svoje krabičky vybavily vnitřním otočným víčkem, který kryje sítko. Tikei takové vnitřní víčko postrádá, na druhé straně přiléhá vnější víčko po zašroubení ke kelímku a prášek se tak ani po saltech v kabelce neocitá mimo kelímek. Praktické. Balení je bytelnější a větší než např. balení Meow Cosmetis nebo Lucy Minerals, za mě taky hodnoceno pozitivně, protože v případě očních stínů na velikosti záleží. Nemám ráda titěrné krabičky, které musím držet ve špičkách prstů, špatně se s nimi manipuluje. Hodnotím to z pohledu člověka, který se nezřídka líčí v úzkých prostorách. 


Nikdy bych nevěřila, že tmavě červená barva může modrým očím (nebo jakýmkoli očím) svědčit, ale pletla jsem se. Funguje náramně, pokud se nějak oddělí od bělma. Černá řasenka postačí (hnědá je málo výrazná), ale linky definitivně odvrátí vtírající se dojem únavy. Spodní víčko tímhle odstínem nelíčím, poněvadž na vodní linii málokterá tužka vydrží a když už, na oplátku zase dráždí citlivé oči. 

Jsem fanda matných nebo decentně třpytivých stínů a vzhled Maroon na očích se mi moc líbí. Matné stínky většinou špatně chytají a rychle se "ztrácejí", Maroon je výjimka. Na štětec netřeba tlačit, pigment ulpívá rovnoměrně. Výdrž se pohybuje cca 4-6 hodin bez primeru a má téměř neomezenou životnost s primerem. 

A teď k tomu nejlepšímu: stín hodně ráda používám i jako tvářenku nebo jako "sculpting bronzer" (samozřejmě bez primeru, viz foto níž). Protože Maroon je bohatý na pigment, chce to mít k ruce nějakou plytkou nádobu, do které se dá odklepat pár drobků a rovnoměrně je vetřit do štětce, aby barva na lících ulpěla rovnoměrně. Po pravdě, jsem tímhle dvojitým použitím uchvácená... 


Hezkou neděli! 

2 komentáře:

  1. Je škoda, že rtěnky zatím nebudou. Mám lesk Vienna a moc bych chtěla rtěnku stejné barvy. Balení očních stínů je asi různé, protože já mám od Tikei pět očních stínů a z toho tři krabičky vnitřní otočené víčko mají a dvě ne. Pokud jde o dvojí použití, mám mezi těmi očními stíny Stardust, který by se nejspíše (zatím jsem to netestovala) dal použít i jako rozjasňovač.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vypadá, že v Tikei krabičky berou, jak jim přijdou pod ruku. Škoda že na mě nevyzbyly nějaké s vnitřním víčkem.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!