pondělí 1. října 2012

0 Podzim a zima - můj čas pro doplňky stravy

Hezký první říjnový den! U nás leje jako z konve, je šedivo a nevlídno. Doma je po přestěhování všechno v cajku. Chybí jen pár drobností, ale ty dokoupím během tohoto a příštího týdne. Pěkně jsme si však o víkendu mákli; montování knihovny, věšení záclon a vrtání poliček do zdi se málem vyrovnalo pernému tréninku v posilovně :-)  

Protože podzim je už dávno tady a zima je taky neodvratitelná, vybavila jsem se doplňky stravy jako každý rok. Ráda využívám tahleta studená roční období k regeneraci těla; starám se o sebe pečlivěji než v jiných měsících, abych zase po většinu roku byla fit. 

Myslím si, že péče zvnějšku je v porovnání s péčí zevnitř zanedbatelná, sázím mnohem víc na "vnitřek". Vnějšek chápu jako odraz vnitřního stavu těla. Tím nemyslím jen tělesno, ale i duševno. Dekorativní kosmetiku používám ráda, ale není pro mě všespásná.
Na klouby a chrupavky, na vlasy, na vrásky, na nehty.
Každoroční evergreen mezi doplňky stravy je kolagen, bez toho se obzvlášť v zimě těžko obejdu. Začala jsem s ním někdy kolem šestnácti, tehdy v podobě Geladrinku. Pamatuju si, že tehdy jsem si ho kupovala z bonusu od OZP, mojí tehdejší pojišťovny, a nejvíc jsem si oblíbila broskvovou příchuť. V lékárnách ho pravidelně vídám, je to taková milá nostalgická vzpomínka na těch x zim, které jsem trávila na běžkách v lese a po návratu domů a zahřátí čajem jsem si naservírovala sklenici Geladrinku.

Geladrink posledních pár let vytřídal Collagen+C (+ C znamená přidaný syntetický vitamín C). Jedná se taky o kloubní výživu a stejně jako Geladrink mi dává do pořádku nehty (naštěstí na lámavé nehty netrpívám tak často jako dřív). Dalším plusem je krásná hříva. I když, nedělá zázraky, takže z ničeho vám bohatou kštici nevykouzlí. Zato se vlasovému porostu postará o lesk a pevnost. A ještě je tahleta kouzelná krabička schopna vyhladit minivrásky, takové ty můří nožky kolem očí :-) Na krémy proti vráskám s kolagenem nevěřím, ale kolagenu samotnému (pozor, ne kolagenovým injekcím) ano. 

Obě dvě balení na obrázky vyjdou na zhruba měsíc užívání. Nalevo jsou tablety, ty mají asi 2 cm na délku, tudíž jsou poměrně velké a můžou se těžko zapíjet. Napravo je prášek, v nádobce najdete i malou odměrku. Oba dva přípravky mají těžko definovatelnou vůni i chuť, rozhodně ale ani jedna z nich není nepříjemná. Prášek se lehko rozpustí jak ve vodě, tak v džusu. Pak už stačí jen vypít, nejlíp na prázdný žaludek. Chce to doužívat minimálně jedno balení, aby byl vidět výsledek. Moje babička, která churaví s klouby, si však zlepšení v hybnosti všimla po zhruba dvou týdnech. Já naštěstí nemusím léčit nic, radši potížím předejdu.  Kolagen je k dostání bez předpisu. 

Výborný ráno nalačno, jedna lžička stačí
Mým druhým favoritem (objevila jsem ho až letos), je olej z pšeničných klíčků. Psala jsem o něm nedávno. Teď si můžete udělat i obrázek o tom, jak olej vypadá. Je opravdu hutný, stejně jako jeho chuť a vůně. Chuť je nahořklá a trpká, ale dá se na ni zvyknout. Na nějaké labužnické převalování oleje na jazyku a vychutnávání buketu to nevidím. Kvůli - byť stopovému množství - lepku asi olej nemusí být vhodný pro alergiky. 

Sama si olej přidávám i do vlastnoručně vyrobené emulze na obličej a dekolt, pokožku vyhladí a vyživí. Vitamín E v oleji údajně napomáhá otěhotnění (uhnízděná vajíčka v děložní sliznici, kterou vitamín E prokrvuje) a omega-3 kyseliny zase napomáhají zlepšit kvalitu spermií. Nemůžu potvrdit/vyvrátit ani jedno z toho, protože spermiemi nedisponuju a o otěhotnění se nepokouším :-) Ale třeba tahle informace někomu pomůže :-) 

Ať se vám daří! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!