úterý 17. prosince 2013

16 Pocení s kamencem - rok poté

Skoro rok. Od konce ledna reguluju pocení kamencovým krystalem a protože na blozích je častější spíš neustálé přelétávání mezi novými a novějšími oblíbenci, budu dnes výjimkou: Počtěte si stručně a krátce o jednom opotřebovaném deodorantu! (No nezní to lákavě?)


Tak zajedno už měl tenhle deodorant skončit v kategorii "Pět prázdných", aspoň pokud bych měla věřit výrobci. Ve skutečnosti mi ubyly jen zhruba dva centimetry tvrdé, ale křehké hmoty, což znamená, že i na další rok mám vystaráno. A peníze ušetřené za deo hodím do fodrálu nějakému šikovnému pouličnímu muzikantovi. Zadruhé snad poprvé v životě nezažívám chutě vyzkoušet nějaký jiný (spolehlivější) deodorant nebo antiperspirant. 

Deodorant je v mnoha ohledech hodně praktický: 1) k jeho aplikaci je zapotřebí jen trocha vody, 2) nedělá bílé šmouhy na oblečení nebo fleky/mapy v podpaží, 3) do letadla není zapotřebí ho balit do pytlíku, protože neteče, 4) úplně odpadá "vůně" opocených deodorantů v podpaží v průběhu dne. Nepraktickým ho asi shledají jen nešikové, protože jestli vám vypadne z rukou, můžete se skoro s jistotou vsadit, že se vám rozletí na x malých kousků. 


A ještě jedna výhoda: Po asi čtvrtroce užívání jsem si všimla, že pocení se jaksi zmírnilo. Ne že by deodorant zamezoval pocení, to není jeho úloha, ale letošní jaro a léto jsem prožila bez vlhkého podpaží. 

Pokud se chcete dozvědět, jak balení vypadalo před rokem, klikněte sem

16 komentářů:

  1. Jo takhle, takže zase nic pro mě, po pár týdnech by asi byl na kusy. :) Ne, dělám si legraci, popřemýšlím o něčem takovém...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když vyloženě nespadne tou křehkou částí na zem, tak má velkou šanci na přežití. Ale známe zákon namazaného chleba, že jo...

      Vymazat
  2. A já přidám ještě jeden super poznatek... patřím právě mezi ty nešiky, o kterých se zmiňuješ... né že by mi přímo vypadl z ruk, ale nějak jsem si ho vlastními silami rozlomila v místě, kde byl "vlisovaný" (nebo jak to správně říct) do aplikátoru... dost mě to štvalo, protože mi praskl po krátké době užívání a je hodně velký a protože je desinfekční, tak jsem se rozhodla i ty rozlomené kusy zužitkovat. Dala jsem je do skleničky s trochou převařené teplé vody a nechala tam ty kousky postupně povolit a skoro rozpustit. A tímhle desinfekčním roztokem plným minerálů si potírám nejen podpaží, ale i obličej (podporuje to hojení)... takže i pro nás s oběma rukama levýma existuje řešení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže Ty sis "uvařila" pleťovou vodu/tonikum! To je náhodou skvělý nápad, díky za alternativní řešení v případě nešikovnosti. A jak to tonikum působí? Fakt stahuje? Protože já jsem někdy ze začátku používala deodorant na akné a vcelku mě výsledky překvapily. Akorát mi vadila malá zrníčka, když vodovo-minerální vrstvička na obličeji zaschla, takže jsem se brzo vrátila k tea tree.

      Vymazat
    2. Mno obličej je po vsáknutí "sladkoslaný" :-D (omylem jsem si olízla rty, né že bych se oblizovala cíleně :-D) jinak mi obličej příjde takový ulepený, což někomu může vadit. Ostatně když mi někde kapne troška té vody a nevšimnu si, tak do rána vykrystalizuje. Ale mám pocit, že ta voda stahuje a hojí stroupky fakt slušně. Po vysazení HA se mi obličej pěkně rozkvetl, takže potřebuji něco takového na prevenci a rychlé hojení. Jinak je to tak cca dva roky zpátky, co jsem měla zánět kolene spojený s povrchovou odřeninou, a právě tehdy mi bylo poraděno, potírat si ránu převařenou vodou, ve které byl krystal máčený. Vlastně i proto mě napadlo ty kousíčky zužitkovat pomocí rozpuštění ve vodě.

      Vymazat
    3. Přemýšlím i o nějaké nádobce s rozprašovačem pro pohodlnou aplikaci roztoku do podpaží :)

      Vymazat
    4. To by mohl vyřešit obyčejný malý rozprašovač (já celkem recykluju obaly, takže jakmile jsem si přečetla Tvůj koment, už jsem měla před očima příhodnou flaštičku). Snad si Tvoje komentáře přečte co nejvíc lidí - v případě, že nevědí, co s rozbitým krystalem.

      Vymazat
  3. Tady ten druh deodorantu chci hrozně vyzkoušet, ale bojím se, že to není nic pro mě (hodně se potím) a bude to doma jen zavazet, což nesnáším..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pocení on neomezí, ale nesmrdí se po něm, v lékárně by kamenec měli mít. Navíc je ke zdraví šetrnější než klasické deodoranty nebo antiperspiranty (pokud se teda neobjevily zase nové studie). Jestli nebude fungovat, můžeš ho rozpustit jako Gleys.

      Vymazat
  4. Taky jsem kamenec měla. Tedy, on někde ještě bude. Zkoušela jsem a veliké zklamání. Pocení neomezil, doufala jsem, že alespoň trochu ano a deodorační účinky byly asi takové, že bych musela každou hodinu hledat koupelnu, namáčet kamenec a znovu se natírat. Vyzkoušela jsem i různé, ale u všech stejný neefekt. Na mě prostě nepůsobí:( Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mně se stávalo taky, hlavně ze začátku. Pak jsem přišla na to, že chyba byla aplikovat ho sice na čerstvě umytou, ale pořád ještě mokrou kůži (to pak byl pot cítit). Umýt mýdlem, nechat úplně uschnout, namokřit kamenec a aplikovat. A před každým natřením vždycky zase umýt mýdlem. Škoda že Ti nevyhovoval, zas ale všechno nemůže padnout všem, že jo.

      Vymazat
    2. dávala jsem ho ráno na suchou pokožku - strčila jsem kamenec pod vodu nebo na něj vodu kápla... a stejně nic. Ale je pravda, že se obecně prostě hodně potím (stejně jako rodina). A ideální věc na podpaží stále hledám:) Veronika

      Vymazat
  5. Mám tento typ deodorantu od Baley resp. nevím, jestli je to ten pravý kamenec, je na něm napsáno amonium aluminium, je to to správné složení?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi vím, na co narážíš. Ammonium aluminium není kamenec, to je potassium alum.

      Vymazat
  6. ahoj, dost o kamenci uvažuji, ale přece jenom mi to nedá - ten "zlý" hliník je tam taky, stejně jako u jiných antiperspirantů, tak pokud se mu člověk chce vyhýbat, není to jen z bláta do louže? :)

    jinak mám Tvůj blog moc ráda, je to pro mě velká inspirace, díky za to:))

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj osamělá cyklistko,
    chci se zeptat, všude se píše, že molekuly kamence jsou příliš velké na to, aby prošly skrz pokožku, ale v jednom svém článku (pravidlo 500 Daltonů) píšeš, že kamenec má molekulární hmotnost 258Da, čili by měly "projít" v pohodě? nebo hmotnost molekuly nesouvisí s její velikostí? jde mi o to, že pokud molekuly kamence pronikají do pokožky, jestli se i v tomto případě nemůže hliník (i když zdravější potassium alum) zdravotně škodit? díky za odpověď Hana

    OdpovědětVymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!