čtvrtek 28. března 2013

6 Jazykový koutek

Dnes jen krátce o jednom z mých způsobů, jak se učím cizí jazyky (když jsem příspěvek nastavovala, přišlo mi vcelku příhodné, že se kryje s datem narození J. A. Komenského :)...



Čtivá (výhodou je, když máte knihu přečtenou už z dřívějška v mateřštině) knížka nebo e-kniha do ruky, tatáž audiokniha do uší, kroužkový blok a dobrý slovník. To pro chuť do studia, naposlouchání melodie a intonace jazyka a objevu, jak se v textu projevuje gramatika, stačí. Aspoň pro začátek. 

Jak se jazyky učíte vy? 

Pěkný Zelený čtvrtek!

6 komentářů:

  1. Mě taky anglicky naučil Harry :-), jako malá jsem poslouchala audio v Aj. A chystám se na něj v němčině. Tam už je to horší, tu jsem úspěšně zapomněla za 5 let nicnedělání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to se rychle osvěží, zvlášť když jsou dobré základy. Taky jsem německy poslední dva roky pořádně nemluvila. Dřív jsem z/do ní tlumočila a zpátky to naskáče rychle.

      Vymazat
  2. Já se v angličtině nejvíc zlepšila při hraní počítačových her :D Všechny jsem měla v angličitně, tak jsem si slovíčka hledala buď na netu, nebo to po čase poznala z kontextu. Knížky jsou na to taky super, to jsem v aj četla nejdřív Robinsona, teď mi na stole leží 50 shades of grey ;) Ale stejně je asi nejlepší být nějakou dobu v prostředí normálně anglicky mluvících lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně si najít svůj způsob. Bezprostřednímu kontaktu s lidmi se nemůže nic rovnat.

      Vymazat
  3. Ty jo, takový způsob by mě nenapadl. Myslím číst a poslouchat zároveň. Když už, tak jen třeba knihu.
    Já se nejvíc angličtinu naučila z filmů a seriálů. Nevěřila jsem, že to půjde až tak rychle! Zatím se ještě dívám s titulky, protože se bojím, že bez titulků ničemu neporozumím. Ale vím, že se musím posouvat.
    Jen mě mrzí, že je takové minimum filmů v němčině. Na střední jsem němčinu milovala a byla v ní dobrá, ale s příchodem intenzivnějšího sledování filmů v angličtině jsem přesedlala k ní a němčina mi teď dělá velký problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmů v němčině je imho hromada (hlavně když Němci skoro všechno dabují). Jen mám já osobně (kvůli geografickým podmínkám) potíž je sehnat. Když kupuju DVD/Blue Ray filmy, házím do košíku jen ty s několika zvukovými stopami.

      Mp3 a čtení zároveň se mi hodně osvědčilo, i svým studentům jsem z toho udělala pevný bod v rozvrhu. A pak samozřejmě sledování filmů v původním znění. Tyhlety hodiny měly vždycky úspěch :)

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!